همشهری آنلاین: آیت‌الله هاشمی رفسنجای در دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وی خواستار حفظ وحدت و هوشیاری همه ارکان نظام به خصوص مجلس شد.

به گزارش ایسنا، ریئس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار که سه شنبه (15 مرداد) انجام شد، با اشاره به جایگاه مهم و حساس مجلس در نظام جمهوری اسلامی، وظیفه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مقطع حساس کنونی را خطیر توصیف کرد و خواستار حفظ وحدت و هوشیاری همه ارکان نظام و به خصوص مجلس شد.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به مسائل و تحولات حساس داخلی و بین‌المللی که اکنون کشور با آنان دست به گریبان است، هدفمند کردن یارانه‌ها را لازم و مفید خواند و گفت: ‌در این زمینه مجلس باید فعالانه و شجاعانه وارد شده و کمیسیون‌های گوناگون با کارشناسی، اجرای صحیح و مدبرانه آن را پیگیری کنند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به این‌که  اجرای این طرح نباید به گونه‌ای باشد که شوکی به جامعه وارد کند، لزوم برنامه‌ریزی در تمام مراحل طرح را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ فعال بودن مجلس در این زمینه، لزوم حفظ وحدت ملی، برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی و مدیریت قوی چهار شرطی است که می‌تواند به موفقیت طرح کمک کند.

وی ادامه داد: دشمنان این مرز و بوم هیچ‌گاه از توطئه بر علیه ملت ایران دست برنداشته‌اند و اگرچه در رسیدن به اهداف خود همواره ناکام بوده‌اند، اما این مساله از لزوم حساسیت و هوشیاری مردم و مسوولان نمی‌کاهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، تدوین سیاست‌های کلی و نظارت بر آن را از ابدعات مفید جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت:‌ با پایان تدوین سیاست‌های کلی نظام کار تدوین آیین‌نامه دقیق نظارتی مجمع آغاز خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با ابراز رضایت از روند موجود در پرونده هسته‌‌ای کشورمان گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری بن بستی در این پرونده وجود ندارد و مسئولان مربوطه می‌توانند با صبر و درایت، مسائل را حل و فصل کنند.

در ابتدای این دیدار علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از اعضای کمیسیون مجموعه شرایط کشور را حساس توصیف کردند و گفتند: در کنار تهدیدها، فرصت‌های فراوانی نیز وجود دارد که باید به نحو مطلوب از آن‌ها استفاده شود.

کد خبر 59888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز