همشهری آنلاین: دبیر کل ستاد و جمعی از مدیران ارشد مبارزه با مواد مخدر و همچنین مسئولان و نمایندگان برخی نهادها و سازمان‌های فعال این حوزه، یکشنبه (۹ تیر) با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار، هماهنگی همه نهادهای فعال در مبارزه با مواد مخدر را با یکدیگر مهم ارزیابی کرد و افزود: تشکیل یک بانک اطلاعات قوی در کلیه حوزه‌های فضایی، انتظامی و درمانی می‌تواند در نحوه مبارزه، پیشگیری و درمان موثر باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فقر اقتصادی و فرهنگی را از عوامل گرایش به مواد مخدر عنوان کرد و گفت: در برخوردهایی که با این موضوع می‌شود بعد انسانی و اسلامی نیز باید در نظر گرفته شود و ضمن اجرای عدالت، باید طوری رفتار شود که اقدامات اصلاحی، مطابق با قوانین و دین باشد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه اصلاح قوانین مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: با حضور مسئولان و کارشناسان در این موضوع روند اصلاح قوانین در حال پیگیری است و تلاش خواهد شد با توجه به خلاهای قانونی، هرچه سریع‌تر نتیجه مطلوب حاصل شود.

در ابتدای این دیدار، سردار احمدی مقدم دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، با ارایه گزارشی از روند اقدامات این ستاد در مبارزه، پیشگیری، درمان و آموزش‌های عمومی، درباره این موضوع گفت: رشد کشفیات مواد مخدر، کاهش ترانزیت از ایران، اصلاح قوانین، کاهش تقاضا در این خصوص، جدی گرفتن موضوع درمان و تخلیه زندان‌ها از معتادان از اقداماتی است که در این باره انجام شده که مورد تقدیر سازمان‌های جهانی فعال در این موضوع قرار گرفته است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علیزاده معاون رئیس قوه قضاییه در این دیدار توجه به مسائل اقتصادی به ویژه در نقاط مرزی و تامین کامل نیازهای معیشتی پرسنل نیروی انتظامی را که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند در پیشگیری و مبارزه با این معضل، قابل توجه عنوان کرد.

کد خبر 56497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز