همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار مخترعان و مدال آوران جهانی شرکت کننده در گردهمایی کرج گفت: هر کشوری که محور توسعه را دانش و فن قرار داده موفق بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ئییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار که چهارشنبه (16مرداد) برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) کلید توسعه را انسانهای عالم ودانشمند دانست وگفت: هر کشوری که محور توسعه را دانش و فن قرار داده موفق بوده است. 

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: کشورهایی که صرفا منافع موجودشان را محور قرار داده اند اغلب گرفتار شده‌اند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان‌های توسعه یافته هستند که منابع را بوجود می‌آورند نه بالعکس، تبلیغات رسانه‌ها درمعرفی و تکریم از مخترعان و مدال آوران را ضعیف دانست و افزود: ما اگر می‌خواهیم توسعه بیابیم باید تکریم مخترعان را محور افتخارات خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری وسیع در بخش توسعه و پژوهش بخصوص در سطوح جهانی، تشکیل صندوق حمایت از مخترعان و مکتشفان را اقدامی خداپسندانه دانست و گفت: مخترعان عزیز و جوان کشورمان همواره باید حمایت مسئولان را در کنار خود احساس کنند تا دلسرد نشوند.

هاشمی رفسنجانی بازدید سه ساعته مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای نوین علمی کشورمان را مهمترین دلیل لزوم حمایت مسئولان کشور از توسعه علمی کشور خواند[بیشتر] و گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در بخش تدوین سیاست‌های کلی برنامه پنجم بندهای موثر وقوی برای حمایت از پژوهشهای علمی، اختراعات و ابداعات پیش بینی کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مهمترین و عملی‌ترین راه حمایت از پژوهش‌های علمی کشور را تبدیل اختراعات به اهداف عملی و از جمله صنعت و تولید ثروت دانست و تصریح کرد: اگر اختراع تبدیل به صنعت شود راه حمایت از خود واستقلال را می یابد و دیگر نیازمند دیگران نخواهد بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، اسلام را حامی قوی علم و دانش دانست و با اشاره به تاریخ پر افتخار اسلام در این زمینه، جایگاه کنونی مسلمانان درجهان را در شان آنان ندانست و گفت: اگر چه یادگیری علوم از بیگانگان عیب نیست و همواره برآن تاکید شده است، اما عیب این است که می‌بایست مسلمانان بنا بر تعالیم اسلامی به تارک جهان می‌نشستند که اکنون این گونه نیست.

هاشمی رفسنجانی در پایان با تشکر از تمام اقدامات حمایت گونه از دانشمندان و مخترعان جوان کشور گفت: شما جوانان باید تلاش کنید و مسئولان نیز حمایت کنند تا سرمایه‌های شما دراختیار نسل‌های امروز و فردای کشور قرار گیرد.

درابتدای این دیدار یزدی دبیر محترم شورای اسلامی شهر کرج به همراه رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و از برگزار کنندگان گردهمایی مخترعان و مدال آوران جهانی و دو تن از بانوان مدال آور، گزارشی از برنامه‌ها و اهداف برگزاری این گردهمایی ارائه کردند و خواستار حمایت هاشمی رفسنجانی درجهت رفع مشکلات و معضلات پیش روی مخترعان و مکتشفان کشور شدند

کد خبر 59996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز