همشهری آنلاین: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ببان اینکه بزرگترین شرافت روزنامه‌نگاران حفظ اصالت کار است کفت محدودیت‌های در مسیر استقلال روزنامه‌ها بوجود می‌آید که نسبی است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که پس از بهره‌برداری از فاز اول شهر چاپ روزنامه خراسان، در جمع مسئولان استان، مدیران رسانه و کارکنان روزنامه خراسان، سخن می‌گفت، اظهار کرد: این مراسم برای من محفل انس است و به فضای کار ارباب مطبوعات که خدمتگزاران به اطلاعات انسانی هستند، علاقه‌مند هستم.

وی با بیان این که امروز مطبوعات نقش پررنگی در جامعه دارند، افزود: در گذشته‌های دور با محتویات روزنامه خراسان آشنا نبودم، اما پس از پیروزی انقلاب با این روزنامه به حدی آشنایی پیدا کردم و حداقل روزانه تیترهای آن را مطالعه می‌کنم.

هاشمی ادامه داد: در زمان مسئولیت ریاست‌جمهوری مانند مطبوعات دیگر به روزنامه خراسان نیز کمک کردیم و بر اساس آن چه اکنون دیدم، چاپخانه‌ی این روزنامه بسیار با ابهت است.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: تیراژ بالای روزنامه خراسان بسیار قابل توجه و محتوای آن نیز همانی است که مورد پسند ماست و آن حفظ استقلال روزنامه است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنین گفت: بنده ذاتا در عین حال که جریان‌های مختلف را دوست دارم، معتقدم مطبوعات باید حالت پدرانه و جامع داشته باشند.

هاشمی رفسنجانی با بیان این که امروز هیچ روزنامه‌ای نمی‌تواند سر تا پا مستقل و آزاد باشد، افزود: در این مسیر محدودیت‌هایی برای روزنامه‌ها به وجود می‌آید که البته نسبی است.

وی با بیان این که مشی روزنامه خراسان را می‌پسندد، افزود: بازدید از موسسه فرهنگی خراسان بسیار خاطره‌انگیز بود و خاطرات 50 سال گذشته مرا که در فضای مطبوعاتی فعالیت می‌کردم، زنده کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: در آن سال‌ها در قم مجله و سالنامه‌ای به نام "مکتب تشیع" منتشر می‌کردیم که از همان زمان با چاپخانه و حروف‌چینی‌های سربی سر و کار داشتم و به همراه شهید باهنر خودمان مطالب را می‌نوشتیم و یا نوشته‌های دیگران را تنظیم و تصحیح می‌کردیم، تا هفت هشت سال به این کار مشغول بودم و مدتی نیز مسئولیت مجله را داشتم؛ از این رو با فضای کار مطبوعاتی آشنا هستم و این دوران از شیرین‌ترین لحظات زندگی من بود.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: اگر انسان احترام قلم و تفکر را مراعات و مسئولانه کار کند و قلم بزند، حقیقتا در حال عبادت است، چرا که خداوند سرمایه انسان‌ها را دانش و آگاهی می‌داند.

وی با بیان این که در فرهنگ اسلامی لوح و قلم قداست دارد، گفت: کسانی که به هر دلیل این وظیفه را در جهت فریبکاری گمراه کردن و معکوس کردن حقایق ایفا کنند، ظلم بزرگی به بشریت و خودشان می‌کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: بزرگ‌ترین خیانت این است که مطالب ناحق را به نام حق به خورد مردم بدهیم و قلم را با مزد در اختیار انحراف بگذاریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که از تاریخ صدر اسلام تا به امروز به قدری مساله مبهم وجود دارد که پیدا کردن حقیقت بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: مبلغان گمراه در طول تاریخ با قرار گرفتن پشت سر برخی سیاستمداران اطلاعات ناقص و تحریف شده را در اختیار مردم قرار داده‌اند.

هاشمی‌ رفسنجانی تصریح کرد: بزرگ‌ترین شرافت روزنامه‌نگاران این است که اصالت کاری خود را حفظ کنند و بتوانند خبررسانی صحیح داشته باشند، یعنی آنجا که می‌توانند حقیقت را بگویند و آنجا که نمی‌توانند نگذارند جز حقیقت وارد ذهن مردم شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خراسان جای کوچکی نیست و مرکز نورافشانی عالم است، مطمئنا خراسان درآینده‌ تاریخ تشیع، محور است و می‌تواند در منطقه شرق بسیار کارساز باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب به اصحاب مطبوعات در استان نیز گفت: شما در کنار مضجع نورانی علی‌ابن‌موسی الرضا (ع) می‌توانید از ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه و دانشگاه برای غنی‌ترکردن کار خود استفاده کنید.

هاشمی رفسنجانی در پایان تصریح کرد: شخصیت نماینده ولی فقیه، آیت‌الله طبسی محور خوبی در منطقه خراسان و شرق کشور است و باید از محوریت ایشان بهره بیشتری برد

کد خبر 60381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز