همشهری آنلاین: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع روحانیان و اعضای حوزه علمیه مشهد گفت: اگر حوزه از هر جهت آسیب ببیند ما به دوران جاهلیت قبل از انقلاب برمی‌گردیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری که در حرم مطهر امام رضا (ع) سخن می‌گفت به وظایف مهم روحانیان درنظام اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیان باید درحکومت اسلامی مسایل جدید جامعه بشری را از متون اسلامی استنباط کنند و در اختیار مسئولان و مردم قراردهند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مترقی‌ترین مبانی حقوق بشر در اسلام مطرح شده است که باید عالمان حوزه های علمیه روی آن تحقیق کنند، افزود‌ : برای مسایل جدید در تمام بخشها باید درحوزه کرسی تدریس دایر شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ‌قوانینی که در مجلس و یا دردولت مطرح می شود باید درحوزه ها هم ازنظر اسلامی کارشناسی شود.

گشایش رواق دارالحجه حرم مطهر

همچنین رواق تازه تاسیس دارالحجه حرم مطهر رضوی چهارشنبه 23 مرداد با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری گشایش یافت.

این رواق با 10 هزار مترمربع فرش دستباف مفروش و با 60 لوستر کریستال آذین شده است.

این رواق با هفت هزار مترمربع مساحت در زیر صحن انقـلاب اسلامی حرم رضوی ساخته شده است و فرش هـای استفاده شـده در آن را هنرمندان قالیباف شرکت فرش آستان قدس رضوی بافته‌اند .

لوسترهای نصب شده دراین رواق مبارک نیز که با لامپ های کم مصرف 18 وات نـورافشانی می شود در مدت یکسال طـراحی و تولید شده و هم اکنون علاوه بر این60 لوستر 50 شعله، 18 لوستر دیگر آماده نصب در رواق دارالحجه است.

هم اکنون بیش از 30 هزار متر مربع فرش دستباف در فضاهـای سر پوشیده حرم مطهر رضوی پهن شده است و 27 هزار شعله لامپ نیز برای حرم ملکوتی امام هشتم را نورافشانی می کند.

کد خبر 60534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز