همشهری آنلاین: نماز جمعه نخستین روز آذر ماه به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خطبه دوم نماز جمعه تهران با تصریح این نکته که برنامه هسته‌ای ایران انحرافی نداشته است، تاکید کرد که اجازه بازرسی از مراکز هسته‌ای ایران فقط در چارچوب قوانین آژانس صادر می شود.   

 اکبر هاشمی رفسنجانی، امام جمعه موقت نماز جمعه تهران گفت:‌ تا به امروز هر چه از روند فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعلام کرده ایم، واقعیت بوده است، آژانس هم پذیرفته که فعالیت‌های ما انحراف نداشته است.
وی با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر این که ایران برخی از حقایق را اعلام نمی‌کند، گفت: آنها برای این ادعا هیچ سندی ارائه نمی‌دهند، حتی به آژانس هم اسناد خود را به بهانه فاش شدن منابع جاسوسی شان، ارائه نمی‌کنند. بنا براین، این گفته یک ادعا است که هرکسی می‌تواند مطرح کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به گزارش اخیر البرادعی اشاره و بیان کرد: متاسفانه البرادعی هم دوپهلو حرف می‌زند، چنانچه درگزارش اخیر خود نیز گفته است که آن چه تا کنون به وسیله ایران اعلام شده ، انحراف ندارد وما تایید می‌کنیم اما درباره آن چه که اعلام نکرده است‌، جواب ما ( آژانس ) را نمی‌دهد و ما نمی‌توانیم تایید کنیم.

وی گفت: البرادعی گفته است که به عنوان مثال ایران برای بازرسی از تاسیسات آب سنگین اراک اجازه نمی‌أدهد.

هاشمی رفسنجانی درپاسخ به این درخواست، از تریبون نماز جمعه اعلام کرد: بازدید از تاسیسات آب سنگین اراک اصلا در قانون آژانس نمی‌گنجد که ما اجازه بازرسی آن را صادر کنیم و ربطی به آژانس ندارد.

وی تصریح کرد: بدیهی است که آنها می‌خواهند زور بگویند و این در حالی است که انتظار ما از آژانس که باید بی‌طرف باشد این است که بی‌طرفانه قضاوت کند .

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران به جز رد درخواست‌های غیر قانونی آنها، هر کاری بتواند برای امنیت منطقه و جهان انجام می‌دهد.

وی افزود: ما اصلا خواستار نا امنی در جهان نیستیم چون ما اهل سلام ، آرامش و اعتدال و منطق هستیم. اگر منطق ما برندگی داشته باشد، پیش می‌رود .
خطیب جمعه تهران اعلام کرد: ما به طور حقیقی باید از رفتاری که این روزها در شورای امنیت و در آژانس هسته‌ای علیه ایران مظلوم اعمال می‌شود، شاکی باشیم.
وی گفت: ما اجازه نخواهیم داد که حقوق مسلم یک ملت انقلابی و مسلمان و پرنشاط به این آسانی پایمال شود.

کد خبر 68888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز