دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

خانه پرستاران آلمان اخیراً دست به ابتکار جالبی زده است.

کنترل آلزایمر

برلین: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به آلزایمر در این کشور، پزشکان تصمیم گرفته‌اند تا راهی برای کنترل این بیماران پیدا کنند. افرادی که دچار آلزایمر می‌شوند در مراحل پیشرفته قادر به شناسایی افراد و تشخیص زمان و مکان نیستند، به همین دلیل ممکن است پس از خروج از خانه در خیابان ها گم شوند.

اما اقدام  جدید در جهت احداث ایستگاه‌های اتوبوس ویژه مبتلایان به آلزایمر، این مشکل را تا حدودی رفع می‌کند. این ایستگاه‌ها با رنگ‌ها و طراحی مخصوص ساخته شده‌اند که به گفته پزشکان در جذب مبتلایان به آلزایمر موثر است. به این ترتیب  این افراد به جای پرسه در خیابان‌ها سوار اتوبوس می‌شوند. 

سقوط آزاد در عروسی

دهلی نو: روز عروسی، خاطره‌ انگیز‌ترین روز زندگی هر انسانی است. به همین منظور یک تازه داماد هندی تصمیم گرفت خود را از ارتفاع 2 هزار و 100 متری پرتاب کند.

این پسر جوان که عضو نیروی هوایی است در روز عروسی‌اش با هلی‌کوپتر بالای خانه عروس رفت و با چتر نجات بیرون پرید. این در حالی بود که صد‌ها نفر از میهمانان منتظر ورود وی با ماشین عروس بودند و سقوط آزاد داماد همه را غافلگیر کرد.

تازه عروس در مورد این ابتکار گفت: ایده پرش از ارتفاع زمانی به ذهنم خطور کرد که در مجله‌ای خواندم ، یک زوج جوان در یک بالن در حال پرواز در آسمان ازدواج کرده‌اند.

وی افزود: از همسرم خواستم  برای شرکت در مراسم ازدواج به جای زمین از راه آسمان بیاید. گفتنی است که این داماد جوان تبحر خاصی در سقوط آزاد بدون باز کردن چتر تا لحظات پایانی دارد و در مراسم عروسی‌اش هم در فاصله اندکی از زمین چتر نجات را باز کرد.

5 مجروح در روز آخر

مادرید: دیروز در آخرین روز مراسم سنتی گاوبازی در خیابان‌ها که همه ساله در اسپانیا برگزار می‌شود، 5 نفر زیر پاهای گاوها به شدت مجروح شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که گاو‌های خشمگین از روی چندین نفر از شرکت کنندگان در مراسم عبور کرده و آنها را زخمی کردند.

در این مسابقات شرکت کنندگان با پوشیدن لباس‌های قرمزوبا استفاده از روبان‌ها و دستمال‌های قرمزرنگ، جلوی گاو‌های خشمگین می‌دویدند. اما تعداد شرکت کنندگان به اندازه‌ای زیاد بود که ازدحام زیادی به وجود ‌آمد و خیلی‌ها هنگام دویدن روی زمین پرتاب شدند و گاو‌ها از روی آنها عبور می‌کردند.

گفتنی است، این مراسم برای نخستین بار در سال 1924 برپا شد و از آن پس همه ساله اجرا می‌شود. این در حالی است که در تاریخ 84 ساله این مراسم تا کنون 14 نفر بر اثر جراحات وارده جان سپرده‌اند. آخرین فرد فوت شده یک پیرمرد 63 ساله بود.

پاندا‌های زیر آب

پکن: در آستانه برگزاری المپیک در چین، بسیاری از کشور‌ها سعی دارند با ارسال هدایای ویژه به این کشور یا کمک به‌طرح‌های زیرساختی، خود را در جهان مطرح کنند.

به گفته کارشناسان، المپیک بهترین فرصت برای بازاریابی و تبلیغات است؛چرا که عده بسیاری در سراسر جهان آن را با علاقه دنبال می‌کنند.

به همین منظور هنگ کنگ قصد دارد همزمان با مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک، 5 گونه نادر از ماهی استروژن را به چین بفرستد. به گفته کارشناسان این استروژن‌ها از پاندا‌ها که نسل آنها در حال منقرض شدن است نیز کمیاب‌تر هستند.

البته چندی پیش نیز هنگ کنگ چند ماهی استروژن را به چین هدیه داده بود اما ماهی‌های بزرگ‌تری که در آکواریوم باغ وحش بودند، این استروژن ها را شکار کردند.

کارشناسان به این نوع از استروژن با توجه به کمیاب بودن آن، لقب فسیل زنده یا پاندای زیر آب را داده اند.

کد خبر 58043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز