جمعه ۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

سر و صدای به موقع یک خرگوش،جان یک زن و شوهر استرالیایی را نجات داد.

خرگوش آتش‌نشان

ملبورن: این زوج که در خانه‌ای ویلایی زندگی می‌کردند، نیمه‌های شب با صدای خرگوش خانگی خود بیدار شدند و از مرگ نجات یافتند.

ماجرا از این قرار بود که موتورخانه این منزل مسکونی آتش گرفته و شعله‌های آن تا اتاق پذیرایی پیش آمده بود ولی این زوج متوجه آتش‌سوزی نشده بودند.

اما در حالی که تنها چند دقیقه تا سوختن کل خانه زمان باقی مانده بود، خرگوش زبل با رفتن به اتاق آنها و ایجاد سر و صدا این زوج را بیدار کرد. کارشناسان آتش‌نشانی گفتند: اگر خرگوش این زوج را بیدار نمی‌کرد آنها در آتش محاصره می‌شدند و می‌سوختند.

پلیس خلافکار

پورتلند: قاضی دادگاه یک مامور پلیس را به دلیل پارک کردن خودرو در محل پارک ممنوع، جریمه کرد. این مامور قصد داشت در یک رستوران ناهار بخورد اما از آنجایی که محل مناسبی برای پارک پیدا نکرده بود، خودروی گشت پلیس را زیر تابلوی پارک ممنوع پارک کرد.

اما در همین حال یک مامور راهنمایی و رانندگی سر رسید و بدون توجه به اینکه  خودروی متخلف، خودروی گشت است، آن را جریمه کرد. مامور پلیس پس از بیرون آمدن از رستوران و مشاهده قبض جریمه به شدت عصبانی شد و روز بعد به دادگاه شکایت کرد.

اما قاضی دادگاه اعلام کرد وی قوانین را نقض کرده چرا که پلیس تنها هنگام ماموریت‌های پلیسی می‌تواند قوانین راهنمایی و رانندگی را نقض کند. قاضی دادگاه همچنین گفت: اتفاقا این مامور را 35 دلار جریمه کردم تا مردم بدانند در قانون استثنا وجود ندارد.

صدای مزاحم

نیویورک: یک زوج سالمند که از شنیدن  صدای مزاحم در خانه خود کلافه شده‌اند، قصد دارند این خانه را به حراج بگذارند.

این زن و مرد که هر دو بالای 70 سال سن دارند، می‌گویند که از چند هفته پیش یک صدای مداوم مانند روشن بودن موتور در خانه  به گوش می‌رسد و خواب و خوراک را از آنها سلب کرده است.

نکته جالب اینجاست که این صدا تنها به گوش این زوج می‌رسد و افراد دیگری که به خانه آنها می‌آیند به هیچ وجه این صدا را نمی‌شنوند. آنها برای اثبات ادعای خود حتی مقامات شهرداری را هم به خانه‌شان دعوت کرده‌اند اما  کارشناسان هم نتوانسته‌اند صحت ادعای این زوج را ثابت کنند.

برخی معتقدند آنها احتمالا دچار نوعی بیماری شنوایی شده‌اند یا اینکه به خود تلقین می‌کنند که این صدا را می‌شنوند؛ به هر حال آنها قصد دارند خانه‌شان را به قیمت نازلی بفروشند.

جریمه سیگار کشیدن در محل کار

تورنتو: یک  راننده گفت، پلیس او را به خاطر سیگار کشیدن در خودروی شخصی‌اش جریمه کرده چراکه تشخیص داده این خودرو محل کار اوست. این مرد 58 ساله که طراح است با  وانت خود به نقاط مختلف شهر سرک می‌کشد و کار‌های ساختمانی انجام می دهد.

این مرد در خودروی خود ابزار کارش را قرار داده و پلیس معتقد است که او باید به دلیل استعمال دخانیات در محل کار جریمه شود، اما او به دادگاه گفت به هیچ وجه خودرو‌اش محل کسب و تجارت نیست و تنها وسیله ای است که با آن ابزارش را حمل می‌کند. 

این مرد که معتقد است خلافی مرتکب نشده وکیل گرفته و قصد دارد کسب و کار خود را رها  و تا آخرین مرحله برای گرفتن غرامت از دادگاه تلاش کند. وی گفت: این اقدام پلیس را توهین به شعور خود تلفی می‌کنم و به همین دلیل از پلیس غرامت می‌خواهم.

کد خبر 59002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز