چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

دولت مجارستان قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ اجازه تردد خودرو‌های متعلق به دوران حکومت کمونیستی در خیابان‌ها را تمدید کند.

خودرو‌های کمونیستی

بوداپست: صاحبان این خودرو‌ها تاکید دارند که این خودرو‌ها آلاینده محیط زیست نیستند و کمتر از خودروهای فعلی، هوای شهرها را آلوده می‌کنند.

گربه در تخت گرانقیمت

ورشو: همسر رئیس جمهور لهستان سرانجام اعلام کرد که  اجازه می‌دهد گربه‌‌اش شب‌ها در تختخواب مجلل خانه رئیس جمهور بخوابد.

این گربه خاص علاقه عجیبی به این تختخواب گرانقیمت دارد و در هیچ قسمت دیگری از خانه خوابش نمی‌برد.

دفاع از زبان ایتالیایی

رم: نخست وزیر ایتالیا که به شدت به لزوم حفظ زبان ایتالیایی تاکید دارد، معتقد است در صورتی که در نشست اتحادیه اروپا به زبان ایتالیایی توجه نشود، باید این اجلاس را تحریم کرد.

به گفته وی، نمایندگان ایتالیا باید در صورتی که از آنها خواسته شود به زبان دیگری جز زبان کشورشان سخن بگویند، محل نشست را ترک کنند. به گفته برلوسکنی، این در‌خواست وی مربوط به سیاستی می‌شود که بر حفظ همه زبان های اروپایی حتی آنهایی که جمعیت کمتری به آن سخن می‌گویند، تاکید دارد.

نخست وزیر ایتالیا در نامه‌ای خطاب به وزیران اروپایی به آنها هشدار داده است که مقامات برگزار‌کننده نشست اتحادیه اروپا باید مترجم ایتالیایی در نظر بگیرند و متون کتبی را علاوه بر زبان‌های دیگر به زبان ایتالیایی نیز ارائه کنند. در غیر این صورت وزیران باید بلافاصله از جلسه خارج شوند.

دردسر تهمت‌زدن

نیوجرسی: مردی که مدت‌ها تحت آزار همسایگانش قرار داشت از آنها به دادگاه شکایت کرد. این مرد از نظر ظاهری بسیار شبیه به یک مجرم محکوم به اعدام بود که از زندان فرار کرده‌بود و ماموران در جست وجوی او بودند.

همسایگان این مرد هم به گمان اینکه او همان مجرم است، دست به آزار و اذیتش می زدند و هر روز نامه‌های تهدید‌آمیزی برایش ارسال می‌کردند.

شدت این آزار‌ها به اندازه‌ای بود که این مرد حتی نمی‌توانست از خانه خود خارج شود یا فرزندانش را به مدرسه ببرد.

جالب است که اهالی محل ترجیح می‌دادند به جای اطلاع دادن به پلیس، خودشان این مرد را تنبیه کنند. اما سر‌انجام این مرد بدشانس  به ستوه آمد و تصمیم گرفت به دادگاه شکایت کند.

پس از اینکه مشخص شد این مرد، همان مجرم فراری نیست، او  به دلیل توهین به شخصیتش توسط همسایگان، ۱۵۰ هزار دلار غرامت خواست.

هزینه سرسام‌آور نوشیدنی

سیدنی: یک مرد استرالیایی با پرداخت هفته‌ای هزار دلار بابت نوشیدنی مورد علاقه‌اش، رکورد تازه‌ای به ثبت رسانده است.

او ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ بطری از این نوشیدنی خریداری می‌کند. جالب است که درآمد ماهانه وی کمتر از این میزان است اما او اضافه‌کاری می کند تا بتواند این هزینه را بپردازد و در مقابل شب‌ها گوشه خیابان می‌خوابد.

سرقت چای

دهلی نو: سارقان به تازگی روش تازه‌ای از سرقت را ابداع کرده‌اند. آنها به مزارع چای می‌روند و پس از کندن برگ‌های سبز چای، آنها را به سرقت می‌برند.

به گفته مقامات این اقدام سارقان، بوته‌های چای را در معرض نابودی قرار داده است و زنگ خطری برای صنعت چای هند به شمار می‌آید. از آغاز سال جاری میلادی تا کنون حداقل به ۵۰۰ مزرعه چای دستبرد زده شده است.

کد خبر 58200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز