سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

مامور ایستگاه قطاری در لندن که یک شهروند عادی را به جای یک متهم فراری شناسایی کرده بود، راهی دادگاه شد.

شناسایی اشتباه

لندن: این مامور در حال کنترل کردن بلیت مسافران بود که با جوان 21 ساله‌‌ای برخورد کرد که شبیه عکس یک متهم سابقه‌دار بود. این مرد بلافاصله با پلیس تماس گرفت و ماموران ضربت این جوان را دستگیر کرده و در سرویس بهداشتی قطار به بازجویی از وی پرداختند.

اما پس از بررسی مشخص شد که این جوان هیچ سابقه قضائی ندارد و او را آزاد کردند. با وجود این پسر جوان مستقیما به دادگاه رفت و از مامور ایستگاه شکایت کرد.

او قصد داشت در مراسم ترحیم مادربزرگش شرکت کند اما اشتباه این ماموران باعث شد که وی به این مراسم نرسد.

تحریم سوپرمارکت

استکهلم: پیرمرد 64 ساله‌ای که قصد خرید سیگار از یک سوپرمارکت را داشت، در کمال تعجب با درخواست ارائه کارت شناسایی مواجه شد.

از چندی پیش این قانون در همه فروشگاه‌ها به اجرا درآمده‌ است که فروشندگان باید برای فروش سیگار به مشتریان، از آنها کارت شناسایی دریافت کنند تا مشخص شود سن آنها بالای 18 سال است.

به همین دلیل هرچند چهره این پیر مرد از بالا بودن سنش خبر می‌داد اما کارمند فروشگاه از او کارت شناسایی درخواست کرد. این پیرمرد که خیلی عصبانی شده بود از کارت شناسایی یکی از مشتریان برای خرید سیگار استفاده کرد و پس از خروج از فروشگاه قسم خورد که دیگر از آن خرید نکند.

او با داد و فریاد به جمعیتی که خارج از فروشگاه جمع شده بودند، گفت: وقتی فروشنده نتواند تفاوت بین مرد 64 ساله با جوان 18 ساله را تشخیص دهد، چطور می‌توان امیدوار بود که خطاهای دیگری مرتکب نشود.

پیامک به جای‌ نامه الکترونیکی

واشنگتن: تحقیقات نشان می‌دهد با توجه به افزایش هزینه اینترنت، تمایل جوانان به استفاده از پیامک به جای نامه الکترونیکی بیشتر شده است. 

نتیجه تحقیقات حاکی از آن است که افزوده شدن امکانات جانبی به تلفن همراه آن را به وسیله‌ای جذاب برای نوجوانان تبدیل کرده است و در حالی که آنها هر روز به تلفن همراهشان وابسته‌تر می‌شوند، تعداد پیامک‌هایی که می‌فرستند بیشتر می‌شود.

شکایت از طراح لباس

رم: جدا شدن دنباله لباس عروس یک دختر جوان در مراسم ازدواجش موجب شد که او از طراح این لباس به دادگاه شکایت کند.

این دختر 30 ساله لباس عروس 4 هزار دلاری به این طراح سفارش داده بود اما یک ساعت پس از شروع این مراسم، دنباله لباس از آن جدا شد و به همین دلیل 40 هزار دلار غرامت می‌خواهد.

تشویق برای استفاده از سرویس بهداشتی

دهلی نو: بی‌توجهی مردم به وضعیت بهداشتی در جنوب هند موجب شده است تا مقامات مردم را به استفاده از سرویس‌های بهداشتی عمومی تشویق کنند.

این در حالی است که در مناطق فقیرنشین جنوب هند اصول بهداشتی به هیچ وجه رعایت نمی‌شود و  خیابان‌ها و پیاده‌رو‌ها بسیار آلوده هستند.

گفتنی است مقامات توانسته اند با احداث سرویس‌های بهداشتی عمومی جدید و پرداخت پول به مردم تا حدود زیادی مردم را تشویق به رعایت بهداشت فردی کنند.

از آنجایی که درآمد مردم در این منطقه بسیار پایین است، مقامات اعلام کرده‌اند به افرادی که در ماه به طور مرتب از سرویس بهداشتی استفاده کنند، یک دلار پرداخت می‌کنند.

هرچند این رقم قابل توجه نیست اما پس از اعلام آن، مردم برای استفاده از سرویس بهداشتی صف می‌کشند تا درآمدی هم کسب کنند.

کد خبر 57458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز