جمعه ۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

یک جلیقه نجات استفاده نشده مربوط به کشتی غرق شده تایتانیک در جریان یک مزایده به مبلغ ۶۸ هزار و ۵۰۰ دلار فروخته شد.

مزایده جلیقه نجات تایتانیک

پاریس: گفته می‌شود که یک کشاورز پس از غرق شدن این کشتی در سال ۱۹۱۲ آن را در ساحل پیدا کرده است. یکی دیگر از جلیقه‌های نجات کشتی تایتانیک نیز در سال گذشته به قیمت ۱۱۹ هزار دلار فروخته شد.

کارشناسان می‌گویند این جلیقه‌ها که با استفاده از چوب‌پنبه ساخته شده‌اند بسیار سنگین هستند و به همین دلیل خیلی از مسافران تایتانیک که برای نجات از غرق شدگی این جلیقه‌ها را پوشیدند، پس از اینکه داخل آب پریدند، دچار شکستگی فک شدند.

خانه گربه‌ها

نیویورک: انتشار بوی بسیارمتعفن از یک خانه موجب شد اهالی محل از دست صاحبخانه به دادگاه شکایت کنند.

به گفته اهالی محل در این خانه، ۱۷۰ گربه زندگی می‌کردند و با وجود درخواست‌های مکرر، صاحبخانه با انتقال گربه‌ها به محلی دیگر مخالفت می‌کرد اما بوی بد این خانه سرانجام مردم را کلافه کرد و آنها از دست ۲ برادری که در این مکان به همراه گربه‌هایشان زندگی می‌کردند، شکایت کردند.

دادگاه هم حکم پلمب این خانه را صادر کرد و گربه‌ها را به محل ویژه نگهداری حیوانات انتقال داد. این در حالی است که ۲ برادر معتقدند نگهداری حیوانات جرم نیست و نباید به این بهانه خانه آنها پلمب شود اما پلیس اعلام کرد وضعیت بهداشتی این خانه بزرگ و ویلایی با توجه به حضور تعداد زیادی گربه در آن بسیار وخیم شده و احتمال انتقال میکروب به خانه‌های دیگر وجود دارد و باید تا زمان پاکسازی این خانه، مهر پلمب روی آن باشد.

برق گرفتگی پای تلویزیون

کالیفرنیا: مردی که بر اثر رعد و برق، دچار برق گرفتگی  و سوختگی از ناحیه پا شده بود به بیمارستان انتقال یافت.

این مرد گفت: در حالی که تلویزیون می‌دیدم، دستم را از پنجره ساختمان بیرون گذاشته بودم اما ناگهان با شنیدن صدای رعد و برق، انتقال الکتریسته را به درون بدنم  احساس کردم. البته پزشکان سوختگی پای وی را سطحی اعلام کرده‌اند.

تمساح در رستوران

سیدنی: مشتریان یک رستوران در حالی که با خیال راحت مشغول صرف غذا بودند، ناگهان متوجه یک تمساح شدند که از در نیمه باز رستوران وارد شده بود.

آنها به اندازه‌ای ترسیده بودند که سعی می‌کردند از روی سر و کله یکدیگر، خود را از رستوران خارج کنند و به همین دلیل چند نفر زیر دست و پا مانده و به شدت آسیب دیدند.

هروئین در فرش

پکن: اخیرا قاچاقچیان مواد مخدر در چین از شگرد تازه‌ای برای انتقال مواد مخدر استفاده می‌کنند. به گفته پلیس، قاچاقچیان برای جاسازی مواد مخدر، آنها را در تار و پود فرش‌هایی که از افغانستان و پاکستان واردمی‌شوند، می‌بافند.

مقامات گمرک اعلام کردند در چند ماه اخیر دست‌کم ۳۰ تخته فرش را توقیف کرده‌‌اند که در آنها حدود ۵۰ کیلوگرم هروئین جاسازی شده بود. یک کارشناس گمرک به خبرنگاران گفت: قاچاقچیان هر روز حرفه‌ای‌تر شده و از ترفند‌های جدید استفاده می‌کنند.

وی افزود: آنها هروئین را درون لوله‌های پلاستیکی بسیار نازک تزریق کرده و با پیچیدن الیاف رنگی دور این لوله‌ها، از آنها مانند الیاف طبیعی در بافت فرش استفاده کرده‌اند. 

شناسایی فرش‌های بافته شده از هروئین در نگاه اول بسیار دشوار است و به همین منظورمقامات گمرک  از این پس تمامی فرش‌های وارداتی به چین را بیشتر کنترل می‌کنند.

کد خبر 56228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز