شنبه ۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

یک جوان 24 ساله، یکهزار و 335 کیلومتر با عصا پیاده‌روی کرد تا به مردم در خصوص فلج مغزی هشدار دهد.

پیاده‌روی با عصا

میشیگان: این تور پیاده‌روی 8 هفته به طول انجامید و در جریان آن، این پسر جوان توانست 16 هزار دلار کمک مردمی جمع‌آوری کند. این جوان که خود مبتلا به فلج مغزی خفیف است، برای این پیاده‌روی از 3 جفت عصای آلومینیومی استفاده کرد.

گفتنی است که او همه درآمد حاصل از این سفر را به یک موسسه خیریه اهدا کرده است که در زمینه نگهداری از معلولان و مبتلایان به فلج مغزی فعالیت می‌کند. به گفته این جوان اقدام وی در جلب توجه مردم نسبت به شرایط معلولان موثر واقع شده و او قصد دارد در ایالت‌های دیگر نیز پیاده‌روی کند.

اعتراض به گرانی بنزین

برلین: یک مرد آلمانی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین، یک گالن بنزین را روی خودروی گرانقیمت خود ریخت و آن را آتش زد. این جوان 30 ساله که به تازگی از شغل خود اخراج شده بود، حوالی ساعت 7 صبح خودرویش را در نزدیکی یک فروشگاه پارک کرد و با ریختن بنزین، آن را آتش زد.

این مرد معترض به پلیس گفت: قیمت بنزین به اندازه‌ای گران شده است که دیگر نمی‌توانم باک خودروی خود را پر کنم و به همین دلیل ترجیح دادم برای نشان دادن اعتراضم آن را آتش بزنم. پس از آتش گرفتن این خودرو ماموران آتش‌نشانی در محل حاضر شدند اما هنگامی که آتش خاموش شد، از خودرو تنها یک آهن‌پاره سوخته باقی مانده بود.

گفتنی است در صورتی که ثابت شود این مرد به محیط زیست آلمان خسارت وارد کرده ، احتمال دارد به تحمل  5 سال حبس محکوم شود.

تحصن در هواپیما

پکن: 52 مسافر پروازی که به علت شرایط نامساعد جوی لغو شده بود، در اعتراض به انجام نشدن پرواز شب را در هواپیما سپری کردند. بنا بود این هواپیماساعت20 پرواز کند اما در حالی که مسافران 3 ساعت روی صندلی‌های هواپیما نشسته و در انتظار بلند شدن آن بودند، خلبان اعلام کرد که پرواز لغو شده است.

یکی از میهماندار‌ها به خبرنگاران گفت: این هواپیما 200 سرنشین داشت که اغلب آنها پس از شنیدن خبر لغو پرواز از هواپیما پیاده شدند اما افراد باقیمانده تا صبح در هواپیما خوابیدند و به هیچ وجه حاضر به ترک هواپیما نشدند.

این در حالی است که در طی این مدت میهماندا‌رها با نوشیدنی و غذا ازمسافران معترض پذیرایی کردند. سرانجام این مسافران از هواپیما پیاده شدند تا خود را به پرواز جایگزینی که برای آنها در نظر گرفته شده بود، برسانند. این پرواز ساعت 7 صبح روز بعد انجام شد.

هتلداری و حیوانات

آریزونا: هرچه تمایل مردم برای به همراه بردن حیوانات خانگی در سفر‌ها بیشتر می‌شود، هتل‌ها هم به منظور جذب هر چه بیشتر گردشگران، خدمات ویژه‌ای را برای این حیوانات  در نظر می‌گیرند.

اخیرا شماری از هتل‌ها اعلام کرده‌اند که علاوه بر گردشگران، به حیوانات آنها هم سرویس می‌دهند و شرایطی را فراهم می‌کنند تا این حیوانات به فضای جدید عادت کنند. از سوی دیگر برخی هتل‌ها منوی غذایی ویژه حیوانات تهیه کرده‌اند که قیمت آن چندان هم کم نیست.

برای مثال یکی از هتل‌ها یک غذای مدیترانه‌ای همراه با سبزیجات برای حیوانات در نظر گرفته که 11 دلار قیمت دارد و غذای دیگری همراه با گوشت به قیمت 5 دلار فروخته می‌شود.

این در حالی است که گردشگران نیز از این اقدام هتل‌ها به شدت استقبال کرده‌اند چون دیگر مجبور نیستند حیوانات خود را در خانه بگذارند یا برای نگهداری آنها در مکان‌های ویژه هزینه بپردازند.   

کد خبر 56370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز