چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

یک زن ژاپنی که به همراه کودک ۶ ماهه‌اش در خانه تنها بود، توانست با تعارف چای به یک سارق مسلح، جان خود و فرزندش را نجات دهد.

تعارف چای به سارق

توکیو: این زن ۳۰ ساله که نوزادش را بغل کرده بود در حال خروج از خانه بود که این سارق چاقو را روی گلویش قرار داد و درخواست پول کرد. این زن گفت که پولی ندارد و به جایش می‌تواند به سارق چای بدهد.

سارق هم در کمال تعجب پیشنهاد صاحبخانه را پذیرفت و چاقو را کنار گذاشت و نزدیک نیم ساعت برای این زن با‌هوش از زندگی‌اش تعریف کرد. البته این زن به بهانه خرید از خانه بیرون رفت تا با پلیس تماس بگیرد اما سارق قبل از سر رسیدن ماموران از مهلکه فرار کرد.

اخراج از هواپیما

نیویورک: خانواده‌ای که به دلیل سر و صدای بیش از حد کودکانشان از هواپیما اخراج شده بودند از شرکت هواپیمایی غرامت گرفتند. این خانواده که 2 کودک مبتلا به عقب افتادگی ذهنی داشتند، برای نخستین بار این بچه‌ها را سوار هواپیما کردند.

اما فضای هواپیما آنها را به شدت هیجان زده کرد و موجب شد سر و صدای زیادی به راه بیندازند. آنها به اندازه‌ای شلوغ کردند که خدمه پرواز قادر به خدمات رسانی به مسافران نبودند و سرانجام این خانواده پیش از پرواز هواپیما از آن اخراج شدند.

البته آنها فورا به مدیر این شرکت هواپیمایی شکایت کردند و او اعلام کردکه از این اقدام غیرقانونی کارمندانش شگفت‌زده شده است.

این مرد دستور داد علاوه بر پرداخت غرامت به این خانواده، خدمه پرواز نیز به دلیل رفتار توهین‌آمیزشان توبیخ شوند. البته خدمه پرواز در دفاع از خود اعلام کردندکه این کودکان تهدیدی برای امنیت پرواز به شمار می‌آمدند.

فلوت گمشده

اوهایو: گم شدن یک فلوت ساده، موجب ادعای غرامت 5 هزار دلاری شد. این ماجرا زمانی اتفاق افتاد که پسر 16 ساله‌ای برای شرکت در اردوی موسیقی مدرسه به همراه همکلاسی‌هایش به شهر دیگری سفر کرد.

او و دوستانش پیش از سوار شدن در اتوبوس، ابزار موسیقی را که به همراه داشتند به مدیر مدرسه تحویل دادند تا آنها را بسته‌بندی کرده و در قسمت بار اتوبوس قرار دهد. اما پس از اینکه دانش‌آموزان به مقصد رسیدند و قصد داشتند برای اجرای کنسرت خود را آماده کنند این پسر نوجوان متوجه شد که فلوتش گم شده است.

او بلافاصله با خانواده‌اش تماس گرفت و پس از اینکه مدیر مدرسه در این مورد اظهار بی‌اطلاعی کرد، خانواده این پسر به دادگاه شکایت کردند.

آنها اعلام کردند پسرشان به دلیل شرکت نکردن در کنسرت موسیقی دچار افسردگی شده و مدیر مدرسه باید 5 هزار دلار بابت هزینه فلوت و وارد کردن آسیب روحی، غرامت بپردازد.

عاقبت کمک کردن

پاریس: مردی که به اتهام سرقت‌های مکرر تحت پیگرد قانونی قرار داشت به دنبال کمک کردن به پلیس دستگیر شد. این مرد در حال قدم زدن در خیابان بود که مشاهده کرد 2مامور پلیس در حال کمک به یک زن هستند که سوئیچ‌اش را در خودرو جا گذاشته بود.

این سارق سابقه‌دار که فراموش کرده بود پلیس دنبال اوست و تصور نمی‌کرد در تاریکی شب شناسایی شود، داوطلب کمک شد و با توجه به سابقه‌ای که در سرقت خودرو داشت، با اولین حرکت توانست در خودرو را باز کند.

او سپس از ماموران پلیس خداحافظی کرد و از محل دور شد اما ناگهان یکی از ماموران چهره او را زیر نور چراغ خیابان تشخیص داد و به تعقیبش پرداخت.

سرانجام این سارق دستگیر شد اما هم اکنون علاوه بر جرایم سابقش، درگیری با پلیس هم به فهرست اتهاماتش افزوده شده است و احتمالا به حبس محکوم خواهد شد.

کد خبر 57562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز