گروه اقتصادی: غلامحسین نوذری وزیر نفت در جمع نمایندگان مجلس اعلام کرد در سال ۸۶ به دستور رئیس‌جمهوری حدود ۲ میلیارد دلار از منابع داخلی شرکت نفت را صرف واردات بنزین کرده‌است.

وزیر‌ نفت که برای پاسخ به سؤال احمد‌توکلی و الیاس نادران، در کمیسیون انرژی مجلس حاضر شده بود، در پاسخ به این سؤال که مجوز قانونی واردات ۲ میلیارد دلار بیشتر از قانون بودجه در سال ۸۶ چیست؟ گفت: وزارت نفت به دستور رئیس‌جمهور سال گذشته ۲ میلیارد دلار بیشتر از  مصوبه بودجه، بنزین وارد کرد.

حسن مرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگارما گفت: وزیرنفت در این جلسه تایید کرد که  خرید بنزین و گازوئیل با اجازه دولت انجام شده است.  

به گفته مرادی، وزیرنفت توضیح داد، مجبور به واردات ۱۱۳ میلیون لیترگازوئیل بودیم تا بخشی از سوخت نیروگاه‌ها تامین شود.

نوذری ادامه داده که ۳.۸ ‌میلیارد دلار مجوز واردات سوخت به ۵.۸ ‌میلیارد دلار افزایش یافته و حدود ۲ ‌میلیارد دلار اضافه شده است.

وزیرنفت تایید کرده که بخشی از افزایش واردات مربوط به تأخیر در اجرای کارت هوشمند بوده است.

مرادی ادامه داد: مسئله دیگری که مورد سؤال نمایندگان بود، افزایش سهمیه‌ها بوده است که موجب مشکلاتی شده است. این مسئله با توجه به بالارفتن قیمت بنزین به کسری واردات بنزین افزوده که بدون مطالعه انجام شده است.

به گفته وزیر نفت، شرکت ملی نفت ایران در سال ۸۶ بیشتر از سطح قانونی نفت خام برای معاوضه با بنزین و گازوئیل صادر کرد و ناچار شد معادل وجوه نفت خام بیشتر از قانون صادر شده را از محل «منابع مالی برای سرمایه‌گذاری‌های شرکت نفت»، به حساب بانک مرکزی واریز کند.

کد خبر 51557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز