دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزیر نفت گفت ‌طرح عرضه بنزین آزاد با قیمت 400 تومان ادامه می یابد

 به گزارش واحد مرکزی خبر، غلامحسین نوذری عصر دوشنبه در نشستی خبری گفت: خودروهای دولتی نیز از اول اردیبهشت، بنزین را با کارت هوشمند خود و به نرخ هر لیتر 400 تومان دریافت می‌کنند

غلامحسین نوذری، وزیر نفت در جمع خبرنگاران با اعلام تصمیمات جدید ستاد تبصره 13 در خصوص عرضه بنزین، گفت: سهمیه‌بندی بنزین با همین شرایط فعلی ادامه پیدا خواهد کرد و سهمیه خودروهای عمومی و شخصی تغییری نخواهد کرد و قیمت بنزین سهمیه‌ای نیز همان 100 تومان باقی خواهد ماند.

وی درباره سهمیه بنزین خودروهای دولتی نیز گفت: تا پیش از این قیمت بنزین برای خودروهای دولتی 500 تومان بود اما خودروها در محل پمپ بنزین‌ها بابت هر لیتر 100 تومان پرداخت می‌کردند و مابقی از بودجه دستگاه دولتی کسر می‌شد اما با تصمیم ستاد تبصره 13 از اول اردیبهشت‌ماه قیمت بنزین خودروهای دولتی 400 تومان خواهد شد ولی خودروهای دولتی باید بهای هر لیتر 400 تومان را در محل پمپ بنزین‌ها بپردازند.

نوذری درباره ارزیابی‌ها از میزان مصرف بنزین آزاد نیز اظهار داشت: طی مدتی که از عرضه بنزین آزاد گذشته، هنوز آمارها تصویر روشنی از نیاز خودروها به بنزین آزاد ارائه نداده‌اند ولی به دلیل آنکه در این مدت عرضه بنزین آزاد موجب اطمینان خاطر رانندگان و همچنین آرامش جایگاه‌های سوخت شده، تصمیم به ادامه عرضه بنزین آزاد گرفته شد.

وی تخمین کافی بودن بودجه واردات بنزین در سال جاری با توجه به عرضه بنزین آزاد را به ماه‌های آینده موکول کرد و افزود: طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد با عرضه بنزین آزاد و مشخص شدن میزان مصرف واقعی آن، مشخص خواهد شد که بودجه فعلی برای واردات بنزین کافی است یا خیر.

وزیر نفت میانگین مصرف بنزین از زمان سهمیه‌بندی تا پیش از عرضه بنزین آزاد را روزانه 60‌میلیون و 600 هزار بشکه اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال و با عرضه بنزین آزاد، میزان مصرف به روزانه 69 میلیون لیترافزایش یافت که البته انتظار داریم به تدریج این میزان مصرف با توجه به پایان یافتن تعطیلات، کاهش پیدا کند.

نوذری میزان مصرف بنزین آزاد در ایام تعطیلات نوروزی را به طور متوسط 500 هزار لیتر در روز اعلام کرد و گفت:‌ البته چون میزان سهمیه خودروهای شخصی در ایام نوروز به علت سهمیه ویژه نوروزی افزایش یافته بود، انتظار می‌رود میزان مصرف بنزین آزاد نسبت به تعطیلات نوروزی، اندکی افزایش پیدا کند.

وزیر نفت درباره نحوه عرضه بنزین آزاد نیز گفت: برای رفاه حال شهروندان، نرم‌افزاری تهیه شده که امکان خرید بنزین آزاد توسط کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی را فراهم می‌کند و با بهره‌برداری از این نرم‌افزار در آینده‌ای نزدیک، به تدریج کارت ویژه بنزین آزاد جایگاه‌های سوخت جمع‌آوری خواهد شد و رانندگان با همان کارت‌های سوخت خود می‌توانند بنزین آزاد نیز دریافت کنند.

کد خبر 48799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز