یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

مهدی ربوشه: ‌خبر عقد قرارداد یک میلیون دلاری علی دایی با فدراسیون فوتبال خیلی زود از سوی سرمربی تیم‌ملی و مسئولان فدراسیون با واکنش منفی روبه‌رو شد.

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال در این باره می‌گوید: «عده‌ای با دامن زدن به این شایعات قصد ضربه زدن به تیم‌ملی را دارند. واقعاً متأسفم.»

مهدی تاج ادامه می‌دهد: «با هر مربی که مذاکره کردیم یک تیم جداگانه برای چانه‌زنی درخصوص مبلغ قرارداد می‌فرستاد، اما علی دایی حتی یک بار هم درباره مسائل مالی با فدراسیون صحبت نکرده است. او از این جهت قابل احترام و تقدیر است.»

نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: «هرگونه شایعه‌ای را درخصوص مبلغ قرارداد سرمربی تیم‌ملی تکذیب می‌کنم و از برخی رسانه‌ها می‌خواهم به جای دامن زدن به چنین شایعاتی در راستای موفقیت تیم‌ملی تلاش کنند، نه در جهت تخریب و حاشیه‌سازی.»

وی همچنین گفت: «البته اگر دایی در این خصوص صحبتی داشته باشد، ما درخصوص جلب رضایت سرمربی تیم‌ملی وظیفه داریم. فدراسیون در این باره بی‌تفاوت نخواهد بود.»

علی دایی نیز در واکنش به شایعات اخیر با همان آهنگ قاطعانه‌اش سخن می‌گوید. وی که این روزها بابت حضور همزمان سایپا در رقابت‌های لیگ‌برتر و جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا فشار بالایی را تحمل می‌کند، از سویی دیگر به مهیا کردن تیم‌ملی برای بازی با امارات می‌اندیشد.
دایی: تیم‌ملی را به جام جهانی می‌برم

  • آقای دایی، سایپا این روزها شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد. موافقید؟

بله، متأسفانه نتایج خوبی را کسب نکرده‌ایم.

  • علت افت سایپا چیست؟

خب، ما به دلیل فشردگی بازی‌ها عملاً شرایط سختی را پشت‌سر می‌گذاریم. حضور در بازی‌های لیگ‌برتر و لیگ قهرمانان آسیا، بازیکنان سایپا را خسته کرده است. آنها فشار زیادی را تحمل می‌کنند.

  • آیا برای این منظور تدبیر خاصی دارید؟

قبل از اینکه شرایط تا این حد سخت شود، ما در مسابقات لیگ‌برتر هم تمرکز داشتیم. اما قصد دارم تغییراتی در هدف‌گذاری سایپا ایجاد کنم. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ام تمام تمرکز خودم را متوجه رقابت‌های لیگ قهرمانان کنم. به این ترتیب درصد موفقیت سایپا هم بالاتر خواهد رفت.

  • یعنی رقابت‌های لیگ‌برتر دیگر برای‌تان مهم نیست؟

ما هرکاری که در لیگ‌برتر انجام دهیم، عملاً به نتیجه قابل توجهی نمی‌رسیم. به همین دلیل هدف اول خودم را با سایپا تغییر دادم و حالا فقط به لیگ قهرمانان می‌اندیشم.

  • از چه زمانی تصمیم گرفتید ذهن‌تان را مشغول بازی‌های لیگ‌برتر نکنید؟

بعد از باخت به مس کرمان. از همان جا بود که تصمیم خودم را گرفتم.

  • آیا با توجه به شرایط سایپا، این تیم در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند به موفقیت برسد؟

بله، صددرصد. سایپا در لیگ قهرمانان تیم متفاوتی نشان داده است. خدا را شکر می‌کنم که در این رقابت‌ها توانسته‌ایم شرایط خوبی داشته باشیم. مطمئن باشید این فرصت را از دست نمی‌دهم. ما بالاخره باید تکلیف خودمان را مشخص می‌کردیم، به همین دلیل سعی کردیم در جام باشگاه‌های آسیا تلاش‌مان را دوبرابر کنیم.

  • آیا این هفته برابر نیروی هوایی عراق برنده خواهید شد؟

باید برنده شویم. البته آنها تیم سرسختی هستند، اما من با تکیه بر بازیکنان جوان و باانگیزه تیمم کاری را که بخواهم انجام می‌دهم.

  • آقای دایی، آیا درباره شرایط تیم‌ملی هم به اندازه سایپا خوشبین هستید؟

اگر به کارم و بازیکنان اعتقادی نداشتم اصلاً سرمربیگری تیم‌ملی را قبول نمی‌کردم. هرچند ما در حال حاضر مشکلاتی هم داریم.

  • چه مشکلی؟

هنوز یک بازی تدارکاتی هم انجام نداده‌ایم. بهتر بود تیم‌ملی در اردیبهشت ماه یک بازی تدارکاتی داشته باشد اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

  • آیا فدراسیون کوتاهی کرد؟

نه، همه مسئولان فدراسیون تلاش می‌کنند که تیم‌ملی را در شرایط بهتری قرار دهند اما به هر دلیلی ما نتوانستیم تیم‌ملی را در چند بازی تدارکاتی محک بزنیم.

  • آیا فشردگی رقابت‌های لیگ‌برتر باعث بروز چنین مشکلی شد؟

ما همیشه عادت کرده‌ایم همه چیز را با هم بخواهیم. به هرحال کم‌تأثیر نبود.

  • اما با این همه مردم از تیم‌ملی انتظارات بالایی دارند، قبول دارید؟

مردم حق دارند، اما باید دید چه امکاناتی در اختیار ما قرار می‌گیرد. به هرحال من برای خواسته مردم احترام قائلم.

  • آقای دایی، این روزها حاشیه‌های زیادی درباره شما و تیم‌ملی مطرح می‌شود؟

مثلاً چه حاشیه‌ای؟

  • آیا خبر عقد قرارداد یک میلیون دلاری شما با فدراسیون صحت دارد؟

اصلاً این طور نیست. این بحث‌های حاشیه‌ای به فوتبال ما ضربه می‌زند. برای من اصلاً مهم نیست اما فوتبال ما همیشه با این بحث‌ها همراه بوده و به جایی هم نرسیده‌ایم. من از فدراسیون فوتبال یک دلار هم نگرفته‌ام چه برسد به یک میلیون دلار.

علی دایی پای وقت، اعصاب و زندگی‌اش را برای تیم‌ملی به میان کشیده است، آن وقت عده‌ای سعی می‌کنند با این حرف‌ها تمرکز من را به هم بزنند. بروید ببینید مربیان قبلی چه قراردادهایی امضا کرده‌اند. اگر روزی بخواهم درباره مسئله قراردادم با فدراسیون حرف بزنم، یقیناً حق دارم اما تا این لحظه حتی برای یک بار هم چنین مسئله‌ای را عنوان نکرده‌ام.

  • راستی بحث شکایت‌تان از مایلی‌کهن به کجا رسید؟

من دنبال جنجال نمی‌گردم. ایشان بعد از بازی‌های جام‌جهانی در تلویزیون حرف‌هایی علیه من زده که باید در دادگاه آنها را اثبات کند، همین. من جواب مایلی‌کهن را در روزنامه‌ها نمی‌دهم. بالاخره یکی باید مقابل چنین اظهارنظرهایی را بگیرد، به همین دلیل از شکایتم صرف‌نظر نمی‌کنم. اینطور نیست که هرکسی هر چیزی که دلش بخواهد مطرح کند.

  • آقای دایی، آیا تیم‌ملی به زودی دچار تغییراتی خواهد شد؟

به طور حتم تغییراتی را ایجاد خواهیم کرد. قبل از هر چیز باید با همکارانم مشورت کنم. ما زمان کمی در اختیار داریم اما به مردم قول می‌دهم که از این مرحله صعود می‌کنیم. هدف من جام جهانی است و مطمئن باشید تیم‌ملی را به جام‌جهانی می‌برم.

کد خبر 49372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز