سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

مهدی ربوشه: محمد احمدزاده برای دومین بار در طول فصل جاری در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کناره‌گیری کرد؛

دفعه قبل از سمت سرمربیگری ملوان و این بار از دستیاری علی دایی در تیم‌ملی. همه مشکلات او اما به برف سنگین و زمین نامساعد ورزشگاه ملوان مربوط نمی‌شد.

چه او در نیم‌فصل دوم و همزمان با حضورش در کادرفنی تیم‌ملی نتوانست به بحران ملوان پایان دهد. هرچند که سرمربی ملوان پس از اعلام استعفای اول خود تأکید کرد: «دیگر من را در ملوان نخواهید دید.

آنهایی که می‌خواستند ملوان نتیجه‌ نگیرد، به هدف خودشان رسیدند.» احمدزاده که تیمش به سایپا باخته بود به منظور مهیا کردن شرایطی تازه برای ملوان اعلام استعفا کرد. یک روز بعد هیأت‌مدیره باشگاه ملوان با اشاره به قابلیت‌های محمد احمدزاده تأکید کرد که استعفای وی پذیرفته نیست.

احمدزاده که با اصرار مسئولان باشگاه کارش را دوباره در ملوان از سر گرفته بود به خصوص در نیم‌فصل دوم نتوانست نتایج خوبی کسب کند. وی در پایان بازی ملوان برابر پیکان که به باخت تیمش منجر شد، تصمیم به کناره‌گیری از مربیگری در تیم‌ملی گرفت.

موضوعی که عده‌ای معتقدند احمدزاده به دلیل کم‌کردن فشار هواداران ملوان آن را مطرح کرده است، علی دایی نیز پس از مطلع شدن از خبر استعفای احمدزاده در برنامه 90 تأکید کرد: «من هم این خبر را شنیده‌ام اما استعفای احمدزاده را نمی‌پذیرم چون به این مربی خوش‌فکر در کادرفنی تیم‌ملی نیاز دارم.» آخرین خبرها حاکی از آن است که مسئولان فدراسیون فوتبال ضمن تماس با احمدزاده از او خواسته‌اند تا در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

این در حالی است که دیروز علی دایی در گفت‌وگویی غیررسمی تأکید کرده است: «نمی‌گذارم احمدزاده از تیم‌ملی برود.» در انزلی اما خبرهای دیگری به گوش می‌رسد. گویا مسئولان باشگاه ملوان بابت کناره‌گیری احمدزاده از تیم‌ملی راضی به نظر می‌رسند.

مدیرعامل این باشگاه می‌گوید: «شاید احمدزاده در اعلام استعفایش از تیم‌ملی عجله کرد و بهتر بود قبل از اتخاذ چنین تصمیمی با علی دایی مشورت می‌کرد.» پورطهماسبی ادامه می‌دهد: «ملوان نتایج خوبی را کسب نکرده اما معتقدم در این برهه هیچ شوکی برای تیم مثبت نخواهد بود. از این گذشته حتی یک درصد هم احتمال سقوط ملوان وجود ندارد.»

رئیس هیأت‌مدیره ملوان نیز در مقام حمایت از کادر فنی برآمده و تأکید کرده ‌است: «کادرفنی ملوان تا پایان فصل هیچ تغییری را به خود نخواهد دید.»

دنیامالی همچنین تصمیمات هیأت‌مدیره را اینگونه تشریح کرد: «همه‌چیز به تصمیم خود احمدزاده برمی‌گردد. اگر تیم‌ملی را انتخاب کند به طور حتم فصل آینده کار را به مربی دیگر خواهیم سپرد. اما اگر به تیم‌ملی برنگردد به طور جدی برای فصل آینده با او مذاکره می‌کنیم. به هرحال وی باید میان تیم‌ملی و ملوان یکی را انتخاب کند.»

رئیس هیأت‌مدیره باشگاه ملوان 3 بازی آینده این تیم را بسیار حساس دانست و گفت: «کادرفنی باید برای کسب نتایج قابل قبول در بازی‌های آینده تدبیر ویژه‌ای بیندیشد چون به هیچ‌وجه از روند حرکتی ملوان در نیم‌فصل دوم راضی نیستیم.»

دنیامالی ضمن رد شایعه مذاکره با گزینه‌هایی چون غفور جهانی تأکید کرد: «ما به خودمان اجازه نمی‌دهیم در چنین شرایط حساسی با مربی دیگری وارد مذاکره شویم.»

برخی منابع می‌گویند: «احمدزاده در پایان فصل ملوان را ترک خواهد کرد. شاید استعفای او از تیم‌ملی با توجه به واکنش‌های کاملاً جدی مسئولان باشگاه ملوان به دوری او از انزلی بینجامد.»

کد خبر 51081

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز