سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

فرهاد عشوندی: علی دایی روبه‌روی سازمان ورزش نشست و علی کفاشیان را به باد انتقاد گرفت.

این مهم‌ترین اتفاق نشست عصر دوشنبه رئیس سازمان ورزش با مسئولان فدراسیون و اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال بود. جلسه‌ای که کارشناسان آن را نشانه دخالت مستقیم محمد علی‌آبادی در امور فوتبال می‌دانند.

علی دایی در دیدار با علی‌آبادی این فرصت را به دست آورد تا پس از یک ماه سکوت، به سیاست‌های فدراسیون فوتبال حمله کند. او حتی از احتمال جدایی‌اش از تیم ملی گفت و کفاشیان را متهم به اهمال کرد. دایی که در طول نشست و پیش چشمان علی کفاشیان، به علی‌آبادی به‌دلیل بسته نشدن قراردادش گلایه می‌کرد، پس از جلسه وقتی در محاصره خبرنگاران قرار گرفت، گفت:« دغدغه من قرارداد بستن نیست، دغدغه من این است که از تیم ملی حمایت شود و بتواند خوب کار کند.»

البته دایی وقتی این جملات را می‌گفت کمی آرامتر از زمانی بود که داشت به سالن نشست می‌رفت. او پیش از نشست به خبرنگار ایسنا گفته بود:« آقای کفاشیان در همه روزهای پس از عید، حاضر نشدند یکبار مرا ببینند و دلخورم. حرفم این است که اگر آنها وقت دیدن مرا ندارند، دلیلی ندارد که من هم برای‌شان وقت بگذارم. آنها می‌توانند بروند و مربی دلخواه‌شان را بیاورند. می‌گویم بازی دوستانه برای تیم ملی نگذاشتید، آقای تاج ناراحت می‌شود. می‌گویم لیگ تیم ملی را می‌خواباند اخم می‌کنند.

این شکلی که نمی‌شود. دوستان می‌خواهند لیگ تمام شود، تیم ملی هم موفق باشد. بعد هم می‌خواهند همه گناه تعطیلی لیگ را به گردن من بیندازند. با این شرایط حتی امید به صعود هم کاری دشوار است!»

 دایی در طول جلسه با رئیس سازمان ورزش هم روی موضعش بود و به خاطر نامشخص بودن وضع قراردادش، به علی آبادی گلایه کرد و رئیس سازمان ورزش به جای کفاشیان به او قول داد که خیلی زود قراردادش امضا شود؛درحالی که این یکی از اختیارات خاص علی کفاشیان به‌عنوان نفر اول فدراسیون فوتبال است؛ « ما در این جلسه تصمیم نگرفتیم بلکه بررسی کردیم و تصمیم را به‌زودی مسئولان فدراسیون فوتبال می‌گیرند. دایی به طور کامل از حمایت فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی برای بردن تیم ملی به جام جهانی برخوردار است و امیدواریم چنین اتفاقی رخ دهد.

قرارداد دایی هم به‌زودی امضا می‌شود.» محمد علی‌آبادی در پایان نشست، این جمله را به خبرنگاران گفت. جمله‌ای که همه در انتظار شنیدنش از زبان علی کفاشیان بودند:« خب به هر حال ایشان رئیس سازمان ورزش و رئیس همه ما هستند! ما که بی‌اجازه ایشان کاری نمی‌کنیم. علی‌آبادی هم مثل همه مردم نگران شرایط تیم ملی است به همین دلیل خواست که برنامه‌های تیم ملی را بررسی کند.

اتفاقا ما هم از این جلسه استقبال کردیم.» کفاشیان چون همیشه سعی می‌کند سیاستمدارانه حرف بزند. او دیدار با علی‌آبادی را اتفاقی عادی می‌داند. حتی در مقابل انتقادهای دایی هم سعی می‌کند سکوت کند.

البته دایی در پایان جلسه کمی آرام شده بود: « من آبروی چند ساله‌ام را برای موفقیت در تیم ملی گذاشته‌ام. خوشبختانه سازمان و شخص رئیس سازمان قول حمایت داده‌اند. تنها دغدغه‌ای که من داشتم بازی دوستانه تیم ملی است، غیر از این مورد من مشکلی با فدراسیون فوتبال ندارم.»

با این وجود او  اتهاماتی را به رئیس فدراسیون وارد کرده بود و قدرت مدیریتش را زیر سؤال برده بود؛« اشکالی ندارد.

نمی‌دانم علی آقا چرا این حرف‌ها را گفتند. اتفاقا ما در این مدت چند باری همدیگر را دیده‌ایم. مثلا همین دیروز هم که با هم بودیم!» البته کفاشیان درحالی به دیدار روز دوشنبه اشاره دارد که دایی پیش از دیدن کفاشیان این مصاحبه تند را انجام داده بود؛ « چند بار تماس تلفنی داشتیم و یکی دو ملاقات حضوری. شاید البته وقت نشده که با دایی مفصل حرف بزنم ولی او در این مدت در ارتباط مستقیم و مداوم با رئیس کمیته تیم‌های ملی بوده است. خدا را شکر مشکلات ما خیلی حاد نیست.»

 آیا دایی می‌خواهد فدراسیون فوتبال را دور بزند؟ دایی در زمان انتخاب هم گزینه فدراسیون نبود و آنها قطبی را می‌خواستند.

دایی با نظر سازمان و وقتی فدراسیون زیر بار انتخاب قلعه نویی برای هدایت تیم ملی نرفت، به مربیگری تیم منصوب شد. این حقیقتی است که حتی کفاشیان هم نمی‌تواند تکذیبش کند: « من نمی‌گویم که سازمان دخالتی نداشت. تیم ملی مهم است، همانطور که رسانه‌ها نظر می‌دهند و تلویزیون مسابقه SMS می‌گذارد، سازمان هم نظر مشورتی خود را می‌دهد. مثلا سازمان با مربی خارجی موافق نبود، آنها روی قلعه نویی نظر مثبت داشتند و بعد هم دایی را نسبت به قطبی بهتر تشخیص دادند.»

و این نظر مشورتی حالا باعث شده تا دایی خود را در این جایگاه ببیند که فدراسیون را کنار بگذارد و مستقیم با سازمان لابی کند؛« علی دایی به‌طور کامل از حمایت سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال برای بردن تیم ملی به جام جهانی برخوردار است. »

این گفته علی‌آبادی شاید تائیدی بر این ادعا باشد البته کفاشیان ترجیح می‌دهد به اتفاقاتی که از پی هم می‌آیند نگاه مثبتی داشته باشد:« درست است که دایی در این مدت دیدارهای زیادی با رئیس سازمان داشته اما من هم در بیشتر این دیدارها حاضر بودم. فکر نمی‌کنم او چنین قصدی داشته باشد. دایی بازی دوستانه می‌خواهد که مشکلش را حل می‌کنیم. قراردادش را هم که از روز اول گفتیم می‌بندیم، پس دیگر مشکلی نیست! »

کد خبر 50332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز