جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

مهدی ربوشه: ماجرای اختلاف قلعه‌نویی و دایی موضوع تازه‌ای نیست.

آنها در طول یکی، دو سال اخیر بارها در گفت‌وگوهای رسانه‌ای خود یکدیگر را به چالش کشیده‌اند که از جمله مهمترین آن می‌توان به برخورد این دو نفر در آخرین روزهای سال گذشته اشاره کرد. 

آنها به خصوص طی ماه‌های اخیر برخوردهای تند رسانه‌ای با یکدیگر داشته‌اند تا جایی که وقتی گزارشگر برنامه 90 سئوالی را درباره تیم‌ملی از قلعه‌نویی پرسید، وی ضمن تشکر از سئوال‌کننده گفت: «در زمان سرمربیگری‌ام در تیم‌ملی حتی یک سنت هم جابه‌جا نشد.»
البته در روزهای نخست انتخاب دایی به عنوان سرمربی تیم‌ملی قلعه‌نویی سیاست دوستانه‌ای را اتخاذ کرده بود. او در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها، سرمربیگری دایی را اتفاق خوشایندی می‌دانست.

هرچند او در عین حمایت از دایی  گلایه‌های خود را  مطرح می‌کرد.  قلعه‌نویی تصریح کرده بود« امیدوارم بلایی که در تیم‌ملی بر سر من آوردند، بر سر دایی نیاورند و بگذارند او به راحتی کارش را انجام دهد.»  با این حال سرمربی‌ تیم‌ملی پاسخی برای تمجیدهای امیر نداشت. واکنش جدی دایی اما در آخرین روزهای سال 86 رسانه‌ها را شوکه کرد.

وی با بیان این مطلب که وقتی قلعه‌نویی از من تعریف می‌کند، احساس بدی پیدا می‌کنم،  موضع قطعی خود برابر قلعه‌نویی را نشان داد. تقریباً دو هفته بعد از مصاحبه جنجالی دایی، رویارویی این دو در قامت مربیان سایپا و مس در کرمان حساسیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده بود. برنده بازی، مس بود و البته قلعه‌نویی از این فرصت نهایت بهره را برد تا ناکامی دایی را پررنگ کند. به همین خاطر ترجیحاً در چند گفت‌وگوی رسانه‌ای تأکید کرد: «جواب دایی را در زمین بازی داده‌ام و قصد ندارم دیگر درباره تیم‌ملی حرفی بزنم.»

پاداش جنجال‌برانگیز

شاید اگر فدراسیون فوتبال بعد از بازی تیم‌ملی ایران برابر کویت به وعده خود عمل می‌کرد، دایی در مقام مقایسه شرایط خودش با مربیان سابق تیم‌ملی برنمی‌آمد. قرار بر این بود که قبل از بازی تیم‌ملی برابر کویت بازیکنان با دریافت پاداش شرایط روحی بهتری پیدا کنند.

فدراسیون فوتبال اما این قرار را به بعد از بازی موکول کرد و البته پس از تساوی تیم‌ملی در کویت نیز  خبری از پاداش بازیکنان نبود تا موجبات دلخوری علی دایی فراهم شود. این اتفاق در کنار مهیانشدن حریف تدارکاتی برای تیم‌ملی دایی را وادار به واکنش کرد.

دفاعیه قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی به فاصله چند روز در مقام پاسخگویی به اظهارات علی دایی برآمد. وی درباره پاداش فدراسیون فوتبال در دوره سرمربیگری‌اش در تیم‌ملی گفته است: «در زمینه پاداش اسناد مالی موجود است، آقایان بهتر  است بررسی کنند در زمان خودشان پاداش‌ها بیشتر بوده یا در زمان مربیگری بنده در تیم ملی؟

در این زمینه یک نمونه بارز موجود است، پس از تساوی یک بر یک مقابل کره‌جنوبی در مقدماتی جام ملت‌های آسیا در سئول به هر بازیکن تیم‌ملی هزار دلار پاداش دادیم که آنها به  این مبلغ هم اعتراض داشتند، وقتی علت را از بازیکنان تیم‌ملی جویا شدیم، گفتند پیش از زمان سرمربیگری شما در تیم‌ملی در یک دیدار دوستانه 2 بر صفر باختیم و بابت آن 3 هزار دلار پاداش به بازیکنان تعلق گرفته است، آن وقت پس از تساوی در خانه کره‌جنوبی باید هزار دلار بگیریم؟

به هر ترتیب در این خصوص اسناد مالی به صورت مکتوب موجود است و حتی یک سنت آن هم حساب شده و جابه‌جا نشده است.» سرمربی مس کرمان ادامه داده: «به هر صورت فشاری که اکنون به باشگاه‌های لیگ برتر می‌آید و مجبورند هر 3 روز به میدان بروند به خاطر تیم‌ملی است.»

وی با اشاره به اظهارات علی دایی ضمن به کار بردن عباراتی طعنه‌آمیز تأکید کرده است: «بهتر است ایشان فرافکنی نکند. به نظر من تیم‌ملی الان وضعیت خطرناکی دارد و او بیشتر انرژی‌اش را باید صرف مسائل فنی کند و از حاشیه‌ها بپرهیزد.» قلعه‌نویی دایی را متهم به تشویش افکار عمومی کرده و گفته است: «او می‌خواهد مردم را دچار انحراف فکری کند.»

انتقادهای تند امیر اما به همین جا ختم نمی‌شود. او  در مقام تذکر به علی دایی برآمده و تأکید کرده است: «وقتی فردی سرمربی تیم‌ملی می‌شود باید در پاسخ به سئوالات مختلف خویشتن‌داری کند و با حوصله فراوان پاسخگو باشد.»

دایی: با دلیل و مدرک ثابت می‌کنم

سرمربی تیم‌ملی با لحنی کاملاً جدی می‌گوید: «با دلیل و مدرک ثابت می‌کنم که پس از تساوی تیم‌ملی در سئول پاداش 196 هزاردلاری به کادرفنی و بازیکنان تزریق شده است.»
علی دایی تأکید می‌کند: «مطمئن باشید من روی هوا حرف نمی‌زنم. اگر مطلبی را عنوان می‌کنم برایش دلیل و مدرک دارم. این را هم بگویم که اگر کسی قصد دارد توپ را به زمین من بیندازد، برخورد قاطعانه‌ای با او خواهم داشت.»

سرمربی تیم‌ملی در واکنش به حرف‌های قلعه‌نویی گفت: «هرچه گفتم حقیقت داشته است. همه حساب‌ها در فدراسیون فوتبال موجود است.» دایی تأکید کرد: «وقت درگیر شدن با حاشیه‌ها را ندارم. قرار نیست من جواب هرکسی را بدهم. موفقیت تیم‌ملی و شادکردن دل مردم از هرچیز دیگری برایم مهمتر است و درست به همین دلیل است که می‌گویم هرکس هر حرفی دلش می‌خواهد، بزند. اگر کسی دچار نگرانی شده بهتر است تلاش کند تا خلاف گفته‌های من را ثابت کند.»

سرمربی سایپا با اشاره به دیدار حساس تیمش برابر پرسپولیس گفت: «تأکید می‌کنم که برای هیچ تیمی بازی نمی‌کنیم. چون قصد داریم در جدول لیگ‌برتر جایگاه آبرومندانه‌ای را به دست آوریم. به همین دلیل در بازی برابر پرسپولیس تمام توان خود را به کار می‌گیریم. مطمئن باشید سایپا برای شکست پرسپولیس وارد زمین می‌شود.»

وی ادامه داد: «بازی با پرسپولیس دیدار تدارکاتی ما قبل از دیدار حساس در لیگ قهرمانان آسیا است و من اصلاً نگران نیستم.»

کد خبر 50615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز