جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

مرتضی محصص: فابیو کاپلو از فوتبالیست توانایی مثل دیوید بکام عبور می‌کند و این سلیقه‌های مختلف مربیان را نشان می‌دهد که نمی‌توان به آنها ایراد گرفت.

قصد طرفداری از علی دایی را ندارم ولی او حق انتخاب دارد و باید به نظرش احترام گذاشت، در ضمن این را هم باید در نظر گرفت که برای دعوت از 20 تا 30 بازیکن همیشه محدودیت‌هایی وجود دارد.

پس از اعلام هر لیست، همیشه حرف و حدیث‌هایی به وجود می‌آید ولی هر مربی بر اساس عقاید خود، نوع تاکتیک تیم و شیوه بازی حریفان، بازیکن انتخاب می‌کند. درضمن این اولین و آخرین انتخاب نخواهد بود و تا مسابقات مقدماتی جام‌جهانی به طور حتم اتفاقات زیادی خواهد افتاد که دیگر بازیکنان هم به اردو دعوت شوند.

بعضی از بازیکنان در لیست فعلی حضور ندارند ولی این دلیل نمی‌شود که شایستگی‌های آنها را نادیده بگیریم.

سرمربی تیم‌ملی هیچ‌وقت اعتبارش را زیر سئوال نمی‌برد و مسائل شخصی را در انتخاب‌هایش لحاظ نمی‌کند. دایی این روش را در سایپا هم پیاده کرد.

هر فهرستی، مخالفان خاص خودش را دارد ولی باید به دایی حق بدهیم چون او سرمربی تیم‌ملی است. شاید به عقیده من و یا خیلی‌های دیگر جای چند بازیکن در تیم‌ملی خالی باشد ولی فوتبال ما با گذشته تفاوت‌های زیادی کرده و نمی‌توان با خاطرات زندگی کرد.

برخی در یک مقطع در اوج بودند ولی شاید الان شرایط چندان خوبی نداشته باشند، به همین دلیل باید به دیگر بازیکنان فرصت بدهیم. در بازی اول با سوریه، نتیجه دلخواه را نگرفتیم و حالا دیدار با کویت حائز اهمیت است، ضمن اینکه در این بازی بیشتر از هر چیز به دوندگی احتیاج داریم و انگیزه بازیکنان جوان می‌تواند چاره‌ساز باشد.

علی دایی برای اینکه به موفقیت برسد، نباید به حاشیه‌ها توجه کند. او احتیاج به بازیکنان حرف گوش کن دارد، نه آنهایی که در مقابلش موضع بگیرند. اگر جای دایی بودم، به این مسائل توجه نمی‌کردم، چون سلیقه یک مربی از همه چیز مهم‌تر است و خودش هم باید پاسخگو باشد.

در مجموع اعتقاد دارم نفرات شایسته‌ای به اردو دعوت شده‌اند و می‌توانیم مقابل کویت برنده باشیم، هرچند اعتقاد دارم که حتی با کسب 3 امتیاز، باز هم از دایی انتقاد می‌شود.

کد خبر 46478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز