چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

همشهری امارات: «‌علی آقا تیم ملی را متحول می‌کند.» مهرزاد معدنچی‌، در صف موافقان حضور علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی است.

او که این فصل‌، ستاره دوری الامارات بوده درباره انتخاب علی دایی برای هدایت تیم ملی می‌گوید: «‌دایی می‌تواند مشکلات تیم ملی را حل کند.

 او متفاوت از همه گزینه‌های دیگر است. علی‌آقا در زمان فوتبالش هم بازیکن بزرگی بود و حالا می‌تواند خونی تازه را به تیم ملی تزریق کند.»

معدنچی از حالا خودش را یکی از حاضرین در اردوی تیم ملی می‌داند و می‌گوید: «‌هنوز نمی‌دانم اردوی تیم ملی از چه زمانی شروع می‌شود، اما برای عید نوروز فکر می‌کنم در تمرینات تیم ملی باشم.»

بازی‌های لیگ امارات تا اواخر اسفند‌ماه پیگیری می‌شود و از یک هفته مانده به 6 فروردین‌، دوری الامارات هم تعطیل می‌شود تا تیم ملی امارات برای بازی با سوریه آماده شود. به همین دلیل مهرزاد و دیگر لژیونرهای ایرانی نمی‌توانند در اولین مرحله از تمرینات تیم ملی شرکت کنند؛

«‌البته هنوز برای ما دعوتنامه‌ای فرستاده نشده، ولی اگر شروع اردو از روز 20 اسفند باشد‌، احتمالا هفته اول تمرینات را از دست می‌دهیم، چون لیگ امارات در این هفته جریان دارد و ما باید برای تیم‌مان بازی کنیم. بعد از این بازی‌ها اما با تعطیلی لیگ امارات می‌توانیم در خدمت تیم ملی باشیم.‌»

او این جمله را در حالی می‌گوید که هنوز مشخص نیست در لیست انتخابی دایی باشد؛ «‌خب البته اگر دعوت شوم با تمام وجود در خدمت تیم ملی خواهم بود، ولی فکر می‌کنم دعوت شوم.» کم نیستند بازیکنانی که گفته می‌شود دایی با آنها رابطه خوبی ندارد، اما مهرزاد از آن دسته نیست؛

«‌من هیچ مشکلی با علی‌آقا نداشتم. من در جام جهانی همبازی دایی بودم و همیشه به او احترام گذاشته‌ام، چون شرایط سنی و جایگاهش در فوتبال خیلی بالا‌تر از ما بود که تازه سال‌های اول فوتبال ملی‌مان را تجربه می‌کردیم.»

یکی از مشکلات بزرگ تیم ملی در ماه‌های گذشته‌، نداشتن سرمربی‌ بود که باعث می‌شد بازیکنان با تمام وجود در زمین بازی کنند؛ «‌خب یکسری مشکلات بود. هیچ‌کس تکلیفش را نمی‌دانست. ولی فکر می‌کنم این مشکلات با تعیین سرمربی جدید تیم حل شود.» تیم ملی مدت‌هاست که گل نزده.

یعنی درست از بازی با مالزی به بعد در جام ملت‌های آسیا‌. معدنچی در این باره هم می‌گوید: «‌تیم ملی در این بازی‌های آخرش کمی ‌سردرگم بود. این به خاطر استرسی بود که در وجود بچه‌ها می‌شد دید، اما حالا با آمدن دایی و رسیدن تیم ملی به ثبات‌، این مشکلات هم حل می‌شود.

دایی خودش یکی از بهترین گلزن‌های تاریخ جهان است و خیلی خوب می‌تواند کاری کند که تیمش گل بزند. من فکر می‌کنم با آمدن علی دایی مشکلات تیم ملی حل می‌شود. او می‌تواند خاطرات موفق دوران بازی‌اش را در تیم ملی و در مقام مربی هم تکرار کند.»

مهرزاد در پایان درباره شرایطش در لیگ امارات هم گفت: «‌خدا  را شکر‌، تیم ما یکی از تیم‌هایی است که در کورس قهرمانی مبارزه می‌کند. من هم اگر گل می‌زنم و در صدر جدول گلزنان هستم‌، حاصل کار جمعی تیم است. از روزی که به امارات آمدم هدفم ماندن در این لیگ نبود. فعلا به تمدید قراردادم با الشعب فکر نکرده‌ام‌. ترجیح می‌دهم که به اروپا بروم و در لیگی اروپایی فوتبالم را ادامه بدهم و اگر این فرصت را داشته باشم‌، درنگ نمی‌کنم.»

علی دایی غایب بزرگ دیدار ایران - بحرین

اسامی ‌تیم ملی فوتبال ایران برای آغاز مرحله جدید اردوی تیم ملی پس از پایان هفته بیست‌و‌چهارم لیگ اعلام خواهد شد.

بر اساس تصمیم کمیته‌ تیم‌های ملی و کادر فنی جدید تیم ملی، اسامی ‌بازیکنان تیم ملی فوتبال دوشنبه هفته آینده و پس از انجام بازی پایانی هفته بیست‌و‌چهارم از سوی علی دایی اعلام خواهد شد تا از بیست‌و‌یکم اسفند مرحله جدید تمرینات تیم ملی آغاز شود.

البته در روزهای ابتدایی اردوی تیم ملی بازیکنان دعوت شده از تیم‌های استقلال و ملوان به دلیل بازی این دو تیم در روز بیست‌و‌یکم اسفند غایب خواهند بود. در این روز استقلال - ملوان بازی عقب‌افتاده از هفته نوزدهم را انجام خواهند داد.

همچنین بازیکنان ملی‌پوش سایپا و فولاد مبارکه سپاهان هم به دلیل حضور این دو تیم در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، دیرتر از سایرین به اردوی تیم ملی اضافه خواهند شد.

تمرینات تیم ملی تا بیست‌و‌ششم اسفند ادامه خواهد داشت و پس از این روز بازیکنان برای انجام بازی‌های هفته بیست‌و‌پنجم لیگ به تیم‌های باشگاهی‌شان خواهند پیوست.

یک روز پس از پایان بازی‌های هفته بیست‌و‌پنجم ملی‌پوشان ایران برای انجام دیدار دوستانه برابر بحرین راهی منامه خواهند شد اما‌ در این اردو هم بازیکنان ملی‌پوش سپاهان و سایپا به دلیل حضور تیم‌های باشگاهی‌شان در لیگ قهرمانان آسیا غایب خواهند بود.

علی دایی هم که به همراه سایپا در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد در روز بیست‌و‌نهم اسفند همزمان با بازی دوستانه تیم ملی ایران برابر بحرین در تهران هدایت سایپا برابر الوصل امارات را بر عهده خواهد داشت. بنابراین او در اولین بازی رسمی ‌تیم ملی پس از انتخابش به عنوان سرمربی بر روی نیمکت تیم ملی حضور نخواهد داشت.

کد خبر 45870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز