شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

ناجیه نیسی: بازی روز ۱۳ خرداد، میان ایران و امارات، بازی مهمی‌برای دو تیم است. مسابقه‌ای حساس از سری بازی‌های مقدماتی جام جهانی که پیروز آن در صدر جدول گروه می‌ایستد.

امارات حالا از دو بازی اول خود ۴ امتیاز گرفته و صدرنشین است، اما ایران که با هدایت دایی از دو بازی قبلی فقط دو امتیاز دارد، می‌خواهد صدر جدول را از حریف نه چندان قدرتمندش پس بگیرد. با این وجود مسئولان امارات، تدارک ویژه‌ای برای تیمشان دیده‌اند و می‌خواهند در تهران هر طور شده یک امتیاز از شاگردان دایی بگیرند. این ادعایی است که عبدالله حسن مدیر تیم‌های ملی امارات مطرح می‌کند.

او در گفت‌و‌گویی اختصاصی با همشهری عصر از برنامه آماده‌سازی تیم ملی کشورش برای بازی با ایران گفته است:

  • تیم ملی امارات چه روزی به ایران می‌آید؟

تیم ملی امارات روز ۲۹ یا ۳۰ می‌به ایران خواهد آمد.

  • درست است که متسو خواسته تیم ملی امارات یک هفته قبل از بازی به تهران بیاید؟ اگر درست است، علت این درخواست چه بوده؟

قرار است آماده‌سازی تیم ملی امارات از ۲۶ تا ۳۰ می‌ (ششم تا دهم خرداد) در العین انجام شود و قرار نیست که زودتر به ایران بیاییم. حداقل تاکنون که متسو چنین تصمیمی‌ نگرفته است.‌

  • آیا بازیکنان اماراتی برای بازی در شهر مرتفع تهران مشکل تنفسی دارند؟

بازیکنان اماراتی بازی در ایران را تجربه کرده اند و پارسال یک بازی در ایران داشتیم. همچنین بازیکنان تیم‌های اماراتی که تعدادی از آنها هم در تیم ملی امارات هستند، بازی در ایران را تجربه کرده اند و با آب‌و‌هوای ایران آشنایی دارند بنابراین فکر نمی‌کنم چنین مشکلی داشته باشند.

البته اختلاف ارتفاع میان ایران و امارات معمولا مشکلاتی جزئی را برای بازیکنان دو کشور ایجاد می‌کند و یاران ایرانی هم برای بازی در هوای شرجی امارات، مشکلاتی را دارند.

  • قبل از بازی با ایران چه برنامه‌هایی برای آماده‌سازی تیمتان دارید؟

برنامه خاصی نداریم. بازی برای ما یک بازی عادی است مثل سایر بازی‌ها.

  • تیم ملی شما در این سال‌ها جوان شده. هرچند در جام ملت‌های آسیا خیلی زود حذف شدید، ولی برونو متسو در امارات ماند. حالا از کار او رضایت دارید؟

برونی تا سال ۲۰۱۰ با تیم ملی امارات قرارداد بسته و هر دو طرف از همدیگر رضایت دارند، از کار او راضی هستیم.

  • بسیاری از کارشناسان معتقدند ایران و امارات از این گروه به مرحله بعد صعود می‌کنند. شما چه نظری دارید؟

هدف اصلی ما راهیابی به جام جهانی است و اکنون هدف ما راهیابی به مرحله دوم است. تیم امارات با قدرت و بازی‌های خوبی که ارائه داد، اکنون در صدر جدول است. البته بازی‌ ایران و امارات بازی مهمی‌ است و تاثیر زیادی بر جدول بازی‌ها خواهد گذاشت.

  • بسیاری از بازیکنان ملی‌پوش ایرانی در لیگ کشور امارات بازی می‌کنند. فکر می‌کنید این اتفاق باعث نمی‌شود که شناخت دو تیم از هم بیشتر باشد؟

تاثیر در حد زیاد نیست، به‌ خاطر اینکه بازی‌های تیم‌های باشگاهی که با مربیگری مربی‌های تیم ‌باشگاهی انجام می‌شود با بازی‌ تیم‌ ملی متفاوت خواهد بود. تیم ملی با افکار مربی ملی بازی خواهد کرد و تاثیرپذیری از تیم‌های باشگاهی کم است.

  • فکر می‌کنید تیم امارات شانسی برای موفقیت در تهران، مقابل ایران دارد؟

سؤال بسیار سختی است، نمی‌توانم جواب دهم.

  • با اینکه شما در صدر جدول هستید اما علی دایی تیم کاملتری را در بازی با امارات در اختیار دارد. این باعث هراس شما نمی‌شود؟

ما اعتراف می‌کنیم که تیم ملی ایران تیمی قوی است. بازی‌های خوبی را انجام داده و در سطح آسیا و حتی در سطح جهان تیم مطرحی است ولی در کل در بازی 11 بازیکن در مقابل ۱۱ بازیکن بازی می‌کنند.هراسی نداریم چون عوامل بسیاری در بازی تاثیرگذار است.

امیدوارم بتوانیم که با ایران در تهران مساوی کنیم. می‌خواهیم لقمه را از دهان شیر بیرون بکشیم.

  • روزنامه البیان نوشته بود، مشکلاتی برای تهیه هتل در تهران داشته‌اید. این خبر صحت دارد؟

هیچ مشکلی برای تهیه هتل در تهران نداشته‌ایم. ما بارها به ایران سفر کرده‌ایم و این بار هم مثل همیشه مشکلی از این بابت نداریم.

  • فکر می‌کنید تیم امارات این شانس را دارد که مثل جام جهانی ۹۰ از آسیا صعود کند؟

بازیکنان ما بازیکنان خوبی هستند. مربی شایسته‌ای داریم. هدف ما راهیابی به جام جهانی است، این حق هر تیمی‌ است که چنین هدفی داشته باشد.

  • به ‌نظر شما حضور بازیکنان ایرانی در لیگ امارات باعث ارتقای سطح بازی‌های لیگ امارات شده یا تاثیری نداشته است؟

این اولین بار نیست که بازیکنان ایرانی در تیم‌های امارات بازی می‌کنند. بازیکنانی چون حسن روشن، عبدالرضا برزگری، حسن نظری، قاسمی، مجیدی و... در امارات بازی می‌کردند. نظری و برزگری اکنون مربی هستند.

البته حضور این بازیکنان در تیم‌هایی که در آنجا بازی می‌کنند تاثیرگذار است. حضور آنها سطح کیفی بازی‌های لیگ ما را بالاتر برده است. آنها تنور رقابت را میان تیم‌هایمان بیشتر و بیشتر کرده‌اند. وقتی سطح لیگ یک کشور بالا برود، روی کار تیم ملی هم اثر می‌گذارد.

  • از نظر شما خطرناک‌ترین یار ایران کدام بازیکن است؟

خطرناک‌ترین یار ایران، تماشاچیان ایرانی هستند که بر هر دو تیم تاثیر می‌گذارند. تیم میزبان با تشویق آنها روحیه می‌گیرد و طبعا بر تیم میهمان تاثیر منفی دارند.

  • هراسی از بازی در آزادی و پیش تماشاگران ایرانی ندارید؟

البته ما آ‌مادگی بازی در حضور تماشاچیان ایرانی را داریم و به آنها احترام می‌گذاریم.

کد خبر 51396

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز