چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

مصطفی شوقی: این علی دایی است که در میانه سایپا و تیم‌ملی قرار گرفته و پاسخی به اظهارنظرهای حاشیه‌ای اعضای فدراسیون فوتبال و مدیران سایپا نمی‌دهد و سکوت اختیار کرده است.

مسئولان باشگاه سایپا در مخالفت با جدایی دایی از این باشگاه می‌گویند که فدراسیون فوتبال از روز نخست مخالفتی با دوشغله بودن دایی نداشته است و دایی بنا به‌تمایل شخصی دوست دارد با سایپا ادامه دهد و تیم‌ملی را در کنار سایپا داشته باشد.

در مقابل این اظهارنظر، مهدی تاج در گفت‌وگویی تلویزیونی بر یک شغله بودن سرمربی تیم‌ملی تاکید می‌کند: «هیچ مشکلی وجود ندارد و به‌زودی درخصوص یک شغله بودن علی دایی اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.»

اظهارنظرهای متفاوت مسئولان فدراسیون و سایپا درحالی است که به نظر می‌رسید در جلسه کفاشیان با دایی و تاج تفاهمی در مورد حضور نداشتن وی در سایپا رخ داده است.
شاید به همین دلیل بود که تاج اظهار امیدواری می‌کند که دایی تنها در تیم‌ملی حضور داشته باشد.

این در حالی است که جلسه تصمیم‌گیری سایپا، چنین نتیجه‌ای در برنداشته. فارس با انتشار گزارشی از برگزاری جلسه هیات مدیره سایپا خبر می‌دهد که بعد از پایان لیگ در مورد سرمربی تیم خود تصمیم‌گیری خواهند کرد.

پیش‌درآمد این جلسه گفت‌وگوی نایب‌رئیس هیأت مدیره سایپا با یکی از روزنامه‌ها بود که با انتقاد از رویه فدراسیون پرده از توافقات گذشته سایپا و فدراسیون برمی‌دارد: «آنها در ابتدا مخالفتی با دوشغله بودن دایی نداشتند.»

حسین شهریاری تاکید می‌کند از نظر سایپا حضور همزمان دایی در فدراسیون و این تیم منعی ندارد: «مشکلی با دوشغله بودن دایی نداریم و متقابلا فدراسیون هم همینطور خواهد بود. در ضمن دایی هنوز قراردادی با تیم‌ملی ندارد و در اصل سرمربی سایپا است.»

در چنین شرایطی اما دایی سکوت اختیار کرده و در آخرین اظهار نظر خود در پیش از بازی روز چهارشنبه گفته بود با فدراسیون توافق کرده است تا پایان دیدارهای سایپا در لیگ قهرمانان همراه این تیم باشد. حالا این ابهام به وجود می‌آید که آیا توافق دایی با فدراسیون شامل صعود این تیم به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان هم می‌شود؟

چالش اخیر درست بعد از صعود سایپا به مرحله‌دوم لیگ قهرمانان ‌آغاز شد و فدراسیون فوتبال که می‌دید تداخل برنامه‌های تیم‌ملی با سایپا مشکل‌ساز است بحث یک‌شغله شدن سرمربی تیم‌ملی را مطرح کرد.

مهدی محمدنبی، دبیر فدراسیون فوتبال با تایید خبر توافق دایی با فدراسیون برای حضور همزمان در سایپا و تیم‌ملی می‌گوید: «تا آنجا که می‌دانم دایی قرار بود تا پایان حضور سایپا در لیگ قهرمانان همراه این تیم باشد. حالا بعد از صعود سایپا به مرحله یک‌چهارم لیگ قهرمانان آسیا کمی این مسئله مشکل‌ساز شده است. به نظرم کمیته تیم‌های ملی باید در این مورد نظر بدهد.»

از سوی دیگر جلسه سه‌‌شنبه کفاشیان، دایی و تاج هم نتوانست ابهامات موجود را برطرف کند.

به همین دلیل بود که رسانه‌ها در برداشت کلی اعلام کردند که دایی از سایپا می‌رود.
کفاشیان اما در گفت‌وگو با همشهری این موضوع را پروژه‌ای ناتمام می‌نامد که هنوز نتیجه‌ای نداشته است: «در این جلسه مباحث علمی مطرح شد. ما هم به سرمربی تیم‌ملی انتقال دادیم. دایی هم حرف‌های خود را زد اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. در جلسه‌ای که ابتدای هفته آینده برگزار می‌کنیم همه چیز نهایی می‌شود.»

کفاشیان با اظهار بی‌اطلاعی از سخنان نایب‌رئیس خود که گفته بود دایی یک‌شغله خواهد شد، تأکید کرد: «می‌خواهیم به یک نقطه مشترک برسیم. حالا  شاید دوستان نظر خود را گفته‌اند. باید با او صحبت کنم. هنوز هیچ‌چیز نهایی نیست. هرچند که از نظر ما تیم‌ملی در مقطع کنونی در شرایط حساسی است.»

مهرداد هاشمی، مدیرعامل سایپا هم که این روزها شایعه جابه‌جایی‌اش منتشر شده است در ابتدای گفت‌وگو با همشهری عنوان می‌کند: «هنوز در سایپا حضور دارم و تا زمانی که در این باشگاه مفید باشم در سمت خود باقی خواهم ماند.»

او اما همانند رئیس فدراسیون فوتبال از جلسه‌ای سخن می‌گوید که حضور دایی در سایپا را به سرانجام می‌رساند: «بعد از پایان لیگ با دایی جلسه‌ای داریم که در مورد آینده حضورش در سایپا خواهد بود. او دوست دارد در سایپا حضور داشته باشد. به هرحال وی برای باشگاه زحمت زیادی کشیده است.» هاشمی زمان این جلسه را شنبه هفته آینده اعلام می‌کند.

جلسه فدراسیون با دایی نیز در ابتدای هفته خواهد بود. به نظر می‌رسد تا شفاف‌سازی در مورد وضعیت دایی و خروج از وضعیت مبهم موجود تنها 72 ساعت باقی مانده است؛ زمانی که دایی لیگ را به پایان می‌برد و تیم‌ملی در اولویت فوتبال کشور قرار خواهد گرفت.

از هم‌اکنون این گمانه مطرح است که دایی به طور همزمان در سایپا و فدراسیون حضور خواهد داشت؛ مدیریت فنی سایپا دیگر او را یک شغله می‌کند.

کد خبر 51919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز