دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

گروه ورزشی - کریم اعظمی: علی دایی با انتقاد از سیاست‌های فدراسیون فوتبال در قبال تیم ملی گفت: «اگر مسئولان فدراسیون فوتبال برای جلسه با من وقت ندارند، من هم وقت زیادی ندارم و آنها می‌توانند فرد دیگری را که دوست دارند انتخاب کنند.»

به گزارش ایسنا، علی دایی پس از حضور در هتل المپیک و پیش از جلسه با رئیس سازمان تربیت بدنی گفت: «من پس از عید نتوانستم در جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال شرکت کنم، اگر کفاشیان وقت ندارد که برای بازی‌های دوستانه تیم‌ملی و قراردادم با من صحبت کند، من هم فرصتی ندارم و باید فکر دیگری کرد. من آبرویم را از سر راه نیاورده‌ام و اگر وضعیت همین جور پیش برود، باید فکر دیگری کرد و می‌توان شخص دیگری را آورد که آنها دوست دارند.»

وی افزود: «من به یک بازی دوستانه هم قانع هستم اما هنوز این یک بازی نیز قطعی نشده است. وضعیت قراردادم نیز نامشخص است. تاج و دیگر دوستان در فدراسیون فوتبال از صحبت‌های من ناراحت شدند. چرا مسئولان فدراسیون فوتبال زمانی که تیم ملی در مالزی بود 850 هزار دلار پول با خود به مالزی آوردند. تیم ملی برای یک تساوی مقابل کره‌جنوبی در این کشور پول زیادی گرفت.»

وی درباره‌ وضعیت آماده‌سازی تیم ملی و برگزاری رقابت‌های لیگ گفت: «این‌ها هم می‌خواهند لیگ برگزار کنند و هم اینکه تیم ملی موفق شود. »

در این میان خبرنگاری به دایی گفت: «خودتان خواستید که لیگ برگزار شود، پس چگونه به این مسئله اعتراض می‌کنید؟» دایی در پاسخ این خبرنگار گفت: «آن زمانی که می‌خواستند لیگ را تعطیل کنند، گفتند دایی گفته و وقتی که تصمیم بر آن شد که لیگ برگزار شود باز هم گفتند علی دایی گفته.

اگر من این حرف را زده باشم تنها به خاطر حمایت از مربیان ایرانی بوده است و تنها من نظرم را داده‌ام. اما نباید همه چیز را به نام من تمام کنند.»

دایی در پایان گفت: «وقتی مربی خارجی را به ایران می‌آوردند، برایش صندلی بیزینس کلاس رزرو کردند اما برای من حتماً صندلی اکونومیک رزرو خواهند کرد.»

اختلاف فدراسیون با دایی

علی کفاشیان که از حرف‌های انتقادآمیز دایی در مورد فدراسیون باخبر شده بود، درخواست کرد که متن گفت‌وگوی سرمربی تیم ملی را در اختیار او قرار دهند. گویا صحبت‌های دایی باعث ناراحتی رئیس فدراسیون شده و می‌گویند یکی از مسئولان  فدراسیون هم گفته که دایی نباید هر موضوعی را رسانه‌ای کند.

یکی از اعضای فدراسیون مدتی پیش هم در مصاحبه‌ای به طور غیرمستقیم از برخورد تند دایی با خبرنگاران ایراد گرفته بود ولی سرمربی تیم ملی در تقابل با این موضوع، سیاست سکوت در پیش گرفت.

تاج اما در گفت‌وگو با همشهری موضوع اختلاف فدراسیون و دایی را فقط در حد یک شایعه می‌داند. او در این مورد گفت: «همکاری مناسبی بین ما وجود دارد و خبر اختلاف فدراسیون با علی دایی به هیچ عنوان صحت ندارد.»نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد انتقاد دایی نسبت به فراهم نکردن زمینه بازی تدارکاتی تأکید کرد: «حق با سرمربی تیم ملی است و باید خیلی زود انجام یک بازی دوستانه در اوایل خردادماه را قطعی کنیم. فدراسیون نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد و به زودی در این مورد به نتیجه خواهیم رسید.»

بازی تدارکاتی در بن‌بست

تلاش فدراسیون فوتبال برای انجام بازی‌های دوستانه هنوز نتیجه نداده و دایی حتی قصد داشت چند روز پیش در این مورد با رئیس سازمان تربیت بدنی صحبت کند.

ترتیب دادن بازی دوستانه برای فدراسیون کار چندان سختی نیست ولی مدت‌هاست که شایعه شده فدراسیون برای برگزاری مسابقات دوستانه با مشکل مالی مواجه شده است.نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال موضوع مشکل مالی را برای انجام بازی‌های دوستانه رد می‌کند.

او در این خصوص گفت: «این موضوع هیچ ربطی به مسائل مالی ندارد، قرار بود با کنگو بازی کنیم ولی آنها برای آمدن به ایران مشکلاتی داشتند، حالا هم با چند تیم در حال مذاکره هستیم.»تاج هم در مورد وضعیت بازی‌های دوستانه گفت: «این حق کادر فنی است که نگران باشد ولی فدراسیون به شدت در حال پیگیری است. البته قرار شده که هیچ‌یک از مسئولان در این مورد حرفی نزنند، اگر برگزاری این بازی حتمی شد به رسانه‌ها اطلاع می‌دهیم.»

ابهام در قرارداد دایی

3 ماه از حضور علی دایی در تیم ملی‌ می‌گذرد ولی قرارداد رسمی او با فدراسیون فوتبال هنوز امضا نشده است. عدم عقد قرارداد دایی با فدراسیون شایعات زیادی را به‌وجود آورده و می‌گویند فدراسیون در انتظار پایان مسابقات لیگ برتر و مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا است تا وضعیت دایی در سایپا مشخص شود.

گویا رئیس فدراسیون از دایی خواسته تا به‌زودی همکاری‌اش را با سایپا به پایان برساند و می‌گویند تا زمانی که تکلیف او در تیم باشگاهی‌اش مشخص نشود، فدراسیون با دایی قرارداد نمی‌بندد. تاج در پاسخ به این سئوال که چرا قرارداد دایی هنوز امضا نشده است، گفت: «او در این مدت درگیر سایپا و تیم ملی بود و بسته نشدن قرارداد موضوع چندان حساسی نیست. در حال حاضر از بین اعضای کادر فنی فقط با فیرات قرارداد رسمی امضا شده ولی عقد قرارداد با دیگر مربیان در دستور کار ما قرار دارد.»

کفاشیان مدتی پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که حتی در صورت عدم صعود به جام جهانی، دایی از تیم ملی نمی‌رود ولی تاج در مورد مدت قرارداد سرمربی تیم ملی مبهم صحبت می‌کند: «این موضوع چندان مهم نیست و ما با دایی توافق می‌کنیم، بهتر است که رسانه‌ها دنبال چنین مسائلی نباشند.»

موافقت دایی با سفر تیم‌ملی به آمریکا

هرچند بعضی از روزنامه‌ها از موافقت شورای برون‌مرزی با سفر تیم‌ملی به آمریکا خبر داده‌اند ولی این موضوع هنوز قطعی نشده است.

درخواست فدراسیون فوتبال آمریکا برای انجام بازی دوستانه با تیم‌ملی ایران روز شنبه به فدراسیون رسید و مورد تأیید کمیته تیم‌‌های ملی نیز قرار گرفت.

علی دایی هم با سفر تیم‌ملی به این کشورموافقت کرده و فدراسیون در انتظار موافقت رسمی شورای برون مرزی است. گفتنی است که در صورت قطعی شدن این موضوع، تیم‌ملی از چهارم یا پنجم تیرماه اردویی 10 روزه را در آمریکا برگزار خواهد کرد.

به نظر می‌رسد با تهدید دایی مبنی بر قطع همکاری با فدراسیون فوتبال که در اعتراض به منعقد نشدن قرارداد و فراهم نشدن بازی‌های دوستانه صورت می‌گیرد، دور تازه‌ای از روابط میان سرمربی تیم‌ملی و فدراسیون را شاهد باشیم.

کد خبر 50276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز