سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

گروه ورزشی: بارسلونا در نوکمپ در حالی دیدار برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان مقابل شالکه را برگزار خواهد کرد که بزرگترین دغدغه این تیم، رفتار هواداران ناراضی است.

تساوی بدون گل مقابل ختافه در روز یکشنبه که سبب شد فرصتی دیگر برای نزدیک شدن به صدر جدول از دست برود، با اعتراض هواداران خشمگین این تیم مواجه شد.

بارسا اگرچه دیدار رفت مقابل شالکه را با تک گل بویان  کرکیچ با پیروزی پشت سر گذاشته اما در ۶ بازی اخیر در لیگ تنها به یک برد دست پیدا کرده و با اختلاف ۷ امتیاز از رئال مادرید صدرنشین، به رده سوم جدول لالیگا سقوط کرده است.

نزدیک شدن به قهرمانی در لیگ قهرمانان شاید بتواند تا حدودی از میزان این نارضایتی‌ها بکاهد.

فرانک رایکارد سرمربی تیم، پس از مشاهده اعتراض هواداران از آنها خواست که با تیم متحد باشند و از آن پشتیبانی کنند.

خبرگزاری فرانسه از قول وی در این باره می‌نویسد: «اینگونه مسائل اتفاق می‌افتد. اما امیدوارم هواداران در دیدار با شالکه با انرژی بیشتری از تیم حمایت کنند.»

ساموئل اتوئو، مهاجم کامرونی تیم هم هشدار داد که این شرایط ممکن است به سود شالکه تمام شود و افزود: «ما خیلی عصبانی هستیم که نتوانستیم ختافه را شکست دهیم. اما حالا بازی دیگری در پیش است و ما بارسا هستیم و کاری نمی‌کنیم که سرافکنده شویم. باید کاری را که هواداران انجام دادند فراموش کنیم چون آنها تا پایان  فصل نظرشان را تغییر نخواهند داد. بازیکنان به مربی اعتقاد دارند و ما می‌خواهیم قهرمان لیگ قهرمانان شویم تا منتقدان خود را ساکت کنیم. آن وقت هواداران واقعی ما می‌توانند در خیابان‌ها جشن بگیرند.»

از آنجا که لیونل مسی، رونالدینیو و دکو مصدوم هستند، به نظر می‌رسد بارسا با همان ترکیب دیدار رفت ظاهر شود. حضور گابریل میلیتو که در دیدار با ختافه بار دیگر دچار مشکلات کشاله ران شد، در ابهام قرار دارد ضمن اینکه ژاوی نیز در پایان آن بازی احساس ناراحتی می‌کرد.

برخلاف بارسلونا که در حال حاضر در لیگ عملکرد خوبی ندارد، شالکه روزهای خوبی را در بوندس‌لیگا سپری می‌کند. این تیم که ۴ بازی از ۵ بازی گذشته خود را با پیروزی پشت سر گذاشته به رده دوم جدول صعود کرده است.

شاگردان میرکو اسلومکا که در تمام فصل با مشکل گلزنی روبه‌رو بودند اگرچه در دیدار رفت مقابل بارسا هم نتوانستند راه دروازه را پیدا کنند اما حریف خود را به خوبی تحت فشار قرار دادند. فابین ارنست هافبک تیم، به هم‌تیمی‌هایش هشدار داده که اگر مقابل بارسلونا به بازی دفاعی اکتفا کنند به دردسر خواهند افتاد.

وی در این باره می‌گوید: «در نیمه دوم دیدار رفت نشان دادیم که چطور می‌توانیم بازی کنیم. اگر به بارسلونا اجازه دهیم 80 دقیقه بازی کند و فقط منتظر ضدحملات باشیم اشتباه است. چون مقابل چنین تیمی باکلاس جهانی فرصت‌های محدودی پیدا خواهی کرد.»

کوین کورانی که در پیروزی یک بر صفر روز یکشنبه استراحت کرد، احتمالاً امروز در کنار آلتین‌توپ در خط حمله قرار می‌گیرد. جرمن جونز هم که از شرکت در بازی رفت محروم بود امروز می‌تواند بازی کند و احتمالاً جای لوان کوبیاشویلی را در خط هافبک خواهد گرفت.

شایعاتی مبنی بر احتمال جدایی میرکو اسلومکا از شالکه در انتهای فصل به گوش می‌رسد اما این مربی که به خوبی از اهمیت این دیدار و بازی‌های باقیمانده تیم در لیگ باخبر است، از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

بارسلونا:
والدس، پویول، زامبروتا، میلیتو (مارکز)، سیلوینیو، ژاوی، یحیی توره، اینی‌یستا، اتوئو، کرکیچ، آنری

شالکه:
نویر، رافی‌نیا، بوردون، کریستاییچ، وسترمن، آساموآ، جونز، ارنست، پاندر، کورانی، آلتین‌توپ

کد خبر 48158

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز