دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

گروه ورزشی : چلسی که پس از شکست ۲ بر یک مقابل فنرباغچه در دیدار رفت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان با بهت ترکیه را ترک کرد، امشب در استمفوردبریج باید از حیثیت خود دفاع کند

آورام گرانت، سرمربی تیم که هنوز در شوک ناشی از این باخت به سر می‌برد، مصمم است با جبران مافات در دیدار امشب، از این کابوس رهایی پیدا کند.

تنها یک پیروزی یک‌برصفر کافی است تا چلسی در نیمه‌نهایی مقابل آرسنال یا لیورپول، مصاف انگلیسی دیگری را ترتیب دهد و این در حالی است که تنها یک اشتباه از سوی گرانت و شاگردانش و گلزنی شاگردان زیکوی برزیلی در دیدار امشب، به راحتی می‌تواند معادلات را به هم بریزد. چلسی که در دیدار رفت با گل به‌خودی زودهنگام دیوید مهاجم فنرباغچه، پیروزی را از آن خود می‌دید و به زدن گل دوم و تمام کردن کار فکر می‌کرد، برخلاف جریان بازی در نیمه دوم 2 گل از کاظم ریچاردز و دیوید دریافت کرد و تن به شکستی غیرمنتظره داد.

گرانت اما اطمینان دارد که تیمش این بار اشتباهات بازی قبل را تکرار نمی‌کند. رویترز از قول این مربی می‌نویسد: «ما در ترکیه، نه تنها در نیمه اول بلکه در نیمه دوم و تا وقتی که آنها گل زدند، خوب بازی کردیم. فنرباغچه تیمی خوب با یک مربی خوب است. زیکو بازیکنی بود که من او را دوست داشتم. بازی آسانی نخواهد بود اما می‌دانم که می‌توانیم پیروز شویم. ما قابلیت‌های بالایی داریم و می‌توانیم هر تیمی را شکست دهیم. من انتظارات خودم و توانایی‌های‌مان را می‌دانم و به تیمم اطمینان دارم. مهم نیست که با فنرباغچه بازی می‌کنیم یا بارسلونا.»

گرانت که در پیروزی 2 بر صفر روز شنبه مقابل منچسترسیتی تقریباً‌ به نیمی از بازیکنان اصلی خود استراحت داده بود، احتمالاً در دیدار امشب از دیدیه دروگبا، سالومون کالو و جوکول در خط حمله استفاده می‌کند و نیکولا آنلکا دوباره به نیمکت بازمی‌گردد.

ضمن اینکه شاید اسین که در دیدار رفت در جناح راست خط دفاعی بازی کرد، امشب جای خود را به پائولو فریرا بدهد. حتی ممکن است پیتر چک، دروازه‌بان اصلی تیم که مصدوم است بتواند خود را به بازی برساند و به جای کارلو کودیچینی حفاظت از دروازه چلسی را برعهده بگیرد.

بازگشت فرانک لمپارد و جان تری از مصدومیت هم می‌تواند به تقویت چلسی در این بازی کمک کند. این تیم که در لیگ‌برتر خود را به فاصله 3 امتیازی منچستر یونایتد، صدرنشین جدول رسانده در 10 بازی خانگی در لیگ قهرمانان طی 2 سال گذشته شکست را تجربه نکرده و امشب هم قصد ندارد به دست یکی از کم‌شانس‌ترین تیم‌های حاضر در این مرحله، از رقابت‌ها حذف شود.

این در حالی است که فنرباغچه که با رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برای اولین بار، تنها یک قدم فاصله دارد از انگیزه بالایی برای تحقق این هدف برخوردار است.

این تیم در حالی به انگلیس سفر می‌کند که روز شنبه در لیگ توانست بار دیگر شکست یک بر صفر مقابل کایسر اسپور را با پنالتی الکس و گل دیرهنگام سنتورک به پیروزی 2 بر یک تبدیل کند. در حالی که باز هم کاظم ریچاردز که در نیمه دوم به جای روبرتو کارلوس وارد زمین شد عامل محرکی برای این پیروزی بود.

کارلوس که به دلیل مصدومیت ساق پا از دیدار رفت یک‌ هشتم نهایی مقابل سویا نتوانسته بازی کند اکنون بهبود پیدا کرده و زیکو می‌تواند از او استفاده کند هرچند که این مربی وی را هنوز کاملاً آماده نمی‌داند.

زیکو و الکس، هموطن او بر این عقیده‌اند که روحیه تسلیم‌ناپذیری فنرباغچه نقشی مهم را در تقابل امروز ایفا خواهد کرد. الکس در این باره می‌گوید: «با اینکه عقب افتادیم اما هیچ وقت دست از مبارزه نکشیدیم و این خیلی مهم بود. من مطمئنم که ما در ترکیه قهرمان می‌شویم و حالا هم به لندن می‌رویم تا چلسی را شکست دهیم و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان برسیم.» زیکو نیز در این باره می‌گوید: «وقتی به تعداد بازیکنان اکیفیتی که ما داریم نگاه می‌کنی، می‌بینی که کمی از سایر تیم‌های مطرح اروپا عقب هستیم.

اما به لحاظ روحیه تیمی فکر نمی‌کنم چیزی کم داشته باشیم. بدون سخت‌کوشی هیچ دستاوردی حاصل نمی‌شود اما روحیه هم نقش مهمی دارد. من سعی می‌کنم بازیکنانم را به این باور برسانم که می‌توانند موفق شوند. حریف ما بزرگ است اما ما از آنهانمی‌ترسیم.»

چلسی:
کارلو کودیچینی، پائولو فریرا، جان تری، ریکاردو کاروالیو، اشلی کول، میشائیل بالاک، کلود ماکه له‌له، فرانک لمپارد، دیدیه دروگبا، جوکول، سالومون کالو

فنرباغچه:
ولکان دمیرل، اوندر توراچی، لوگانو، ادو، گوکچک ودرسون، کلودیو مالدونادو، مهمت اورلیو، اوگور بورال، دیوید، ماتیا ک‍ژمان، الکس

کد خبر 48023

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز