پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۴
۰ نفر

گروه ورزشی: این روزها هیچ تیمی توان مقاومت مقابل منچستریونایتد را ندارد و رم هم از این جمع جدا نبود.

منچستریونایتد در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان در استادیوالمپیکو به‌راحتی با 2 گل پیروز شد و رم نه ‌تنها نتوانست انتقام شکست سنگین فصل گذشته را  بگیرد، بلکه با این نتیجه امیدی به صعود به مرحله بعد هم ندارد.

طبق آمار مربوط به جام‌های اروپایی از سال 1970، پس از شکست خانگی 2 بر صفر احتمال صعود رم تنها 9/2 درصد است و اگر فقط آمار لیگ قهرمانان را در نظر بگیریم، این احتمال به صفر می‌رسد.

رم که در مرحله مقدماتی هم مغلوب یونایتد شده بود، امیدوار بود به سریال ناکامی‌هایش مقابل این تیم پایان دهد ولی در غیاب توتی و ژوان، در خط حمله و قلب دفاع ضعف آشکاری داشت و شاید همین به تفاوت 2 تیم انجامید. حملات رم در نیمه اول بی‌اثر بود، در حالی‌که یونایتد بار دیگر با هنرنمایی رونالدو و ضربه سر استثنایی‌اش با برتری به رختکن رفت.

در نیمه دوم، رم حملات خطرناک‌تری داشت و اسپالتی برای فرار از شکست ژولی، سیسینیو و اسپوزیتو، مهره‌های تهاجمی باقیمانده‌اش را به زمین فرستاد. ولی در شرایطی که  پانوچی موقعیت عالی برای زدن گل تساوی را از دست داد، وین‌رونی روی یکی از ضدحملات تیمش گل دوم را وارد دروازه رم کرد.

در اواخر بازی منچستریونایتد با تکیه بر ضدحملات، تاکتیک  مرگبارش،  می‌توانست اختلاف را بیشتر کند، ولی دونی، دروازه‌بان رم اجازه  نداد  شکست تیمش سنگین‌تر شود.

سرالکس فرگوسن در پایان بازی، معتقد بود که تیمش در راه رسیدن به این  پیروزی خوش‌شانس هم بوده است: «برای ما این نتیجه‌ای عالی است. ما منظم بودیم و هنگام تصاحب توپ خونسردی‌مان را حفظ کردیم، ولی در نیمه اول هیچ تهدیدی به‌وجود نیاوردیم. شانس در نیمه دوم به ما لبخند زد. رم  در 15 دقیقه  اول نیمه دوم موقعیت‌های خوبی داشت که از آن استفاده نکرد.»

فرگوسن با  وجود این پیروزی هنوز کار رم را تمام شده نمی‌داند و می‌گوید: «نمی‌توانید هیچ چیزی را تمام شده بدانید. ما توانایی‌های توتی را می‌شناسیم، او چهره‌ای الهام‌بخش برای بازیکنان رم است، ولی امیدوارم  در اولدترافورد برای یک شب اروپایی آماده باشیم.»
اسپالتی اما با توجه به بازی دفاع  - ضدحمله منچستریونایتد، اعتقاد دارد که این ایتالیایی‌ترین تیمی است که می‌شناسد.

سرمربی رم حرف‌هایش را اینگونه شروع می‌کند: «اگر به نتیجه نگاه کنید، گمان  می‌کنید که 2 تیم کلاس متفاوتی دارند، ولی با دیدن بازی متوجه می‌شوید که اینطور نیست. چیزی که مرا ناراحت کرد، نحوه دریافت گل دوم بود و پس از  آن بازیکنان اعتمادشان برای تغییر نتیجه را از دست دادند. از نظر من، ما همانطور که لازم بود بازی کردیم.

 ما شایستگی بیشتری داشتیم، به‌ویژه در 20 دقیقه نخست نیمه دوم. این  کار تیمی و اراده و فداکاری بازیکنان منچستریونایتد بود که تفاوت را رقم زد. آنها تعادل خوبی میان بازگشت برای دفاع و  فرار به فضاها به‌وجود آوردند، بدون اینکه خسته شوند.»

و حالا بویان

بارسلونا در غیاب مسی، رونالدینیو و دکو توانست در زمین  شالکه با تک‌گل بویان پیروز شود تا در آستانه صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان قرار بگیرد. این مهاجم 17 ساله در نیمه اول پاس تیری ‌آنری را وارد دروازه میزبان کرد تا پس از اوفوری کوایه، مهاجم نیجریه‌ای المپیاکو، تبدیل به دومین گلزن جوان تاریخ لیگ قهرمانان شود. شالکه در نیمه دوم تلاش زیادی برای زدن گل تساوی کرد، ولی بهترین موقعیت‌هایش توسط حلیل آلتین‌توپ و فابین ‌ارنست به بیرون رفت تا این تیم برای صعود امیدوار به  شگفتی باشد.

رایکارد که تیمش روز شنبه، با وجود برتری 2 بر صفر در خانه سویا در نهایت مغلوب شده بود، با این پیروزی توانست تا حدودی منتقدان را آرام کند. او پس از بازی گفت: «این نتیجه خوبی است و باید  به تیم بابت تلاش فراوانش تبریک بگویید. در نیمه دوم تنها بازی هوایی آنها کمی برای ما آزاردهنده بود.»

او در تمجید از بویان کرکیچ، مهاجم جوانش اضافه کرد:‌«برای بویان خیلی خوشحالم، چون درون زمین همه وظایفش را به درستی انجام داد. همه تصمیمات او صحیح بود. او با وجود سن پایین، مانند یک بازیکن بزرگ عمل می‌کند.»

میرکو اسلومکا سرمربی شالکه هم با  وجود این  شکست خانگی، کاملاً ناامید نیست: «بیش از اندازه برای بارسا احترام قائل بودیم. در نیمه دوم موقعیت‌های زیادی داشتیم، بنابراین نمی‌توانید بگویید که بازی ما در بارسلونا تشریفاتی است. می‌دانیم که  کار سختی داریم، ولی نهایت تلاش‌مان را انجام می‌دهیم.»

با توجه به این نتایج، احتمال رویارویی منچستریونایتد و بارسلونا در نیمه‌نهایی بسیار زیاد است که می‌تواند تکرار فینال جام برندگان جام سال 1991 باشد.

کد خبر 47549

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز