دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

دیدیه دروگبا*: متأسفم،‌ ولی در مورد آورام گرانت چیزی نمی‌گویم. این طوری برای همه بهتر است. به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بین لیورپول و چلسی بپردازیم.

این سومین بار در ۴ سال اخیر است که در این مرحله از مسابقات به یکدیگر می‌رسیم، ولی برخلاف دفعات قبل، این بار بازی برگشت در خانه ما خواهد بود و این مزیت بزرگی است، چون هر بار بازی برگشت در آنفیلد موجب حذف ما شد.

این بار واضح است که سرنوشت صعود در هر ۲ بازی رفت و برگشت تعیین می‌شود. هر اتفاقی ممکن است.

با این  حال فکر می‌کنم که اگر در بازی سه‌شنبه ‌شب شروع خوبی داشته باشیم، بخت زیادی برای پیروزی در آنفیلد خواهیم داشت. بله، ما به پیروزی در آنفیلد فکر می‌کنیم و این چقدر لذتبخش خواهد بود. برای این کار، باید خیلی مراقب تغییرات سیستم  چرخشی بنیتس باشیم.

معمولاً اکثر بازیکنان لیورپول پس از استراحت در لیگ، با طراوت زیادی به مسابقات اروپایی می‌آیند. همه تیم‌ها این پتانسیل را ندارند. فکر می‌کنم خطر اصلی در این باشد.
همچنین باید مراقب کار گروهی این تیم  باشیم و اینکه آنها هر لحظه می‌توانند واکنش نشان بدهند.

این مسئله را در بازی برگشت مقابل آرسنال دیدیم، وقتی توپچی‌ها به تساوی ۲ بر ۲ رسیدند، کمتر از ۲ دقیقه پس از این گل لیورپول توانست نیروی لازم برای حمله را پیدا کند، یک پنالتی بگیرد و پس از آن  در لحظات پایانی گل چهارم را بزند.

در مجموع فکر می‌کنم که آنها نسبت به ما یک برتری جزیی  دارند، چون در سال ۲۰۰۵ به قهرمانی رسیدند و سال گذشته در فینال بودند. آنها تجربه چنین مسابقاتی را دارند و بنابراین لیورپول بخت اول است.

ولی شخصاً نگران نیستم. پس از اخراج مورینیو، ما خودمان را مرده و تمام‌شده می‌دانستیم. ما لحظات سختی را پشت‌سر گذاشتیم ولی موفق شدیم با جدیت تمرین کنیم و در لیگ برتر احیا شدیم.

هرچند هنوز در ۳ امتیازی منچستریونایتد هستیم ولی در ۴ سال، توانسته‌ایم برای سومین بار به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برسیم. با این حال این برای من خط پایان نیست. این نشان‌دهنده ثبات ماست. قهرمانی اروپا که از سال‌ها پیش به دنبال آن هستیم، حالا در دسترس است و می‌توانیم به طور جدی به‌ آن فکر کنیم.

*مهاجم چلسی


هفته‌نامه اسپورت
۱۹ آوریل ۲۰۰۸

کد خبر 49485

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز