جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

ختافه با گل دقیقه 90 کاسمین کونترا، مدافع تعویضی خود، بایرن‌مونیخ را در دیدار رفت یک‌چهارم نهایی جام یوفا با تساوی یک بر یک متوقف کرد.

هشتمین گل لوکاتونی در این فصل جام یوفا برای پیروزی بایرن در آلیانس آره‌نا کافی نبود تا ختافه بیش از پیش  توانایی‌های خود را باور کند.

شاگردان مایکل لادروپ که با رسیدن به این مرحله بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر شده‌اند، اکنون حتی به  صعود به مرحله بعد هم فکر می‌کنند. لادروپ پس از کسب این تساوی ارزشمند در خانه بایرن، معتقد است که تیمش توانایی شکست حریف را در دیدار برگشت دارد. مارکا از قول این مربی در این باره می‌نویسد: «اگر می‌توانیم در اینجا به تساوی دست پیدا کنیم، چرا نتوانیم در ختافه پیروز شویم؟»

در دقایق ابتدایی بازی، بایرن کاملاً در زمین ختافه بود تا جایی که سرانجام توسط تونی به گل رسید. لادروپ در این باره نیز گفت: «شاید در 15 دقیقه اول بیش از حد برای بایرن احترام قائل بودیم. این ترس نبود بلکه احترام بود، اما آنها هم در این مدت خیلی خوب بازی کردند. وقتی یک بر صفر عقب بودیم، در نیمه دوم به خودمان آمدیم و بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتیم. در پایان توانستیم در دقیقه 90 به  گل برسیم و این نتیجه کاملاً منصفانه بود.» اوتمار هیتسفلد، سرمربی بایرن اما حسرت فرصت‌هایی را می‌خورد که تیمش از دست داد. بایرن باوجود داشتن چندین بخت گلزنی، نتوانست کار  را تمام کند و هیتسفلد در این باره می‌گوید: «ما در نیمه اول فوق‌العاده بازی کردیم و باید 2 بر صفر جلو می‌افتادیم. ما هر 2 یا 3 دقیقه یک بار فرصت گلزنی  داشتیم اما وقتی از فرصت‌هایت استفاده نکنی مسلم است که در نهایت تحت فشار قرار می‌گیری.

ختافه از اینکه یک بر صفر عقب بود، راضی نبود و تهاجمی بازی کرد. آنها تیمی با شخصیتی باورنکردنی هستند. ما باید با تمرکز کامل به ختافه سفر کنیم، اما ما در خارج از خانه هم قوی هستیم و می‌توانیم در ختافه پیروز شویم. من کاملاً خوشبینم.»
هیتسفلد  که تیمش روز یکشنبه در بوندس‌لیگا به مصاف بوخوم می‌رود، در دیدار با ختافه به میروسلاو کلوزه مهاجم آلمانی، استراحت داد اما از لوکاس پودولسکی، دیگر مهاجم تیم و فرانک ریبری و شواین اشتایگر، هافبک‌های تیم استفاده کرد اما هر 3 بازیکن فرصت‌های خود برای گلزنی در این بازی را هدر دادند. آیندهوون هم با نمایشی دیدنی توانست تساوی
یک بر یک را در ایتالیا به فیورنتینا تحمیل کند.

دنی کوورمانز به فاصله تنها 7 دقیقه توانست چهارمین گل آدریان موتو، مهاجم فیورنتینا در جام یوفا را جبران کند. چزاره پراندلی، سرمربی فیورنتینا بدشانسی را عامل کسب این نتیجه می‌داند اما معتقد است تیمش می‌تواند در دیدار برگشت به پیروزی برسد. وی در این باره گفت: «در نیمه دوم خیلی خوب بازی نکردیم. سعی کردیم سرعت بازی را زیاد کنیم اما آنها تیم خوبی هستند و در حفظ توپ خیلی خوب عمل کردند. حالا باید به هلند برویم و سعی کنیم در آنجا گل بزنیم. ما در سری A برای جایگاه چهارم می‌جنگیم و در یک‌چهارم‌نهایی جام یوفا هم بازی می‌کنیم. نباید بیش از این از تیم انتظار داشت.»

بایرلورکوزن هم در خانه با دریافت 3 گل در عرض 12 دقیقه، مقابل زنیت تن به شکست ناباورانه 4 بر یک داد.   رودی فولر، مدیر ورزشی این تیم در خصوص این شکست گفت: «با چنین عملکردی زنیت برای حضور در لیگ قهرمانان سزاوارتر است. درست همان اتفاقی افتاد که ما درباره آن به بازیکنان هشدار داده بودیم. حریف روسی روی ضدحملات به ما ضربه زد و ما کاملاً در کنترل آنها بودیم.»
اسپورتینگ لیسبون هم توانست رنجرز را در خانه با تساوی بدون گل متوقف کند.

کد خبر 47648

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز