جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

گروه ورزشی: پس از نیمه‌نهایی تکراری چلسی – لیورپول که پیش‌بینی می‌شود خسته‌کننده باشد، رویارویی منچستریونایتد و بارسلونا در سمت دیگر جدول لیگ قهرمانان، خبر خوبی برای طرفداران فوتبال بود.

پس از برتری دو تیم در خانه حریفان در بازی رفت، هر دو تیم در بازی برگشت هم پیروز شدند تا این نیمه‌نهایی رویایی شکل بگیرد.

بارسا در نوکمپ موفق شد با گل یحیی توره پیروزی یک بر صفر بازی رفت را تکرار کند تا به نیمه‌نهایی برسد. رایکارد پس از این بازی گفت: «حالا باید برای دو مسابقه بزرگ مقابل تیمی که این روزها در اوج است و خیلی خوب بازی می‌کند، آماده شویم.

سطح نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بسیار بالاست و هر اتفاقی ممکن است بیفتد، بنابراین نمی‌توانم بگویم چه تیمی مدعی است.»

بارسا اما با وجود صعود به نیمه‌نهایی، در این بازی هم نتوانست هوادارانش را راضی کند.

لاپورتا، رئیس باشگاه که پس از تساوی شنبه مقابل ختافه بازهم مورد انتقاد هواداران قرار گرفت، در آستانه بازی امشب در زمین رکرتیوو، از آنها می‌خواهد که از تیم حمایت کنند: «باید این فضای ترس را پشت سر بگذاریم، چراکه روحیه تیم را تضعیف می‌کند. هنوز در لیگ قهرمانان حاضریم و به شور و حمایت نیاز داریم. رسیدن به نیمه نهایی آسان نیست، باید به عنوان یک باشگاه متحد باشیم و از این موفقیت لذت ببریم.»

در این بازی آنری بار دیگر نمایش ضعیفی داشت تا روزنامه‌های اسپانیایی ضمن انتقاد، از جدایی احتمالی او در پایان فصل خبر بدهند. روزنامه «لاوانگاردیا» درباره نمایش ضعیف مهاجم فرانسوی می‌نویسد: «تا دقیقه 49، اگر کسی می‌گفت او در لندن به سر می‌برد، می‌توانستید باور کنید. پس از آن هم او یک فرصت حتمی را به بالای دروازه فرستاد. پس از آن بود که اعتراضات اوج گرفت.»

آنری معتقد است که بازی در گوش چپ، روی عملکرد او تأثیر منفی داشته است: «کار من فقط دویدن برای تیم است.» این نقش جدید موجب شده که او به عنوان مهاجم مرکزی تیم‌ملی فرانسه هم نتواند عملکرد قبلی را داشته باشد: «مقابل اسپانیا، برای بازی در مرکز مشکل داشتم و نمی‌توانستم مثل سابق جایگیری و واکنش مناسبی داشته باشم.»

آنری که سابقه رویارویی زیادی مقابل منچستریونایتد دارد، در باره بازی نیمه نهایی اضافه کرد: «آنها فصل فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کنند و باید مقابل آنها خیلی خوب بازی کنیم. ما آنها را خیلی خوب می‌شناسیم و نمی‌توانند ما را غافلگیر کنند. شاید مردم بگویند که آنها مدعی هستند، ولی هیچکس نمی‌داند.»

سرالکس فرگوسن هم پس از برتری 2 بر صفر بازی رفت در خانه رم، ترجیح داد به رونالدو، رونی واسکولز استراحت بدهد. با این حال این تیم توانست با تک‌گل توز در نیمه دوم به پیروزی برسد.

حالا او به بازی حساس روز یکشنبه مقابل آرسنال فکر می‌کند: «مقابل آرسنال و چلسی، 2 بازی بزرگ در پیش داریم. بهتر است در چنین بازی‌هایی آماده باشید و فکر می‌کنم در حال حاضر کاملاً آماده هستیم. یکشنبه بازی بزرگی خواهد بود. آرسنال در 13 سال اخیر رقیب اصلی ما بوده و این موضوع روز یکشنبه تغییر نخواهد کرد.»

در بازی مقابل رم، سیلوستر و نویل، 2 مدافع باتجربه تیم پس از مصدومیتی طولانی بازی کردند. همچنین فردیناند پس از آسیب‌دیدگی مقابل میدلزبورو، در ترکیب اصلی حاضر شد. بدین ترتیب فرگوسن گزینه‌های زیادی برای پر کردن جای خالی ویدیچ دارد.

در این بازی هارگریوز هم یکی از بهترین بازی‌هایش را از زمان پیوستن به منچستریونایتد انجام داد. اریک کانتونا هم پس از مدت‌ها به اولدترافورد آمده بود و از نزدیک این بازی را تماشا کرد. ستاره فرانسوی سابق یونایتد هم پس از بازی از هارگریوز تمجید کرد: «شماره 4 خیلی خوب بود.»

کد خبر 48384

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز