شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

گروه ورزشی: رقابت فرسایشی آرسنال و لیورپول در انگلیس و اروپا

 پس از صعود 4 تیم انگلیسی به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان، فصل مشترک حرف‌های بازیکنان و مربیان این تیم‌ها، اجتناب از رویارویی با تیم‌های هموطن بود. از این جمع، چلسی و منچستریونایتد به آرزوی‌شان رسیدند ولی قرعه، آرسنال و لیورپول را مقابل یکدیگر قرار داد تا داغ‌ترین مسابقه این مرحله، یک رویارویی تمام انگلیسی باشد. جالب اینکه نبرد حساس دو تیم در لیگ‌برتر، بین دو بازی رفت و برگشت برگزار می‌شود و ونگر و بنیتس در فاصله 7 روز، 3 بار باید رودرروی یکدیگر بایستند.

تیم جوان آرسنال که در لیگ‌برتر و لیگ قهرمانان برای قهرمانی می‌جنگد، برای رسیدن به قله، مسیر صعب‌العبوری در پیش دارد، چراکه 5 روز پس از نبرد 3‌گانه‌اش با لیورپول، در مسابقه‌ای که می‌تواند سرنوشت لیگ‌برتر را رقم بزند، در اولدترافورد میهمان منچستریونایتد خواهد بود.

ونگر اما نگرانی از این برنامه دشوار ندارد و امیدوارانه به روزهای آینده می‌نگرد: «ماه آینده برای ما دوره جالبی خواهد بود. می‌توانیم ظرفیت تیم‌مان را بهتر بشناسیم و مطمئنم نشان می‌دهیم که چه قدرتی داریم. از ابتدای فصل ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم با هر حریفی و در هر وضعیتی مبارزه کنیم و تنها می‌خواهیم این مسیر را ادامه دهیم.»

ونگر که تیمش در هفته‌های گذشته امتیازات حساسی را در لیگ‌برتر از دست داده، فعلا نمی‌خواهد به بازی با لیورپول فکر کند و اولویت را به رقابت در عرصه داخلی می‌دهد: «در میان دو مسابقه رفت و برگشت مقابل میلان، تیم تمرکزش را از دست داد چون می‌خواست صعود کند و نتیجه بازی رفت، تردیدهایی را به وجود آورده بود. شاید به همین دلیل 2 امتیاز از دست دادیم ولی حالا قرار نیست فقط به مسابقه لیورپول فکر کنیم و روی لیگ هم تمرکز می‌کنیم. اگر در لیگ در شرایط خوبی باشیم، در مصاف با لیورپول فشار کمتری خواهیم داشت.»

ونگر پس از حذف میلان، قهرمان دوره گذشته امید زیادی به شکست دادن لیورپول، دیگر فینالیست سال گذشته دارد: «ما قدرت کافی برای حذف قهرمان را داشتیم و حالا این کار را مقابل لیورپول انجام می‌دهیم. ترجیح می‌دادم با یک تیم خارجی بازی کنیم چون در اروپا بازی می‌کنیم ولی خودم را برای رویارویی با هر حریفی آماده کرده‌ام و مصمم به صعود هستیم.»
این بازی برای بنیتس هم اهمیت زیادی دارد. لیورپول دیگر امیدی به قهرمانی لیگ‌برتر ندارد و سرمربی اسپانیایی برای حفظ جایگاهش به قهرمانی در اروپا فکر می‌کند.

او درباره مصاف با آرسنال می‌گوید: «بازی بسیار سختی خواهد بود، چراکه آرسنال تیم بسیار خوبی است ولی فکر می‌کنم برای آنها هم سخت خواهد بود. آنها می‌دانند که ما حریف سرسختی هستیم. آنها به ما احترام می‌گذارند، همان‌طور که ما برای آنها احترام قائلیم. فتح لیگ قهرمانان و رسیدن به یک فینال دیگر در 3 سال اخیر و حالا حضور در یک‌چهارم نهایی نشان می‌دهد که در چه سطحی هستیم.»

لیورپول هم برای رسیدن به رتبه چهارم و کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان
به امتیازات بازی‌هایش در لیگ‌برتر نیاز دارد، ولی بنیتس که اعتقاد زیادی به سیستم چرخشی دارد، به احتمال زیاد به بازیکنان کلیدی تیمش برای رویارویی با آ‌رسنال در لیگ‌برتر استراحت می‌دهد تا آنها برای بازی برگشت لیگ قهرمانان آماده باشند.

هرچند این تغییرات دائمی به قیمت از دست رفتن امتیازات لیورپول در لیگ‌برتر تمام شده، ولی کمک کرده تا این تیم در روزهای حساس پایانی آماده باشد و 6 پیروزی متوالی هم این مسئله را ثابت می‌کند، در حالی که آرسنال 3 بازی اخیرش در لیگ‌برتر را با  تساوی به پایان برده است.

بنیتس در این‌باره می‌گوید: «در حال حاضر خوب بازی می‌کنیم و نتایج هفته‌های قبل نشان می‌دهد که برای روزهای باقیمانده فصل از نظر بدنی آماده‌تر هستیم.»
برنده این دیدار، با برنده دیدار چلسی- فنرباغچه که احتمالا چلسی خواهد بود، روبه‌رو می‌شود. بدین ترتیب می‌توان انتظار داشت برای سومین سال متوالی حداقل یک تیم انگلیسی در فینال حضور داشته باشد.

نیمه اروپایی
منچستریونایتد اما در نیمه اروپایی جدول قرار گرفته است و مانند فصل گذشته با رم بازی می‌کند. برنده این دیدار در نیمه‌نهایی با برنده دیدار بارسلونا- شالکه روبه‌رو می‌شود. فصل گذشته منچستریونایتد در اولدترافورد در مسابقه‌ای باورنکردنی توانست رم را با نتیجه 7 بر یک شکست دهد.

هیچکس تصور تکرار چنین نتیجه‌ای را ندارد ولی منچستریونایتد همچنان شانس اول صعود است و کارلوس کروش، دستیار فرگوسن هم بر این باور است: «بازی سختی است ولی بخت زیادی برای صعود داریم. نقطه قوت ما می‌تواند نقطه ضعف ما باشد. آنها ما را خوب می‌شناسند و من شاهد پیروزی‌های آنها مقابل رئال مادرید بودم. این تیم در حال پیشرفت است و آنها قوی‌تر از تیمی هستند که فصل گذشته با آنها روبه‌رو شدیم.»

دو تیم رم و یونایتد، در مرحله گروهی نیز با یکدیگر روبه‌رو شدند که مردان فرگوسن به یک تساوی و یک پیروزی رسیدند. با این حال اسپالتی به تیمش امیدوار است: «آنها حریف سختی هستند ولی به نظر من قرعه می‌توانست سخت‌تر از این باشد. شکست 7 بر یک فصل گذشته به ما کمک کرد باتجربه‌تر شویم و این فرصتی است تا حساب‌مان را تسویه کنیم. شاید آنها تیم قوی‌تری باشند ولی به نظر من شانس صعود هر دو تیم 50-50 است.»

کد خبر 46585

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز