سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

گروه ورزشی: منچستریونایتد به لطف پیروزی ۲ بر صفر در استادیوالمپیکو، امشب با خیالی آسوده میزبان رم است و تقریباً به صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اطمینان دارد.

مردان فرگوسن در بازی رفت، یک بار دیگر فرصت‌طلبی و مهارتشان در ضدحملات را نشان دادند و یک بازی تقریباً برابر را به نفع خود به پایان بردند.

حالا رم برای صعود به پیروزی با بیش از ۲ گل در اولدترافورد نیاز دارد که با توجه به آمار و مصاف‌های قبلی دو تیم، تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد.

فصل گذشته در همین مرحله از مسابقات رم پس از برتری ۲ بر یک در بازی رفت، در این ورزشگاه با نتیجه ۷ بر یک مغلوب شد.

در فصل جاری هم بازی دو تیم در مرحله گروهی با پیروزی یک بر صفر یونایتد در این ورزشگاه به پایان رسید.

علاوه بر این منچستریونایتد در ۳ سال اخیر در لیگ قهرمانان در خانه‌اش بدون شکست بوده و در تاریخ مسابقات اروپایی باشگاه هم شکست خانگی با بیش از ۲ گل دیده  نمی‌شود.

باوجود اینکه همه داده‌ها به زیان رم است، اما رودریگو تادی، مهاجم برزیلی این تیم همچنان خوشبین است.

تادی که شکست ۷ بر یک سال گذشته را به دلیل کشیدگی عضله حین گرم کردن پیش از بازی از دست داد به شبکه اسکای ایتالیا گفت: «مطمئنم که اگر بهترین بازی‌مان را انجام دهیم، می‌توانیم در اولدترافورد پیروز شویم و به‌ نیمه‌ نهایی برسیم. می‌دانیم که کار بسیار دشواری است، ولی هنوز ۹۰ دقیقه زمان داریم. به جز شبی که ۷ گل خوردیم، معمولاً مسابقات بین دو تیم متعادل بوده است.»

رم مانند بازی رفت توتی را در اختیار ندارد. اسپالتی حاضر نیست درباره کاپیتان تیمش ریسک کند و حتی او را به انگلیس نیاورده تا برای بازی هفته آینده در زمین اودینزه آماده شود.

بدین‌ترتیب باز هم مارکو ووچینیچ به عنوان تک مهاجم بازی می‌کند. این مهاجم مونته‌نگرویی روز شنبه زننده یک گل دیدنی به جنوا بود.

ژوان که در بازی مقابل جنوا برای دقایقی به میدان آمد، امشب بار دیگر به ترکیب اصلی باز می‌گردد تا پانوچی به دفاع راست منتقل شود. غیبت این مدافع برزیلی در بازی رفت کاملاً محسوس بود و قلب دفاع رم بسیار آسیب‌پذیر نشان داد. سیمونه پروتا هم پس از محرومیت یک جلسه‌ای‌اش، به ترکیب اصلی باز می‌گردد.

فرگوسن حتی اگر نسبت به صعود به نیمه‌نهایی مطمئن باشد، نمی‌تواند نسبت به وضعیت خط دفاعی‌اش بی‌تفاوت بماند. پس از مصدومیت ویدیچ در بازی رفت که به غیبت ۳ هفته‌ای او انجامید، یکشنبه نوبت فردیناند، دیگر مدافع میانی منچستریونایتد بود که در بازی مقابل میدلزبورو، لنگ‌لنگان از بازی خارج شود.

اسکن پای این  مدافع ملی‌پوش نشان داد که هیچ شکستگی در پای او وجود ندارد، ولی هنوز زمان بازگشت او مشخص نیست و او علاوه بر بازی امشب، ممکن است بازی حساس روز یکشنبه مقابل آرسنال را هم از دست بدهد.

فرگوسن پس از مصدومیت ریو، جرارد پیکه را به زمین فرستاد و ظاهراً از عملکرد این مدافع 
۲۱ ساله اسپانیایی راضی است: «پیکه وقتی مقابل بورو به زمین رفت، عملکرد درخشانی داشت. این پسر یک بازیکن فوق‌العاده است و ما به او اطمینان زیادی داریم.»

بدین ترتیب امشب پیکه و وز براون در قلب دفاع بازی خواهند کرد و جان اوشی دفاع راست خواهد بود.

مایکل سیلوستر هم که به تازگی آماده بازی شده، گزینه دیگری برای بازی در قلب دفاع است. با وجود رضایت فرگوسن، فان‌درسار معتقد است که جای ویدیچ در بازی مقابل بورو خالی بود.

دروازه‌بان هلندی یونایتد می‌گوید: «این اتفاقی نبود که مقابل بورو مشکلاتی داشتیم. او بازیکن بسیار مهمی است و جای او خالی بود.»

در این بازی نگاه‌های زیادی به نمایش رونالدو خواهد بود. زیاده‌روی ستاره پرتغالی در انجام حرکات نمایشی در بازی رفت موجب خشم برخی بازیکنان رم از جمله داوید پیزارو شد و هافبک شیلیایی حتی با خطای شدید روی رونالدو، عصبانیتش را نشان داد. این ماجرا  بازتاب فراوانی در مطبوعات داشت و باب بحث تازه‌ای را باز کرد.

تادی، مهاجم رم هم مانند بسیاری دیگر معتقد است که حرکات رونالدو بیش از آنکه به قصد تحقیر حریف باشد به طبیعت بازی او برمی‌گردد: «به عنوان  یک برزیلی، رونالدو را درک می‌کنم. او حتی وقتی نتیجه بازی برابر است هم این حرکات را انجام می‌دهد. قبول دارم که او گاهی زیاده‌روی می‌کند، ولی فوتبال یک نمایش است. او و وین‌رونی یکی از بهترین زوج‌های جهان را تشکیل داده‌اند و این  را هر هفته در لیگ برتر هم به نمایش می‌گذارند.»

منچستریونایتد:
فان‌درسار، اورا، براون، پیکه، اوشی، اسکولز، کریک، نانی، گیگز، رونی، رونالدو

رم:
دونی، پانوچی، مکسز، ژوان، تونتو، تادی، پیزارو، دروسی، پروتا، مانسینی، ووچینیچ

کد خبر 48151

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز