پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

سانتیاگو برنابئو، ورزشگاه باشکوهی است که هر بازیکنی دوست دارد در آن بازی کند.

حالا اگر این بازی با برد همراه باشد برای او چه بهتر؛‌ اما رئال همیشه در این ورزشگاه برای پیروزی بازی می‌کند و به همین دلیل است که این ورزشگاه برای ما رئالی‌ها خاطره‌انگیز شده است. این حرف‌‌های رائول، حقیقتی برای هواداران رئال است. کسانی که از ابتدا تا انتهای بازیهای خانگی، حتی یک دقیقه آرام هم ندارند؛ اما وجود همه آنها دیشب پر از حسرت و افسوس بود. هواداران رئال و به‌خصوص سانتیاگو برنابئو، بی‌تردید بازی تلخ دیشب را فراموش نخواهند کرد. دیداری که می‌توانست یکی از باشکوه‌ترین شبها برای این ورزشگاه 80 هزار نفری باشد؛ ولی فقط برای 5 هزار هواداری که از رم برای تشویق تیم محبوبشان به اسپانیا آمده بودند، شیرین بود.
برند شوستر، سرمربی رئال که پس از پیروزی خیره‌کننده این تیم در لالیگا مقابل بارسا آن هم در نیوکمپ، هواداران رئال، فرشته آلمانی صدایش می‌کنند، دیشب پس از پایان بازی گفت: «بعضی روزها در زندگی تو پیدا می‌شود که تو دوست داری اصلا آن روزها نباشد. من باختم چون این روز به نام من نوشته شده بود.‌ای کاش امروز اصلا وجود نمی‌داشت.
«شاید اگر نیستلروی را در این بازی داشتیم، داستان عوض می‌شد.» این جمله را برند شوستر، سرمربی شکست‌خورده رئال مادرید در پایان بازی عجیب رئال و رم در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا گفت.
بازی دیشب در حالی آغاز شد که رئال خوب می‌دانست اگر در این بازی فقط یک گل بزند و بعد هم گل نخورد، کار تمام است. همین مسئله باعث شد بازی با هجوم همه‌جانبه رئال شروع شود. حملات پی در پی این تیم عرصه را به گونه‌ای بر رمی‌ها تنگ کرده بود که 80 هزار تماشاگر حاضر در سانتیاگو برنابئو، هر آن انتظار داشتند اولین گل بازی به نام رئال نوشته شود؛ اما این اتفاق در نیمه اول نیفتاد تا بازی در پایان نیمه اول به تساوی بدون گل به پایان برسد.
نتیجه‌ای که دو تیم در پایان 45 دقیقه به آن رضایت داده بودند رم را به مرحله یک‌چهارم ‌نهایی می‌رساند و طبیعی بود که رئال به هر راهی برای رسیدن به گل متوسل شود. تیمی که رودفان نیستلروی را در اختیار نداشت و با یک لشکر مصدوم و محروم گام به بازی برگشت مرحله‌یک هشتم نهایی گذاشته بود، تمام امید خود را به هنر گلزنی رائول و بازیگردانی گوتی بسته بود؛ اما اولی به جز یک مورد که آن هم در موقعیت آفساید توانست تنها گل برئال را برای این تیم به ثمر برساند در دیگر دقایق کاملا توسط مدافعان حریف مهار شده بود و دومی هم نشانه‌ای از روزهای اوج خود نداشت و نه در کنترل بازی حریف موفق بود، نه در طراحی حملات تیم خودی.
به این ترتیب بود که رم پس از تحمل فشار طاقت‌فرسایی که رئالی‌ها در 20 دقیقه ابتدایی نیمه دوم با حمایت تماشاگران پرشمار مادریدی به این تیم وارد کردند، به بازی برگشت و در دقیقه 73 توسط تادی به یک گل زیبا رسید. این گل که دو دقیقه پس از اخراج په‌په رئالی به ثمر رسید، می‌توانست رئال را تا مرز فروپاشی پیش ببرد؛ اما گل دقیقه 75 رائول که در شرایط آفساید به ثمر رسید، رئال و تماشاگرانش را به ادامه کار امیدوار کرد.
لوچیانو اسپالتی که می‌دانست رئال بعد از این گل تا چه اندازه برای گل دوم اشتها دارد، دستور دفاع مطلق را برای تیم خود صادر کرد تا مردانی که از سرزمین کاتاناچیو (دفاع معروف ایتالیایی) آمده بودند، به خوبی وظیفه خود را انجام دهند.
در دومین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه دوم، وقتی رئال از به ثمر رسیدن گل دوم برای کشاندن بازی به دو وقت 15 دقیقه‌ای مایوس شد، ویچینیچ گل دوم را برای رم زد تا رئال با دو شکست مشابه 2 بر یک از لیگ قهرمانان این فصل خداحافظی کند. این گل به معنای پایان کار برای رئال بود تا این تیم فقط امیدهای خود در لالیگا را جست‌وجو کند.

نوئر، ستاره شالکه
مانوئل روئر، بی‌تردید ستاره بازی دیشب پورتو – شالکه بود. دیداری که با وجود فراز و فرودهای بسیار، با برتری یک بر صفر پورتو در وقت‌های قانونی بازی به پایان رسید تا دو تیم به دو وقت 15 دقیقه‌ای و سپس ضربات پنالتی گام بگذارند.
دروازه‌بان جوان شالکه که چه در بازی اول (که تیمش به برتری یک بر صفر رسید) و چه در بازی دیشب چند موقعیت مسلم را از پورتو گرفت، در ضربات پنالتی درخششی فوق‌العاده داشت و 3 پنالتی بازیکنان میزبان را مهار کرد تا ستاره بی‌چون ‌و چرای تیمش باشد.
میرکو اسلومکا، سرمربی شالکه هم در پایان بازی دستمزد روئر را با تمجید از او داد: «هیچ‌یک از بازیکنانم نمی‌توانند منکر نقش روئر در بازی امشب باشند. او تیم ما را به مرحله بعد برد. اگر او نبود اصلا کار ما به وقت‌های اضافی هم کشیده نمی‌شد.

برد بی‌دردسر
در شرایطی که دو ورزشگاه دراگوی پرتغال و سانتیاگو برنابئوی اسپانیا غرق در هیجان بود، استمفورد بریج لندن، شبی نسبتا آرام را پشت سر گذاشت.
هواداران چلسی، پس از گل 5 بالاک و 25 لمپارد، دیگر از صعود تیم خود مطمئن بودند و می‌دانستند المپیاکو نمی‌تواند حریف آزار‌دهنده‌ای برای تیمشان باشد. گل دقیقه 48 کالو، پایانی بود بر این بازی تا آبی‌های لندنی هم مثل قرمز‌های لندن ومنچستر راهی مرحله ‌یک‌چهارم نهایی شوند. اگر لیورپول هم در بازی سه‌شنبه هفته آینده در جوزپه‌مئاتزا (مقابل اینتر) بتواند از برد 2 بر صفر بازی رفت به خوبی دفاع کند، آن وقت نیمی از تیم‌های حاضر در مرحله یک ‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان، انگلیسی خواهند بود و شاید یک مسابقه و حتی دو مسابقه این مرحله، کاملا انگلیسی باشد.

کد خبر 45906

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز