گروه ورزشی- مهسا عادلی: اینتر، صدرنشین 72 امتیازی سری A، امشب در شرایطی به مصاف فیورنتینا می‌رود که هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی، قهرمانی این تیم در این فصل را به مخاطره می‌اندازد.

اینتر که فصل گذشته در این مقطع، قهرمانی خود را با بیش از 10 امتیاز برتری نسبت به رم مسجل کرده بود، این فصل تنها 4 امتیاز با این تیم فاصله دارد. با توجه به اینکه رم امروز مقابل اودینزه شانس بیشتری برای پیروزی دارد، شاگردان روبرتو مانچینی چاره‌ای جز پیروزی مقابل فیورنتینا ندارند.

اینتر هفته گذشته مقابل آتالانتا که در بازی قبل میلان را در سن‌سیرو شکست داده بود، پس از 3 بازی بدون برد به پیروزی 2 بر صفر دست یافت تا بار دیگر خود را پیدا کند. کریستین چیوو، مدافع تیم معتقد است که اینتر به خوبی بر افت خود در سری A و  شوک ناشی از خروج از لیگ قهرمانان غلبه کرده  و اسکودتو هنوز در دستان این تیم است.

وی در این باره به اسکای ایتالیا گفت: «پیروزی مقابل آتالانتا فوق‌العاده مهم بود، چون رم روز قبل از آن بازی‌اش را برده و اختلاف را به یک امتیاز رسانده بود. خیلی خوب بود که توانستیم تمام هفته را تمرین کنیم که متأسفانه این به خاطر حذف از لیگ قهرمانان است. اگر چه خیلی ناراحت‌کننده است اما حالا برای آماده شدن برای بازی‌های لیگ زمان  بیشتری داریم. ما همیشه گفته‌ایم که راه درازی در پیش است. حتی آن موقع که 11 امتیاز از رم جلوتر بودیم. کمی دچار مشکل شدیم اما فکر می‌کنم این طبیعی است.»

فیورنتینا هم که با 56 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد، پنجشنبه گذشته در یک چهارم نهایی جام یوفا مقابل آیندهوون یکی از بهترین بازی‌های خود تحت مربیگری چزاره پراندلی را به نمایش گذاشت و به نیمه نهایی صعود کرد. این تیم که قصد دارد فصل آینده حضور در رقابت‌های اروپایی را از طریق لیگ قهرمانان تجربه کند، برای ماندن  بین 4 تیم  بالای جدول انگیزه بالایی دارد. مارکو دونادل از شرکت  در این بازی محروم است و حضور سباستین فری دروازه‌بان تیم، در دیدار با تیم سابقش به دلیل مصدومیت زانو در ابهام  قرار دارد. با این وجود  گفته می‌شود که این  دروازه‌بان فرانسوی رو به بهبود است و احتمالاً می‌تواند خود را به این بازی برساند.

کریستین ویری، مهاجم تیم  که وی هم 6 سال را در اینتر سپری کرده، در آستانه بازگشت به سن‌سیرو در دیدار امشب، از  دوران حضورش در این تیم به عنوان سال‌هایی بی‌ثمر یاد می‌کند. ویری با قراردادی 32 میلیون پوندی از لاتزیو به اینتر رفت تا عنوان گران‌ترین  بازیکن جهان را در سال 1999 از آن خود کند و در انتها در حالی که به شدت افت کرده بود به صورت توافقی از این تیم جدا شد.

چنل فور از قول این بازیکن در این باره می‌نویسد: «من 6 سال را در اینتر گذراندم بدون اینکه به قهرمانی برسم. اما آن سال‌ها مهمترین  سال‌های زندگی من بود.» آدریان موتو، که در دیدار با آیندهوون 2 گل سرنوشت‌ساز را به ثمر رساند برای بازی امشب هم از  آمادگی بالایی برخوردار است. وی تاکنون در این فصل 16 گل به ثمر رسانده و یکی از آماده‌ترین مهاجمان حال حاضر اروپا است. اینتر در این بازی هم  زلاتان ابراهیموویچ را در اختیار ندارد ضمن  اینکه نلسون ریواس هم به دلیل مصدومیت غایب است.

اودینزه – رم
رم هم که با 68 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد به مصاف اودینزه، تیم هفتم جدول می‌رود. رودریگو تادی، معتقد است که تیمش خروج هفته گذشته از لیگ قهرمانان توسط منچستر یونایتد را از یاد برده و روی اسکودتو تمرکز کرده است.  شکست 3 بر صفر در مجموع دو بازی مقابل یونایتد سبب شد تا این تیم از راهیابی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان بازبماند.

تادی در این باره می‌گوید: «قهرمانی در لیگ که خیلی مهم است پیش روی ما قرار دارد و ما برای دستیابی به آن می‌جنگیم. ما مقابل منچستر بازی خوبی انجام دادیم و متأسفانه باختیم، با این وجود باید شکست‌مان را بپذیریم. ما باید فقط روی نتایجی که خودمان  در لیگ به دست می‌آوریم تمرکز کنیم. اگر دائماً به تیم‌های دیگر فکر کنیم، نتیجه نمی‌گیریم. سعی می‌کنیم مقابل اودینزه که حریف بسیار سختی  است، بازی خودمان را انجام  دهیم.

شکست مقابل منچستر گذشته و حالا باید به فکر اسکودتو باشیم.»
فرانچسکو توتی کاپیتان تیم هم که  هر 2 بازی مقابل منچستر را به دلیل کشیدگی عضله ران از دست داده، به نظر می‌رسد در دیدار امروز هم نتواند بازی کند. مارکو کاستی و ماتئو فراری هم به دلیل مصدومیت غایب هستند در حالی که به نظر می‌رسد ژوان و ووچینیچ که در اولدترافورد مصدوم  شدند، آماده باشند.

کد خبر 48526

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز