سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

گروه ورزشی: در دوران اقتدار لیگ برتر انگلستان، ۲ تیم انگلیسی فینال لیگ قهرمانان اروپا را در مسکو برگزار می‌کنند.

منچستریونایتد و چلسی که تا ۱۰ روز قبل و تا ثانیه‌های پایانی لیگ برتر بر سر قهرمانی می‌جنگیدند، حالا به همراه هواداران پرشورشان به ورزشگاه لوژینکی لشگرکشی می‌کنند تا این بار بر سر معتبرترین عنوان قاره‌ای مبارزه کنند.

هرچند منچستریونایتد در ماراتن لیگ توانست چلسی را با فاصله کمی پشت سر بگذارد، ولی پیش از این نبرد ۹۰ دقیقه‌ای نمی‌توان هیچکدام از ۲ تیم را برتر نامید. علاوه بر این شناخت کامل ۲ تیم از یکدیگر، دلیل دیگری است تا بازی نزدیکی در راه باشد.

یک سال پیش در همین  روزها، دو تیم در فینال جام حذفی در ورزشگاه ومبلی با یکدیگر روبه‌رو شدند. در آن بازی نزدیک و کم‌حادثه دروگبا تنها ۴ دقیقه قبل از پایان وقت اضافه تک گل بازی را به ثمر رساند تا چلسی به منچستریونایتد اجازه قهرمانی دوجانبه (لیگ و جام حذفی) را ندهد. در این یک سال، دو تیم کم و بیش تغییر کرده‌اند، ولی مهمترین حادثه، نبودن مورینیو است.

سرمربی پرتغالی پس از اینکه ۳ بار نتوانست چلسی را به فینال لیگ قهرمانان برساند در ابتدای این فصل برکنار شد تا آورام گرانت با وجود همه انتقادات، این مأموریت ظاهراً غیرممکن را به انجام برساند.

سرمربی جدید چلسی، پست تازه‌اش را با شکست ۲ بر صفر در اولدترافورد شروع کرد، ولی در بازی برگشت در استمفوردبریج توانست حریف نامدارش را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد.

در این بازی نزدیک، شاید تنها نبوغ  ستارگان بتواند گره‌گشا باشد. هواداران منچستر برای این کار بیش از همه روی رونالدو حساب می‌کنند که با زدن ۴۱ گل در این فصل خودش را به عنوان بهترین بازیکن جهان مطرح کرده است. در کنار او رونی و توز، مثلثی مرگبار می‌سازند که در مجموع ۵۷ گل از ۸۰ گل یونایتد در لیگ برتر را به ثمر رسانده و در ۷۸ گل سهم داشته است.

در چلسی این وظیفه به عهده دروگبا است که بازیکنان حریف خاطره خوشی از او ندارند. دروگبا به دلیل حضور در جام ملت‌های آفریقا و مصدومیت‌های متوالی در این فصل تنها ۱۵ گل زده و رکورد بهترین گلزن چلسی با ۱۹ گل در اختیار لمپارد است.

با این حال مهاجم ساحل‌عاجی در این روزها به اوج آمادگی بازگشته و حتی می‌تواند مدافعان تنومندی مثل فردیناند و ویدیچ را هم آزار دهد. دیگر بازیکن آماده این روزهای چلسی، بالاک است که دو سال پس از انتقال جنجالی‌اش به لندن سرانجام توانسته توانایی‌هایش را نشان دهد.

در دو سوی این نبرد، مردانی نشسته‌اند که برای فتح این جام حاضرند هر بهایی را بپردازند؛ رومن آبراموویچ، مالک چلسی و سرالکس فرگوسن، سرمربی یونایتد. برای سرمایه‌دار روس،‌ رسیدن به فینال لیگ قهرمانان در مسکو، فرصتی تکرارنشدنی برای رسیدن به آرزوی جاه‌طلبانه‌اش، یعنی قهرمانی اروپاست.

از لحظه‌ای که او تصمیم به خرید این باشگاه لندنی گرفت، به چیزی جز قهرمانی لیگ قهرمانان فکر نمی‌کرد، به ویژه اینکه چلسی با مورینیو توانست ۲ سال متوالی به قهرمانی لیگ برتر برسد و حالا تنها این جام را در ویترین افتخارات چند سال اخیرش کم دارد.

سرالکس فرگوسن هم پس از ۲۲ سال به یاد‌ماندنی در اولدترافورد و ۹ سال پس از قهرمانی فراموش‌نشدنی‌اش در فینال نوکمپ، در صورت فتح فینال مسکو به پرافتخارترین مربی منچستریونایتد تبدیل می‌شود.

کد خبر 52524

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز