پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

لیلا داودی: دیدیه دروگبا به همه وعده‌هایی که به هواداران چلسی داده بود، عمل کرد.

او گل اول و آخر تیم خود را به ثمر رساند تا بیشترین تاثیر را در ثبت شب خاطره‌انگیز آبی‌های لندنی داشته باشد. رافا بنیتز اسپانیایی که بسیاری از کارشناسان فوتبال دنیا او را استاد لیگ قهرمانان می‌دانند، برای آنکه بتواند برای سومین بار در 4سال اخیر با لیورپول به فینال لیگ قهرمانان برسد، بازی را با احتیاط مطلق شروع کرد. او بر خلاف تصور همه، از ریسه از همان ابتدا استفاده کرد تا نشان دهد اشتباه مرگبار این بازیکن را فراموش کرده است.

په‌په رینا، کاراگر، آربه‌لوآ، اسکرتل، جرارد، آلونسو، بنایون، ماسکرانو، تورس و کویت دیگر بازیکنانی بودند که در ترکیب ابتدایی قرمزها قرار گرفتند. بنیتز، هوپیا را در نیمه اول به جای اسکرتل و پنانت و بابل را در نیمه دوم به زمین فرستاد تا چلسی را در زمین این تیم ناکام کند؛ اما آبی‌های لندن آمده بودند اولین حضورشان در فینال لیگ قهرمانان را جشن بگیرند. چلسی وضعیت متفاوتی نسبت به میهمان خود داشت.

آبی‌ها که در بازی حساس شنبه با منچستریونایتد نتوانسته بودند از وجود فرانک لمپارد استفاده کنند، با گذشت 5 روز از مرگ مادر این بازیکن، او را به تمرین فراخوانده بودند تا او در بازی دیشب محور تیمش در میانه میدان باشد. بازگرداندن لمپارد به تمرین و مسابقه بهترین کار برای بازگشت او به زندگی بود چون با گلی که دیشب به روح مادرش تقدیم کرد، آرام گرفت. البته لیورپولی‌ها در صحت تصمیم روزتی، داور ایتالیایی مسابقه برای گرفتن پنالتی تردید داشتند و بارها به آن اعتراض کردند؛ تصمیمی که باعث شد تساوی یک – یک (که کار را به ضربات پنالتی می‌کشید) به برتری 2 بر یک چلسی تبدیل شود. 38 هزار و 900 نفر؛ این تمام ظرفیت ورزشگاه کوچک اما زیبای استمفوردبریج در غرب لندن است که دیشب توسط تماشاگران اشغال شده بود.

دیدیه دروگبا که گفته بود چلسی را به فینال می‌برد، در دقیقه 33 به وعده خود عمل کرد و گل اول بازی و تنها گل نیمه اول را به ثمر رساند. نیمه دوم هم تنها یک گل داشت و این بار برای میهمان. فرناندو تورس برای آنکه هموطن خود را سربلند کند و نشان دهد تصمیم بنیتز برای خرید او از آتلتیکو مادرید چقدر درست بوده، با گل حساس خود (دقیقه 64)، بازی را به تساوی کشاند تا نتیجه بازی رفت در بازی برگشت هم ثبت شود و دو تیم برای مشخص شدن چهره دومین فینالیست این فصل لیگ قهرمانان، وارد 2وقت 15دقیقه‌ای شوند.

هنوز 8 دقیقه از وقت اول نگذشته بود که داور اعلام ضربه پنالتی کرد. این تصمیم با مخالفت شدید لیورپولی‌ها همراه بود. آنها معتقد بودند روزتی اشتباهی فاحش در این صحنه داشته است. لمپارد در دقیقه 98 پشت توپ ایستاد و گل سوم بازی و گل دوم چلسی را زد تا بازوبند را به نشانه احترام به مادرش ببوسد. هنوز روزتی، پایان وقت اول اضافی را اعلام نکرده بود که دروگبا با زدن گل سوم چلسی و گل دوم خود، کار را تمام کرد. این گل باعث شد گل دقیقه 117 بابل، فایده‌ای برای بنیتز و لیورپول نداشته باشد.

به این ترتیب دو تیم چلسی و منچستریونایتد، 20 روز دیگر در مسکو مقابل هم قرار می‌‌گیرند تا قهرمان این فصل را معرفی کنند. باید دید در این بازی، من‌یو که برای سومین بار به فینال می‌رسد و سابقه 2 قهرمانی از 2 حضور قبلی خود دارد، به پیروزی خواهد رسید یا چلسی که اولین فینال خود را تجربه می‌کند.

کد خبر 50552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز