یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

مهدی معزی: سه امتیاز بازی امشب (یکشنبه 15 اردیبهشت) حکم دیگری برای اینتر و میلان دارد.

البته برای میلانی‌ها در حکم بودن یا نبودن است؛ بودن در لیگ قهرمانان سال بعد؛ حضوری که باید به تبصره چهارم شدن در اسکودتو بخورد؛ اتفاقی که می‌تواند برای روسونری‌ها در بازی امشب بیفتد. جایگاهی که الان با حضور فیورنتینا اشغال شده؛ برای رسیدن به این ایده‌آل، باید 2 امتیاز اختلافی که بین این تیم با فیورنتینا افتاده، جبران شود تا روسونری‌ها برای فصل بعد در ایتالیا محبوس نشوند.

اگر در بازی امشب آنها این 3 امتیاز را هم از دست بدهند، احتمال بیشتر شدن این اختلاف با فیورنتینا بیشتر می‌شود تا شانس آنها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به صفر میل کند. نکته‌ای که کاکا هم قبل از بازی به آن اشاره کرده: «آنچه به حساسیت دیدار دو تیم همشهری اضافه کرده و هیجان آن را بیشتر از همیشه می‌کند، نیاز میلان به کسب هر سه امتیاز مسابقه است تا بتوانیم فیورنتینا را از رتبه چهارم جدول به پایین بیاوریم.»

 پس میلان به 3 امتیاز بازی امشب نیاز دارد. حالا برای آنها نباید فرقی کند که تیم روبه‌رویشان اینتر است. رقیبی که اگر بازی را با برد در داربی به اسم خودش تمام کند، قهرمانی را جلوی رقیب سنتی جشن می‌گیرد. جشن قهرمانی گرفتن جلوی رقیب قدیمی...».

داربی امشب فرق می‌کند، چون انگیزه‌هایشان فرق می‌کند. یکی به‌دنبال قهرمانی زودهنگام می‌گردد و دیگری برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا. اما مثل همیشه حساسیت سرجایش باقی است. یک طرف اینتر در فاصله 3 بازی مانده به پایان فصل، با 6 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم یعنی رم در پله اول جا خوش کرده و خوب می‌داند که کوچکترین لرزشی در این مقطع از فصل ممکن است هزینه خیلی سنگینی روی دست ماسیمو موراتی بگذارد.

در مقابل روسونری‌ها که در 5 فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا 3 بار به فینال رسیدند و 2 جام را بالای سرشان برده‌اند، اصلا دوست ندارند که از قافله فصل بعدی عقب بیفتند. اما این وسط تیمی هم به اسم سامپدوریا هست که با 54 امتیاز در فاصله 2 امتیازی میلان است و پتانسیل این را دارد تا این تیم میلانی را به رتبه ششم تبعید کند. میلان که این روزها با یک لیست بلند بالا از مصدومان، اسکودتو را پیگیری می‌کند، در بازی امشب هم طبق عادت قبلی در بازی لیورنو باز هم نمی‌تواند اسم دیدا، رونالدو، سرجینیو، امرسون و کافو را در لیست آنچلوتی ببیند.

بازیکنانی که هفته قبل برابر لیورنو هم نبودند تا آنچلوتی باز هم تیمش را با کالاچ، نستا، بونِرا، فاوالی، کالادزه، پیرلو، گاتوزو، آمبروزینی، سیدورف، کاکا و اینتزاگی به زمین بفرستد. ترکیبی که در بازی با لیورنو جواب داد تا این تیم با برد چهار بر یک از زمین بیرون بیاید. بازی‌ای که پیپو اینتزاگی 3 بار توانست توپ را به تور بچسباند گل زد تا خودش را برای داربی آماده نشان دهد. اما در اردوگاه آبی و سیاه هم لیست مصدومان دست کمی از روسونری‌ها ندارد. اسامی بلندبالایی از مصدومان در دستان مانچینی گذاشته‌اند تا او هم مثل آنچلوتی به‌دنبال آلترناتیو مصدومان بگردد. جایگزینی برای فیگو، اولیور داکور، ابراهیموویچ، ایوان کوردوبا و والتر ساموئل. ترکیب سزار، چیوو، مایکون، ماتراتزی، ماکسول، ویرا، زانتی، کامبیاسو، استانکوویچ، کرسپو و کروز هم آخرین چینشی بوده که مانچینی توانسته انجام بدهد.

کری خوانی قبل از داربی امشب کاملا طبیعی است. کری‌خوانی‌هایی که شاید رنگ و بوی بازی‌های قبلی را نداشته باشد. شاید به خاطر این است که قهرمانی اینتر تا حدود زیادی قطعی شده.

نکته‌ای که کاکا هم قبل از بازی به آن اشاره کرده: «ما نمی‌توانیم از قهرمانی این فصل اینتر جلوگیری کنیم، ولی می‌توانیم جشن قهرمانی‌شان را به عقب بیندازیم.» اما ادامه صحبت‌های کاکا جالب‌تر است: «هواداران میلان مرا در خیابان نگه می‌دارند و می‌گویند باید ببریم اما هواداران اینتر هم می‌گویند روز یکشنبه (امروز) کار احمقانه‌ای نکنید.» اما انگار کاکا روی 3 امتیاز بازی امشب حساب ویژه‌ای باز کرده: «ما برای رفتن به لیگ قهرمانان سال بعد می‌جنگیم. پس 3 امتیاز را باید بگیریم.

 ما امسال توجه‌مان را به رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان و لیگ قهرمانان دادیم و الان تاوان آن را داریم می‌دهیم. برای اینتر کسب سومین قهرمانی مهم است. اما ما دقیقا به همین دلیل انگیزه بیشتری داریم و واقعا می‌خواهیم پیروز شویم. می‌خواهیم جشن‌شان را به تاخیر بیندازیم و به جام قهرمانان صعود کنیم.»

بردی که آریگو ساچی سرمربی سابق میلان هم آن را پیش‌بینی کرده: «انگیزه میلان در این دیدار کسب 3 امتیاز برای قرار گرفتن در مکان چهارم جدول و تضمین صعود به رقابت‌های فصل بعد چمپیونزلیگ است. ولی اینتری‌ها فقط درصدد هستند که جشن قهرمانی را در مقابل رقیب سنتی شان و در ورزشگاه مشترک سن‌سیرو به پا کنند.» او ادامه داده: «اگر میلان بتواند داربی را ببرد، میدان رقابت باز خواهد شد.

 میلانی‌ها با شرایط خوب و آماده به این بازی وارد می‌شوند.» او درباره نراتزوری‌ها هم گفته: «تیم تحت رهبری مانچینی وضعیت و عملکرد خوبی دارد. اما احساس من این است که این تیم برش لازم را ندارد.» اما آمار چیزی برخلاف این را ثابت می‌کند. 5 بازی آخری که 2 تیم برابر هم قرار گرفته‌اند، 4 بار به اسم نراتزوری‌ها تمام شده و میلان حتی یک پیروزی هم ندارد.

کد خبر 50801

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز