سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

لیلا داوودی: شاید ژوزه مورینیو این روزها فقط به این فکر می‌کند که چرا کادر فنی چلسی در زمان او این قدر مورد حمایت نبود.

سرمربی پرتغالی چلسی بلافاصله پس از آنکه پورتو را با خوش‌شانسی هر چه تمامتر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کرد، راهی لندن شد تا این تیم پولدار را که رئیسش یکی از تاجران بزرگ آلومینیوم و نفت به حساب می‌آید، به آرزوهای دیرینه‌اش برساند.

هواداران تیم آبی‌پوش لندن هیچ‌وقت زمانی را که با این مربی متکبر و جاه‌طلب توانستند طلسم 50 ساله تیم محبوبشان را بشکنند، فراموش نمی‌کنند؛ زمانی که جام قهرمانی لیگ برتر انگلیس به جان تری داده شد تا صدای او در میان 40 هزار تماشاگر حاضر در استمفوردبریج گم شود.

آن موقع هنوز هفته‌ها به پایان فصل 2005-2004 باقی مانده بود که چلسی، قهرمانی‌اش را قطعی کرد. در آن فصل، آبی‌ها آنقدر با اعتماد به نفس بازی می‌کردند که در یک هفته به پایان رقابت‌ها منچستریونایتد را در الدترافورد 3 بر یک شکست دادند. پایان کار، واقعا باورنکردنی بود. چلسی با 95 امتیاز و با فاصله‌ای 12 امتیازی نسبت به آرسنال و با فاصله‌ای 18 امتیازی نسبت به من‌یو، قهرمانی را از آن خود کرده بود.

کستن طلسم قهرمان نشدن چلسی با شیرینی هرچه تمام‌تر صورت گرفت؛ اما مورینیو هیچ وقت نتوانست آرزوی دیگر لندنی‌ها را برآورده کند. آنها لیگ قهرمانان را می‌خواستند و این مربی پرتغالی هیچگاه نتوانست پایش را آن سوی یک‌چهارم نهایی بگذارد؛ ناکامی‌ای که آخر هم کار دست این مربی داد و او را از لندن بیرون فرستاد.

حالا تیم آبی‌پوش لندنی در حالی برای ادامه راه این فصل مبارزه می‌کند که بختی یکسان با منچستریونایتد برای کسب جام قهرمانی لیگ قهرمانان و بختی پایین‌تر از من‌یو برای فتح لیگ برتر انگلیس دارد. این تیم تمام انرژی مثبت خود را به کار خواهد گرفت تا یکی از این دو جام را از کف شیاطین سرخ دربیاورد؛ کاری که سرآلکس مطمئن است چلسی قادر به انجام آن نخواهد بود.

برد در نیوکاسل

چلسی در آخرین بازی هفته 37 لیگ برتر، نیوکاسل را در خانه‌اش با 2 گل شکست داد تا همچنان پابه‌پای من‌یو پیش بیاید. 52 هزار و 305 تماشاگر در سنت جیمز پارک، ورزشگاه اختصاصی نیوکاسل گرد هم آمده بودند تا به تیم خود برای پیروزی در آخرین بازی خانگی این فصل کمک کنند؛ اما انگیزه‌های چلسی برای برد در این بازی به‌مراتب بیشتر از انرژی‌ای بود که تماشاگران به تیم بی‌انگیزه خود می‌دادند.

در حالی که هر دو تیم از تمامی مهره‌های خود استفاده کرده بودند و در نیوکاسل نام استیو هارپر، تیلور، نیکی بات، ژرمی‌، جوی بارتون، مارک ویدوکا، اوبافمی مارتینز و مایکل اوون و در تیم چلسی نام چک، بریج، تری، کاروالیو، فریرا، اسین، مالودا، بالاک، میکل‌ابی، آنلکا و دروگبا دیده ‌می‌شد، چلسی برنده این بازی بود.

نیوکاسل حتی اگر این بازی را هم می‌برد، هیچ راهی برای ورود به لیگ قهرمانان یا حتی جام یوفای فصل بعد پیدا نمی‌کرد و به همین دلیل هیچ انگیزه‌ای برای برد نداشت، در حالی که چلسی فقط به برد برای ادامه رقابت با من‌یونایتد فکر می‌کرد و همین تفاوت تفکرات دو تیم باعث شد پیروزی 2 بر صفر به نام میهمان ثبت شود.

به این ترتیب چلسی هم مثل من‌یونایتد 84 امتیازی شد تا رقابت‌های هفته آخر لیگ برتر انگلیس، در اوج حساسیت و هیجان برگزار شود.

من‌یونایتد در هفته پایانی باید خارج از خانه مقابل ویگان بازی کند و همزمان چلسی در خانه خود از بولتون پذیرایی خواهد کرد. این دو بازی تکلیف قهرمان لیگ برتر در فصل 2008-2007 را روشن خواهد کرد. برنامه باز‌ی‌های هفته پایانی لیگ برتر را ببینید:
یکشنبه هفته آینده

همه بازی‌ها به‌طور همزمان راس ساعت 18:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد

بیرمنگام با بلکبرن در ورزشگاه آندریوز
چلسی با بولتون در ورزشگاه استمفوردبریج
داربی کانتی با ردینگ در ورزشگاه پراید پارک
پورتس‌موث با فولام در ورزشگاه فراتون پارک
ساندرلند با آرسنال در ورزشگاه لایت
تاتنهام با لیورپول در ورزشگاه وایت هارت لین
وستهام با استون ویلا در ورزشگاه اوپتون پارک
ویگان با منچستریونایتد در ورزشگاه جی جی بی
میدلزبرو با منچسترسیتی در ورزشگاه ریورساید
اورتون با نیوکاسل در ورزشگاه گودیسون پارک

کد خبر 51041

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز