دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

مهساعادلی: پس از یک فصل رویایی، کریستیانو رونالدو که اکثر فوتبال‌دوستان او را بهترین بازیکن حال حاضر جهان می‌دانند، هنوز در نظر بسیاری یک فریبکار است.

صرف‌نظر از دیدیه ‌دروگبا، مهاجم ساحل عاجی چلسی که در عین سختکوشی و قدرتمندی از هر فرصت ممکن  برای به زمین انداختن خود استفاده می‌کند، هیچ بازیکنی به اندازه رونالدو در یک زمان مورد علاقه و نفرت فوتبالدوستان نیست؛ بازیکنی که هم بهترین در جهان است و هم اهل خودنمایی و بعضاً متقلب.

اگرچه او در محوطه جریمه مانند یک بمب، دفاع حریف را ویران می‌کند اما  تبحر او در گرفتن خطاهایی که در واقع انجام نشده برای استفاده از ضربات ایستگاهی و نیز حرکات نمایشی غیرضروری در نظر بسیاری خوشایند نیست.

هرچند که رونالدو نسبت به ۲ یا ۳ فصل گذشته تا حد زیادی چهره خود را بهبود بخشیده اما حتی به عقیده سربابی چارلتون او هنوز تا تکامل راه زیادی در پیش دارد.

فینال لیگ قهرمانان، بزرگترین بازی حرفه‌ای این بازیکن است و او فرصت دارد به افتخار بزرگی برسد.

رونالدو می‌گوید: «لیگ  قهرمانان متفاوت است، رقابتی متفاوت، سبکی متفاوت، استادیومی متفاوت، همه چیز متفاوت است و این بزرگترین بازی است که می‌توان منتظر آن بود. 

بسیاری از بازیکنان قبلاً در فینال لیگ قهرمانان بازی نکرده‌اند و این بزرگترین بازی زندگی آنها است و این شامل من هم می‌شود. این تنها قهرمانی است که در فوتبال انگلیس به آن نرسیده‌ام.»

گذشته از این، فینال مسکو فرصت مناسبی برای رونالدو به منظور اثبات خود به منتقدین است.

به خصوص که برخی منتقدین بر این باورند که این بازیکن مقابل حریفان بزرگ از جریان بازی محو می‌شود.

وی در این خصوص می‌گوید: «من مقابل آرسنال ۲ گل زدم و مقابل لیورپول و چلسی هم گلزنی کردم، از عملکرد خودم در این فصل خیلی راضی هستم. ۴۱ گل زده‌ام و همه جایزه‌ها را برده‌ام و نباید چیزی را به کسی نشان دهم چون چیزی برای ثابت کردن وجود ندارد. مردم می‌توانند هر طور که دوست دارند فکر کنند. اهمیتی نمی‌دهم.

شاید اگر در مسکو خوب بازی کنم، بتوانم به جایزه‌های فردی در اروپا هم برسم و این به تمام بحث‌ها پایان می‌دهد. اما من فعلاً به این فکر نمی‌کنم. من هیچ وقت قهرمان لیگ قهرمانان نشده‌ام و حالا به این فکر می‌کنم که با منچستریونایتد فرصت بزرگی دارم. این چیزی است که روی  آن تمرکز کرده‌ام.»

شاید پس از پایان بازی چهارشنبه، رونالدو فرصتی برای برطرف کردن ابهامات پیرامون آینده‌اش و پاسخ به شایعه رفتن احتمالی به رئال مادرید داشته باشد.

شایعه‌ای که  اگر شکل واقعیت به خود بگیرد به این معناست که لیگ برتر یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های خود را از دست می‌دهد. رونالدو که بارها از بودن در اولدترافورد ابراز رضایت کرده در مورد پیشنهاد رئال پاسخ صریحی به خبرنگاران اسپانیایی نداد و گفت که باید منتظر اتفاقات آینده بود.

رونالدو این  بار هم جواب صریحی نمی‌دهد: «لیگ برتر در حال حاضر بهترین فوتبال دنیا  را دارد. می‌خواهم به قهرمانی‌ها و جایزه‌های بیشتری دست پیدا کنم و حتی بهتر هم بازی کنم. مربی (سرالکس فرگوسن) به من خیلی کمک کرده و من همواره در حال یادگیری هستم. به نظر خودم  الان هم خیلی خوب بازی می‌کنم اما می‌دانم که هنوز چیزهای زیادی مانده که باید یاد بگیرم.»

کد خبر 52392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز