همشهری آنلاین: تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا درهفته سوم لیگ قهرمانان اروپا با گل‌های لیونل مسی در ورزشگاه نیوکمپ دو بر صفر بر اف ث کپنهاگن دانمارک پیروز شد و بالاتر از دانمارکیها درصدر گروه چهار قرارگرفت

Messi

به گزارش واحد مرکزی خبر، هفته سوم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا چهارشنبه شب  28  آبان با برگزاری هشت بازی درگروه‌های چهارگانه اول به اتمام رسید که طی آن تیم‌های منچستریونایتد انگلستان، اینتر ایتالیا، بارسلونای اسپانیا، شالکه آلمان و المپیک لیون فرانسه مقابل حریفان خود به برتری رسیدند و سه بازی نیز با نتیجه تساوی به اتمام رسید.

دو گل فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا که در دقایق نوزده و آخر بازی به ثمر رسید نخستین شکست مرحله گروهی را بر تیم شگفتی ساز دانمارکی وارد کرد و بارسا را درصدر جدول بالاتر از کپنهاگن قرارداد که در دو بازی قبلی خود به پیروزی دست یافته بود.

فاتح لیگ قهرمانان اروپا درسال 2009 پس از انکه یک بر صفر جلو افتاد دردستیابی به پیروزی قطعی ازطریق افزایش فاصله خود با مشکلاتی برخورد کرد.

پپ گوآردیولا سرمربی بارسلونا که پس از پیروزی دو بر یک شنبه شب تیمش دربازی با والنسیا درلیگ اسپانیا شاگردانش را مورد ستایش قرارداده بود مجبور شد دراین دیدار تعییراتی درتیم خود بدهد ازجمله به ویکتور والدز دروازه بان اول خود را به دلیل بیماری استراحت دهد.

ژاوی هافبک بارسلونا نیز که پس ازبازی با والنسیا دچارمصدومیت شده بود روی نیمکت نشسته بود اما به رغم این تغییر؛ داوید ویا پس ازگذشت تنها 4 دقیقه از بازی نخستین هشدار را به تیم میهمان داد و تیر دروازه کپنهاگن را به لرزه درآورد.

پس از یک پاسکاری دقیق ؛مسی که توسط آندرس اینیستا تغذیه شده بود با یک شوت پای چپ تور دروازه کپنهاگن را لرزاند این گل که نخستین گلی بود که دانمارکی ها دراین فصل دریافت کرده بودند برنامه آنان را برای ارائه یک بازی دفاعی دقیق بهم زد.

جذاب ترین و پرگل ترین دیدار شب گذشته بین دو تیم اینتر ایتالیا و تاتنهام انگلستان در ورزشگاه سان سیرو شهر میلان برگزار شد. این دیدار که بیش از70 هزار تماشاگر داشت درپایان به برتری 4 بر3 تیم اینتر انجامید تا شاگردان رافا بنیتز با هفت امتیاز جایگاه خود را در صدرجدول گروه a مسابقات لیگ قهرمانان اروپا استحکام بخشند.

بازی اینتر و تاتنهام دو نیمه متفاوت داشت. نیمه اول تیم اینتر برتر از میهمان انگلیسی خود ظاهر شد و با درخشش ساموئل اتوئو توانست برتری 4 برصفر را از آن خود کند و با حاشیه امنیتی مناسب به رختکن برود. در این نیمه برای تیم اینتر خاویر زانتی (2)، ساموئل اتوئو (11 - پنالتی و 35) و دژان استانکوویچ (14) گلزنی کردند. بی شک مهمترین اتفاق نیمه اول بازی اخراج داسیلوا گومز دروازه بان تیم تاتنهام بود که با کارت قرمزی که در دقیقه هشت دریافت کرد، تیمش 82 دقیقه 10 نفره بازی کرد.

بیل بهترین بازیکن دیدار اینتر - تاتنهام بود

در نیمه دوم تاتنهام نمایشی متفاوت از نیمه اول داشت و توانست با درخشش گرث بیل تا آستانه تغییر نتیجه پیش برود. شاید اگر بازی چند دقیقه دیگر ادامه پیدا می کرد، تاتنهام به تک امتیازی شیرین در ورزشگاه سان سیرو دست پیدا می کرد. چهره شاخص تاتنهام در نیمه دوم گرث بیل 21 ساله بود. این بازیکن ولزی سه بار در دقایق 52، 89 و 90 برای تیم تاتنهام گلزنی کرد.

دیشب همچنین تیم منچستریونایتد توانست با تک گل دقیقه هفت لوییز نانی از سد بورسا اسپور ترکیه عبور کرده و با هفت امتیاز صدرنشین گروه c مسابقات شود.

- نتایج دیدارهای شب گذشته لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

گروه a:

* اینتر ایتالیا 4 - تاتنهام انگلستان 3

گلها: خاویر زانتی (2)، ساموئل اتوئو (11 - پنالتی و 35) و دژان استانکوویچ (14) برای اینتر و گرث بیل (52، 89 و 90) برای تاتنهام

* توئنته هلند یک - وردربرمن آلمان یک

گلها: تئو جانسن (75) برای توئنته و مارکو آرناتوویچ (80) برای وردربرمن

جدول رده بندی:

1- اینتر ایتالیا 7 امتیاز، 2- تاتنهام انگلستان 4 امتیاز، 3- توئنته هلند 2 امتیاز - تفاضل گل 3-، 4- وردربرمن آلمان 2 امتیاز - تفاضل گل 4-

گروه b:

* لیون فرانسه 2 - بنفیکای پرتغال صفر

گل‌ها: جیمی بریاند (21) و لیساندرو لوپز (51)

* شالکه صفر چهار آلمان 3 - هاپوئل تل آویو یک

گلها: رائول گونزالز (3 و 58) و خوزه مانوئل خورادو (68) برای شالکه و اتی شکتر (90) برای هاپوئل

جدول رده بندی:

1- لیون فرانسه 9 امتیاز، 2- شالکه آلمان 6 امتیاز، 3- بنفیکا پرتغال 3 امتیاز، 4- هاپوئل تل آویو بدون امتیاز

گروه c:

* منچستریونایتد انگلستان یک - بورسااسپور ترکیه صفر

گل: لوییز نانی (7)

* گلاسکو رنجرز اسکاتلند یک - والنسیا اسپانیا یک

گلها: ادو (34) برای گلاسکور رنجرز و ادو (46 - گل به خودی) برای والنسیا

جدول رده بندی:

1- منچستریونایتد انگلستان 7 امتیاز، 2- گلاسکو رنجرز اسکاتلند 5 امتیاز، 3- والنسیا اسپانیا 4 امتیاز، 4- بورسااسپور ترکیه بدون امتیاز

گروه d:

* بارسلونا اسپانیا 2 - کپنهاگن دانمارک صفر

گلها: لیونل مسی (19 و 90)

* پاناتینایکوس یونان صفر - روبین کازان روسیه صفر

جدول رده بندی:

1- بارسلونا اسپانیا 7 امتیاز، 2- کپنهاگن دانمارک 6 امتیاز، 3- روبین کازان روسیه 2 امتیاز، 4- پاناتینایکوس یونان یک امتیاز.

کد خبر 118873
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز