شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

کمتر کسی است که نداند رمی‌ها چه دل پرخونی از منچستریونایتد دارند

اتفاقات فصل گذشته و شکست تحقیرآمیز 7 بر یک باعث شد هواداران پرشمار رم کینه این تیم انگلیسی را به دل بگیرند. از آن سو هم طرفداران منچستریونایتد به اندازه کافی برای تنفر از رم دلیل داشتند.

کتک خوردن و زخمی‌شدن یکی از بانوان هوادار من‌یو در بازی رفت فصل گذشته، حسابی‌ منچستری‌ها را عصبانی کرده بود و کار تا آنجا بالا گرفت که پیش از بازی این فصل در گروه ششم رقابت‌های مرحله مقدماتی، فرانچسکو توتی رسما مجبور به عذرخواهی از هواداران من‌یو شد و آن هوادار را به‌عنوان میهمان ویژه به ورزشگاه المپیک رم دعوت کرد تا همه چیز به حالت عادی برگردد؛ اما با این حال هم هیچ کس در دنیای فوتبال نمی‌تواند منکر تضاد فعلی هواداران دو باشگاه شود.

اگرچه این دو تیم در چارچوب رقابت‌های مرحله مقدماتی این فصل هم رودرروی هم قرار گرفته‌اند؛ اما حکم قرعه کاری کرد که دو تیم درست در همان مرحله‌ای که در فصل قبل در برابر هم قرار گرفته بودند، با هم مسابقه بدهند.

سرآلکس فرگوسن پس از قرعه‌کشی گفت: «نمی‌توان با قرعه جنگید. این تقدیر ماست که با هم مسابقه بدهیم. برای ما دیگر فرقی ندارد که حریف ما رم است یا یک تیم دیگر. ما بدون در نظر داشتن اتفاقات سال گذشته به رم می‌رویم.»

نکته جالب مسابقه این دو تیم این است که فصل گذشته هم که قرار بود این دو تیم در همین مرحله با هم بازی کنند، رم میزبان بازی اول بود.

حرفهایی که فرانچسکو توتی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی رای گفت و رویترز هم عین آن را آورده، نشان می‌دهد او اصلا از این قرعه خوشحال نیست؛ ولی سعی می‌کند روحیه خود و هواداران تیمش را بالا نشان دهد: «ما باید از این مرحله صعود کنیم و توان این کار را هم داریم. ما آنقدر آماده بودیم که رئال را در مادرید شکست دادیم. پس دلیلی ندارد که از این قرعه عصبانی باشیم. اگر بتوانیم اثرات روحی بازی فصل قبل را از ذهن بازیکنان پاک کنیم و این بازی را یک مسابقه عادی جلوه دهیم، آن وقت کار برای ما خیلی راحت می‌شود.»

15 روز دیگر، ورزشگاه المپیک رم مثل سال گذشته میزبان بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان است. با این تفاوت که فصل گذشته بازی رفت 4 آوریل برگزار شد و این بار اول آوریل انجام می‌شود. بازی برگشت هم 9 آوریل انجام می‌شود که فقط یک روز زودتر از بازی برگشت فصل گذشته خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد سناریویی متفاوت برای این بازی نوشته شود. گاتزتا دلواسپرت در این باره می‌نویسد: «من‌یو بازی رفت این فصل را با یک گل به سود خود خاتمه داد و بازی برگشت هم در آخرین هفته بازی‌های مقدماتی برگزار شد که تکلیف تیم‌های صعودکننده مشخص شده بود و حالت انتقامی بازی از بین رفته بود. پس دلیلی ندارد که از تیم خود انتظار برد نداشته باشیم. به‌خصوص که رم تنها ایتالیایی مانده در لیگ قهرمانان است. ماجرای فصل قبل متعلق به فصل قبل بود. رم هم تیم فصل قبل نیست که به‌مراتب آماده‌تر و بهتر شده است. ما با تمام وجود آماده پذیرایی از من‌یو و شکست این تیم هستیم.»

در دیگر دیدارهایی که قرار است در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شود، بارسلونا با شالکه، چلسی با فنرباغچه و آرسنال با لیورپول بازی خواهند کرد که دیدار آرسنال و لیورپول از اهمیت و حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. ماجرای این دو تیم وقتی برای فوتبال دوستان غیرانگلیسی جذاب می‌شود که بدانند این دو تیم در بین دو بازی خود در مرحله‌ یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان، باید در لیگ برتر انگلیس هم با هم بازی کنند.

به این ترتیب که دو تیم روز 14 فروردین در ورزشگاه امارات بازی رفت خود در لیگ قهرمانان را برگزار می‌کنند و 3 روز بعد، در همان ورزشگاه در لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. 4 روز بعد از مسابقه دوم هم دیدار برگشت دو تیم در لیگ قهرمانان در آنفیلدراد برگزار خواهد شد تا همه انگلیسی‌ها از بازی آرسنال و لیورپول اشباع شوند. این فشردگی و سختی، برای آرسنال بیشتر است چون 4 روز بعد از بازی برگشت با لیورپول باید در لیگ برتر انگلیس، بازی حساسی را در الترافورد مقابل منچستریونایتد برگزار کند....

دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان به‌دلیل فرم قرعه‌کشی مرحله‌ نیمه‌‌نهایی این لیگ معتبر، امکان رویارویی دو تیم انگلیسی در فینال لیگ قهرمانان این فصل را به پایین‌ترین حد ممکن کاهش می‌دهند. به این دلیل که برنده چلسی – فنرباغچه در نیمه‌نهایی با برنده دیدار لیورپول – آرسنال روبه‌رو می‌شود تا از 3 تیم انگلیسی تنها یک تیم حق حضور در فینال را پیدا کند.

در آن سو هم منچستریونایتد برای گرفتن جواز صعود به فینال باید با 2 تیم از 3 تیم غیرانگلیسی بجنگد. اول با رم و بعد با برنده شالکه – بارسا
برنامه بازیهای مرحله‌ یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان را ببینید:

دور رفت
سه‌شنبه 13 فروردین 87
رم با منچستریونایتد در ورزشگاه المپیک - رم
شالکه با بارسلونا در ورزشگاه آف‌شالکه آره‌نا – گلزن‌کرشن

چهارشنبه 14 فروردین 87
فنرباغچه با چلسی در ورزشگاه شوکرو ساراک‌اوغلو – استانبول
آرسنال با لیورپول در ورزشگاه امارات – لندن

دور برگشت
سه‌شنبه 20 فروردین
چلسی با فنرباغچه در ورزشگاه استمفوردبریج – لندن
لیورپول با آرسنال در ورزشگاه آنفیلدراد – لیورپول

چهارشنبه 21 فروردین
منچستریونایتد با رم در ورزشگاه الترافورد – منچستر
بارسلونا با شالکه در ورزشگاه نیوکمپ - بارسلون

کد خبر 46547

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز