مهدیه مصطفایی: دختر فراری که مردان ثروتمند تهرانی را شناسایی و با آنها طرح دوستی ریخته و با بیهوش کردن طعمه‌هایش اموال آنان را به سرقت می‌برد، پس از 7 ماه فعالیت دستگیر شد.

اواخر تیرماه امسال زمانی که مأموران کلانتری 207 پردیس در جریان سرقت از خانه یک مرد ثروتمند قرار گرفتند، عازم محل سرقت شدند و به تحقیق از مالباخته پرداختند.

این مرد که مالک یک طلافروشی بزرگ در شرق تهران بود در تشریح ماجرای سرقت از خانه‌اش گفت: چندی قبل با دختر جوانی که برای فروش مقداری طلا به مغازه‌ام آمده بود، آشنا شدم. بعد از چند جلسه ملاقات و خرید مقداری طلا از او، یک شب در حالی که وی یک کیف  پر از طلا به همراه داشت، او را به خانه‌ام دعوت کردم تا برای خرید طلاهای گران‌قیمتی که مدعی بود ارثیه خانوادگی اوست، با هم وارد معامله شویم.

وقتی این دختر به خانه‌ام آمد قبل از آنکه طلاها را به من بفروشد، 2 لیوان قهوه درست کرد و یکی از آنها را به من داد. دقایقی پس از اینکه لیوان قهوه را سر کشیدم، احساس خواب‌آلودگی شدیدی کردم و ناگهان بیهوش روی زمین افتادم.

پس از چند ساعت وقتی به هوش آمدم متوجه شدم دختر جوان پس از بیهوش کردن من 10‌میلیون تومان وجه نقد، 5 میلیون تومان طلا و جواهرات، یک قبضه تفنگ بادی و دسته چکم را به سرقت برده و پا به فرار گذاشته است.

آنجا بود که فهمیدم همه این ماجرا نقشه‌ای برای سرکیسه کردن من بوده و این دختر با هدف سرقت با من طرح دوستی ریخته بود.

پس از اظهارات این مرد، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری دختر سارق آغاز شد.

مأموران پس از چهره‌نگاری از وی دریافتند دختر جوان پیش از این هم به اتهام سرقت از چند مرد ثروتمند دیگر تحت تعقیب کارآگاهان پایگاه چهارم بوده است.

با این اطلاعات، پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم قرار گرفت و مأموران در بررسی‌های خود دریافتند دختر جوان که خود را مرسده معرفی می‌کند با شناسایی مردان ثروتمند و جلب اعتماد آنها وارد خانه‌شان شده و در فرصتی مناسب با بیهوش کردن طعمه‌هایش، دست به سرقت از خانه آنها زده و اقدام به فرار می‌کند.

کارآگاهان که با به دست آوردن تصویر فرضی دختر سارق، جست‌وجوی گسترده‌ای را برای شناسایی او آغاز کرده بودند، در ادامه ردیابی‌ها متوجه شدند محل زندگی این دختر، خانه کوچکی در کرج است و به این ترتیب با دریافت نیابت قضائی عازم این شهر شدند.

در حالی که تحقیقات محلی نشان می‌داد متهم تحت تعقیب، مدتی قبل محل زندگی خود را ترک کرده است، کارآگاهان در بازجویی از همسایه‌ها به سرنخ‌هایی از مخفیگاه او در شرق تهران دست یافتند.

با محاصره این محل از سوی پلیس، صبح 17 بهمن دختر جوان در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی انتقال یافت. او که در بازجویی‌های اولیه منکر هر گونه سرقتی بود، وقتی مقابل مالباختگان قرار گرفت به سرقت از خانه آنها اعتراف کرد و گفت: پس از فرار از خانه به خاطر اعتیاد شدیدی که به کراک داشتم نقشه این سرقت‌ها را عملی کردم و پس از آنکه با طعمه‌هایم طرح دوستی می‌ریختم، قدم به خانه آنها گذاشته و با خوراندن نوشیدنی مسموم آنها را بیهوش می‌کردم واموالشان را به سرقت می‌بردم.

در حالی که متهم تا کنون به سرقت بیش از 30 میلیون تومان وجه نقد و طلا و جواهرات با این روش اعتراف کرده است، بازپرس پرونده برای او قرار بازداشت صادر کرد و متهم راهی زندان شد.

کد خبر 44042

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز