مهدیه مصطفایی: سارقان سابقه‌دار با طراحی نقشه‌ای سیاه و به بهانه کنترل گوشی تلفن همراه دانش آموزان دبیرستانی، گوشی‌های آنها را سرقت می‌کردند.

اوایل آذرماه، یک دانش‌آموز دبیرستانی با مراجعه به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فردیس، آنها را در جریان سرقت گوشی تلفن همراهش قرار داد.

او گفت: ظهر امروز بعد از تعطیلی مدرسه در حال برگشتن به خانه بودم که ناگهان 3جوان موتورسوار به بهانه اینکه با گوشی‌ام از خواهر آنها عکس گرفته‌ام، راهم را سد کردند.

شوکه شده بودم و برای آن‌که ثابت کنم چنین کاری نکرده‌ام، گوشی‌ام را به آنها دادم. بعد از دادن گوشی‌ام ناگهان آنها سوار بر موتور گریختند.

با طرح این شکایت، تحقیقات برای به دام انداختن سارقان آغاز شد و وقتی مشخص شد شکایت‌های مشابهی از سوی دانش‌آموزان دیگری نیز گزارش شده، چهره نگاری سارقان در دستور کار قرار گرفت.

با انجام چهره نگاری و مطابقت آن با اسناد مربوط به افراد سابقه‌دار، کارآگاهان متوجه دخالت یک سارق سابقه دار شدند که به تازگی از زندان آزاد شده بود.

با این اطلاعات، با دستور بازپرس شعبه 6 دادسرای امور جنایی کرج، کارآگاهان در قالب یک گروه عملیاتی، مدارس پسرانه‌ای که احتمال می‌رفت، سارقان طعمه‌های خود را در آنجا شکار کنند، تحت مراقبت قرار دادند.

وقتی کارآگاهان با تحت نظر قراردادن مدارس، از دخالت سارق سابقه دار در ماجرای سرقت گوشی‌های تلفن همراه مطمئن شدند، صبح پنجشنبه گذشته وی در عملیاتی ضربتی به محاصره پلیس درآمد.

سارق زورگیر  در بازجویی‌های اولیه به20 فقره سرقت از دانش‌آموزان با همدستی 2 نفر از دوستانش اعتراف کرد.

وی مدعی شد: با کمین‌‌کردن جلوی مدارس پسرانه، دانش‌آموزانی را که گوشی تلفن همراه داشتند، شناسایی کرده و به بهانه اینکه عکس خواهرمان در گوشی تلفن آنهاست، گوشی همراهشان را می‌گرفتیم و به سرعت می‌گریختیم.

محمدیاری - بازپرس شعبه 6 دادسرای امور جنایی کرج - با اعلام خبر دستگیری این متهمان گفت: با اعتراف سارق و دستگیری همدستانش، 12 شاکی در مواجهه حضوری متهمان را شناسایی کرده و کسانی که به این روش در محدوده فردیس از آنها سرقت شده‌، می‌توانند برای شناسایی متهمان به اداره آگاهی فردیس مراجعه کنند.

کد خبر 38716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز