سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

گروه بین‌الملل: خبرگزاری فرانسه از غزه گزارش داد: ده‌ها هزار نفر از طرفداران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در غزه علیه برگزاری کنفرانس آناپولیس تظاهرات کردند.

در این تظاهرات گسترده معترضین به این به‌اصطلاح ابتکار آمریکایی از مرکز شهر غزه تا مجلس قانونگذاری فلسطین با برپایی تظاهراتی کنفرانس آناپولیس را محکوم کردند.

رویترز نیز از فلسطین اشغالی گزارش داد: تظاهرکنندگان با حمل پرچم فلسطین و پرچم‌های حماس و جهاد اسلامی مخالفت خود را با برگزاری کنفرانس آناپولیس اعلام و بر ادامه مقاومت تا آزادی کامل قدس شریف تأکید کردند. آنها همچنین پلاکاردهایی را با خود حمل می‌کردند که روی آنها شعارهایی در حمایت از قدس شریف و مقاومت در برابر اشغالگران نوشته شده بود.

این تظاهرات در حالی برگزار می شود که به گزارش خبرگزاری سما (خبرگزاری مستقل فلسطین) دولت سلام فیاض-دولت انتصابی ابومازن- برپایی تظاهرات در کرانه باختری را ممنوع کرده است.

خبرگزاری شین هوا نیز با انتشار گزارش این تظاهرات گسترده تأکید کرد: تردیدی نیست نمایندگان فلسطینی حاضر در آناپولیس، نمایندگان تمامی ملت نیستند.

در این گزارش با عنوان دو دستگی در فلسطین آمده است: محمود عباس-رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین -‌در حالی با جورج بوش و ایهود اولمرت مذاکره می‌کند که ده‌ها هزار نفر از مردم فلسطین در محکومیت این کنفرانس به خیابان‌های غزه سرازیر شده‌اند.

خبرگزاری آلمان از کرانه باختری گزارش داد: نیروهای امنیتی هزاران تظاهرکننده در این منطقه را با توسل به خشونت متفرق کردند.

در این تظاهرات نیز که هواداران حماس با در دست داشتن پرچم‌های سبز پلاکارد‌هایی در محکومیت کنفرانس پاییزی حمل می‌کردند، نشان دادند نتیجه این کنفرانس هر چه باشد برای آنها بی‌ارزش خواهد بود.

کنفرانس به‌اصطلاح صلح آناپولیس اما در بین کارشناسان غربی و آمریکایی نیز از شانس بسیار اندکی برای موفقیتی چشمگیر برخوردار است.

جروزالم پست به نقل از جان بولتون نومحافظه کار تند رو و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل نوشت: این کنفرانس اگر ما را در روند صلح خاورمیانه به عقب نکشاند باعث پیشرفت نیز نخواهد شد.

هنری کیسینجر وزیر خارجه سابق آمریکا نیز درخصوص نتایج این کنفرانس ابراز تردید کرده بود.

کد خبر 37761

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز