آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعاها و لفاظی‌های رژیم اسرائیل را مبنی بر طرفداری این نهاد بین‌المللی از برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران رد کرد.

مدیرکل آژانس در گفت‌وگو با تلویزیون پی.بی.اس آمریکا اعلام کرد که این نهاد پس از توصیه‌های لازم و دسترسی به افراد و مکان‌ها می‌تواند به ایران جواز ادامه کار در زمینه هسته‌ای را بدهد.

محمد البرادعی، با تأیید صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران تأکید کرد: هیچ‌کس بر این اعتقاد نیست که ایران برنامه هسته‌ای نظامی دارد.

به گزارش مهر، مارک‌رگو سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، مقام‌های آژانس را به رفتار مطابق میل ایران متهم کرد.

وی مدعی شد: متأسفانه برخی مقام‌های خارجی هستند که با همکاری با ایران در راهبرد تعلل و وقت کشی آن، مطابق میل ایرانی‌ها رفتار می‌کنند.

یک مقام ارشد جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد ایران درصورت عدم توقف، می‌تواند در عرض 2 سال به تسلیحات هسته‌ای دست یابد.

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، یوسی بایداز، رئیس مرکز تحقیقات اطلاعات ارتش اسرائیل خطاب به کمیته امور خارجی و دفاعی این رژیم ادعا کرد ایران به‌تدریج به این توان نزدیک‌تر می‌شود.

وی در ادامه ادعای خود افزود: اگر چیزی ایران را متوقف نکند، بدترین سناریو این است که تا پایان 2009 ایران به سلاح هسته‌ای دست می‌یابد.

مخالفت‌های رژیم صهیونیستی با برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و جوسازی علیه این فعالیت‌ها در حالی است که این رژیم با داشتن بیش از 200 کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های مخوف خود، به گواه کارشناسان و تحلیلگران هسته‌ای، بزرگترین خطر برای امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود.

نگرانی اسرائیل از همکاری شفاف و سازنده ایران با آژانس در حالی است که تل آویو معاهده ان پی تی (منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) را امضا نکرده و سیاست ابهام افکنی را در سایه حمایت‌های آمریکا دنبال کرده است.

کد خبر 36067

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز