همشهری آنلاین: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه درباره موضوع هسته‌ای ایران کج فهمی‌هایی وجود دارد تصریح کرد:

هیچ مدرکی مبنی بر وجود فعالیتهای هسته‌ای غیر قانونی در ایران پیدا نکردیم.

به گزارش مهر، محمد البرادعی درگفتگوی مشروح با روزنامه عرب زبان الحیات، چاپ لندن درپاسخ به این پرسش که درسال جدید میلادی، روند مسئله هسته‌ای ایران چگونه خواهد بود، پاسخ داد: درباره این موضوع، کج فهمی‌های زیادی در تمام جهان و دو جهان عربی و اسلامی وجود دارد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درادامه تصریح کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی در بازرسی‌های خود،هیچ برنامه‌ای برای ساخت سلاح هسته ای در ایران مشاهده نکرده است و همچنین با توجه به انجام بازرسی‌های متعدد هیچ مرکز زیرزمینی برای غنی سازی اورانیوم پیدا نکردیم.

البرادعی درادامه خاطرنشان کرد: ما هیچ اسناد و اطلاعاتی از سوی هیچ سازمان اطلاعات و جاسوسی مبنی براینکه ایران فعالیت ساخت سلاح هسته‌ای دارد، دریافت نکردیم.

وی گفت: من دائما می‌گویم مسائلی وجود دارد که ایران باید آن را حل کند تا برای ما نیز روشن شود. در عین حال من نمی‌توانم بگویم که ایران درحال حاضر خطرناک است، درنتیجه باید به راه حل نظامی بیندیشیم و باید بگویم که هنگامی که حرف و حدیث‌هایی از جنگ هسته ای و جنگ سوم جهانی می شنوم؛ بسیار ناراحت می شوم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درادامه ابراز عقیده کرد که تلاش آژانس برای بازنگری دربرنامه هسته‌ای ایران ازسال 1985 تا کنون موفقیتهای زیادی به دست آورد، اما به زعم وی، ایران باید ازطریق همکاری شفاف و کامل با آژانس، بعضی از مسائل را حل کند.

محمد مصطفی البرادعی افزود: مسئله هسته‌ای ایران درنیمه دهه هشتاد یعنی آن زمان که ایران ازسوی صدام مورد تعرض حملات شیمیایی قرارگرفت، آغاز شد.

کد خبر 41133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز