گروه سیاسی: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بامداد جمعه 21 دی، وارد تهران شده است، پس از آنکه با رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار کرد و به اتفاق وی در کنفرانس خبری نیز حضور یافت

صبح روز شنبه نیز، ابتدا با سعیدجلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و پس از آن با محمود احمد‌ی‌نژاد، رئیس‌جمهوری دیدار و درباره موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران به‌ویژه موضوع همکاری‌های تهران و آژانس با آنان گفت‌وگو می‌کند.

بعد‌ازظهر جمعه غلامرضا آقازاده، رئیس سازمان انرژی اتمی در دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سفر البرادعی را با توجه به برنامه تنظیم‌شده دیدار وی با مقامات عالی‌رتبه ایران دارای ویژگی‌های برجسته ذکر کرد و گفت: همکاری بین ایران و آژانس نشان داد که مسائل بسیار مهم و پیچیده را می‌توان از راه صحیح حل و فصل کرد و پیش برد که همه اینها نیز در سایه تدبیر مدیرکل آژانس است که به خوبی این سازمان بین‌المللی را تا به حال هدایت کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد البرادعی نیز در سخنانی به پیشرفت خوب همکاری‌های ایران و آژانس در سال گذشته میلادی اشاره کرد و گفت: این سفر فرصتی برای سرعت بخشیدن به همکاری‌ها و حل مسائل باقیمانده است.

وی افزود: گزارش قبلی آژانس پیشرفت همکاری‌ها را نشان داد و مایلم که بر اساس آن کارها نهایی شود.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در تحلیل علل و نتایج سفر البرادعی به تهران تصریح کرد: این سفر می تواند آغاز مرحله جدیدی در روابط بین ایران و آژانس بر اساس همکاری و شفافیت کامل باشد.

حل مسالمت‌آمیز

در همین حال، وزیر امور خارجه روسیه پنجشنبه‌شب بار دیگر تأکید کرد که مسکو بر حل مسالمت‌آمیز مناقشات موجود درباره پرونده هسته‌ای ایران اصرار دارد.

به گزارش مهر، سرگئی لاوروف  افزود: ما پیشنهاد تأمین امنیت در منطقه خلیج‌فارس را بر اساس تدابیر اعتماد متقابل و تضمین امنیتی برای کشورهای منطقه به پیش می‌بریم و این پیشنهاد، حل پرونده هسته‌ای ایران را صرفا از روش‌های سیاسی و دیپلماتیک در نظر دارد.

از سوی دیگر، به گزارش ایسنا، آناتولی سافونوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور مبارزه با تروریسم هم گفت: ارزیابی‌هایی که در مورد خطرناک‌بودن ایران منتشر می‌شود، مغرضانه است.

جیانگ لی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم روز پنجشنبه تأکید کرد که پکن گفت‌وگو و مشورت را بهترین راه‌حل مناقشات بر سر برنامه هسته‌ای ایران می‌داند.

کد خبر 41477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز