همشهری آنلاین: نخست وزیر بحرین در گفتگو با یک مجله سعودی گفت، ایران کشوری اسلامی است که در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نقش مؤثری را در منطقه ایفا می‌کند.

به گزارش فارس، شیخ خلیفه بن سلیمان آل خلیفه، در گفتگو با مجله عربستانی المجله درباره مناسبات کشورهای عرب با ایران ضمن تاکید بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج [فارس] نسبت به موضوع هسته‌ای ایران دیدگاه ثابت و روشنی دارند.

آل خلیفه تاکید کرد این کشورها ضمن اینکه خواستار منطقه‌ای عاری از سلاحهای کشتار جمعی هستند در صدد به دست آوردن دانش صلح‌امیز هسته‌ای نیز هستند.

نخست وزیر بحرین همچنین در مورد عدم استقبال کشورهای حوزه خلیج فارس از گزینه نظامی برای حل پرونده هسته‌ای ایران اعلام کرد: این گزینه راه حل نظامی گزینه مناسبی نیست.

و همجوار است که نقشی مؤثر در منطقه ایفا می‌کند. وی با اشاره به همکاری‌های کشورهای منطقه با ایران افزود، این کشورها باید اتحاد اسلامی خود را در برابر توطئه‌های دشمنان خود حفظ کنند و از بروز هرگونه بحران و اختلافات مذهبی در منطقه جلوگیری نمایند.

نخست وزیر بحرین تاکید کرد: این موضوع جز با همبستگی و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه برای برقراری رفاه اقتصادی حاصل نمی‌شود.

کد خبر 42675

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز