همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه بحرین با اشاره به درخواست رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط دیپلماتیک با منامه گفت: تل‌آویو تا مشخص شدن نتایج نشست آناپولیس باید منتظر باشد.

به گزارش فارس، روزنامه امارارتی البیان نوشت: شیخ خالد بن احمد آل‌خلیفه وزیر امور خارجه بحرین گفت: زیپی لیونی، همتای اسرائیلی من، خواستار برقراری مناسبات دیپلماتیک میان منامه و تل‌آویو است اما من به اطلاع او رساندم که باید منتظر نتایج نشست آناپلیس باشد.

وی افزود: اگر در این نشست پیمان صلحی امضا شود که مورد قبول کشورهای عربی باشد و دولت‌های عربی تصمیم به عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل بگیرند آن‌گاه می‌توان از برقراری مناسبات دیپلماتیک منامه و تل‌آویو سخن گفت.

وزیر امور خارجه بحرین با اشاره به دیدارش با همتای اسرائیلی خود در نیویورک گفت: این دیدار در چارجوب وظایفی بود که از سوی کمیته طرح صلح اتحادیه عرب مشخص شده بود. وی تأکید کرد: تماس با اسرائیل به معنای عادی‌سازی روابط با آن نیست.

شیخ خالد درباره روابط تجاری منامه ـ تل‌آویو گفت: بحرین به منافع خود توجه دارد. پیمان تجارت آزاد باعث شد تا این کشور یک میلیارد و 500 میلیون دلار درآمد کسب کند.با این حال ملت بحرین کالاهای اسرائیلی را بزودی تحریم خواهندکرد.

نمایندگان پارلمان بحرین در نشست علنی خود که برای بررسی طرح ممنوعیت هرگونه تماس با رژیم صهیونیستی برگزار شد، وزیر امور خارجه این کشور را به علت تماس‌های مکررش با مقامات رژیم صهیونیستی هدف شدیدترین انتقادات قرار دادند.

کد خبر 37724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز