دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: خاویر سولانا تاکید کرد که اتحادیه اروپا برای مذاکرات بیشتر با تهران درباره برنامه هسته‌ای ایران باز برخورد می‌کند

به گزارش ایسنا، خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد که با وجود تصویب قطعنامه‌ تحریم علیه ایران در سازمان ملل [قطعنامه ایران در شورای امنیت به تصویب رسید] جامعه بین المللی می‌خواهد مذاکرات برای حل بن بست بر سر مساله هسته‌ای ایران را از سر بگیرد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، وی در نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: یک قطعنامه جدید به تصویب رسیده است و در عین حال ما می‌خواهیم که مسیر مذاکرات را ادامه دهیم.

وی گفت که سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران برای مذاکره با وی تماسی نداشته است.

بنا به این گزارش دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه انگلیس نیز به خبرنگاران گفت:‌ مجموعه مشوق‌ها برای ایران فقط در صورتی که ایران به رویارویی با جامعه بین‌المللی بر سر برنامه غنی سازی اورانیوم پایان دهد، فراهم خواهد بود.

وی افزود: رای گیری در شورای امنیت بسیار مهم بود و امیدوارم که پیام بسیار روشنی برای مردم ایران باشد مبنی بر اینکه ما تماس و تعامل را می‌خواهیم.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت که با این حال ایران باید بداند که نمی‌تواند در خاورمیانه‌ رقابتی تسلیحاتی را به راه اندازد که قطعا پیامدهای بسیار خطرناک‌تری را برای منطقه‌ای خواهد داشت که در حال حاضر خشونت بسیاری در آن وجود دارد.

کد خبر 46159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز